Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Wanneer is het genoeg? Last van je stalgenoot....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 00:50

Ik wil de verhouding goed houden, nog langs kunnen komen, en nog met stalgenoot kunnen groomen. Maar ik kan er niet omheen dat ik weg ga vanwege het feit dat het niet gaat boteren tussen zijn dochter en mijzelf. Ik heb daarbij geen verwijt naar hem. Hij is een goede vader en vanuit die rol reageert hij naar zijn dochter. Hij is een goede stalbaas voor mij, maar die twee dingen zijn niet meer verenigbaar.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:59

Samen met je stalgenoot snel op zoek gaan naar een ander plekje TS, bij je paard hoor je het naar je zin te hebben en niet je ongemakkelijk te voelen.

Hoop dat jullie snel iets vinden, als je met z'n allen iets nieuws vind heb je in ieder geval daar aanspraak op elkaar dan dat je in je eentje in een nieuwe stal komt.

Vaders kiezen altijd voor hun dochters.. daar kan je niets aan veranderen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:05

Altijd heel belangrijk dat je ergens netjes weggaat, de paardenwereld is klein! Je komt elkaar vaak weer tegen! Opzeggen is zeker geen ramp, soms is de situatie niet te veranderen en heb je geen keus.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:16

Niet teveel uitweiden over hoe je tot dit besluit bent gekomen. Gewoon bedanken voor de vele mooie jaren en aangeven wanneer je naar een andere stalling gaat.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:28

Ik vind je verhaal redelijk veel op dat van mij lijken, misschien enkel net een andere situatie. Maar ik probeerde het ook maar weer, want ik stond er ook al zolang en ik kende ook iedereen en ik hield niet van veranderingen. Maar op een bepaald moment kwam ik ook elke avond thuis met frustraties, want vanalles begon me te irriteren. Heel toevallig dankzij een vriendin vorige week mee gaan kijken naar waar zij naar toe verhuist was. Toen ik bekeek hoe het daar was en hoe het er aan toe ging, dacht ik waarom niet. Mijn paard is maandag verhuist, na ook jaren op mijn oude stalling gestaan te hebben. Gisteren had ik het wat moeilijk, ik had misschien net iets te veel verwacht. Maar in de auto naar huis besefte ik uiteindelijk wel 1 ding. Dit was de eerste keer in een lange tijd, dat ik op stal was geweest dat ik gewoon genoten had van men paard, en dat ik naar huis reed zonder frustraties, enkel een lichte teleurstelling. Maar wat een verademing voor mij. Na lang besef was het eigenlijk de beste keuze die ik kon maken.

Dus als je het moeilijk hebt met je oude stalling en de mensen, blijf het niet proberen. Het moet leuk voor je blijven, en wanneer je niet meer kunt genieten van je hobby, dan is het echt fout. En hoewel ik het ook moeilijk had met veranderen, je komt er na een tijdje wel over en het went wel, net zoals je oude stalling ook aan je gewent was! Denk aan jezelf en zorg dat je plezier blijft houden!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:42

Wat jammer Mrie, dat je toch hebt moeten besluiten te gaan verhuizen.
Ik denk dat wat je in de post hierboven zegt, je best kan vertellen aan je stalhouder. Je hoeft niet op de dingen in te gaan, maar je mag wel zeggen dat jij en zij niet verenigbaar zijn.
Wat gaan je stalgenoten doen?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:18

Een van de stalgenoten gaat zowiezo eind dit jaar weg, paarden komen dan aan huis. De tweede heeft nu een probleem, zo lang je samen bent heb je ook wat steun aan elkaar. Zij kan niet weg ivm hoogbejaard paard.
De moeder van de vrouw heeft het ooit eens mooi gezegd, Het botert gewoon niet. En ik denk dat ik die zegswijze ga hergebruiken als ik opzeg. Ik ga hier niet zitten wachten tot het een keer goed knalt. Daar heeft niemand wat aan.
Jammer is en understatement wat mij betreft, ik heb hier acht jaar met veel plezier gestaan. Ik lijk wel menselijk en ben zelf ook echt niet altijd de makkelijkst, maar ik heb me op deze stal altijd geaccepteerd en gesteund gevoeld. Dat is me heel veel waard en het is moeilijk het achter te gaan laten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:40

Hoop dat je een mooi plekje gaat vinden TS, maar qua gevoel ga je heel blij zijn als dit achter de rug is.. succes!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:29

Succes op je nieuwe plekje. Hopelijk dat dat ook een fijne plek blijkt.

Ik denk dat zodra er 2 paardenmensen bij elkaar op stal staan, je altijd wel wat frictie en wrijving krijgt (uitzonderingen bevestigen de regel). Niemand kan namelijk helemaal zijn zin krijgen en iedereen zal concessies moeten doen. De een is daar flexibeler in dan de andere. Iedere stal kent wel een of meerdere onuitstaanbare personen.

Zelf ben ik ook 'de dochter van de staleigenaar'. Enfin. Ik heb bij mijn ouders mijn eigen privestalletje voor mijn 2 paardjes en daar hebben we de afgelopen tien jaar af en toe een pensionklantje bij gehad. En op het moment hebben we ook een pensionpaardje. Het blijft lastig. Je wilt dat iedereen het naar hun zin heeft, iedereen komt voor zijn plezier naar stal. Het kost immers veel tijd en geld, dus je wilt wel dat je er ook plezier aan beleeft en dat het gezellig is op stal. Maar dan nog zijn er altijd wel wederzijdse irritaties. En ik beschouw mezelf nog wel als people-pleaser. Ik wil het mensen graag naar hun zin maken, soms zelfs ten koste van mezelf. Maar ik moet ook mijn eigen grenzen daarin bewaken, want je doet het nooit goed genoeg, terwijl je zo je best doet voor anderen. Daar kom ik nu wel een beetje van terug helaas.

Ik denk dat als iedereen beseft dat het geven en nemen is met meer mensen op stal en dat je met elkaar in gesprek moet blijven, zonder je gelijk te willen halen, dat dat al heel fijn werkt. Helaas is de praktijk meestal anders. Ik probeer het in ieder geval zelf zo.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 12:32

Ik wou dat mijn "dochter van de stalbaas" zo'n instelling had als jij.
Ik heb inmiddels opgezegd, stalbaas kreeg waterige oogjes. Nu zit in in dat rare vacuum dat je al met een been buiten staat maar nog niet echt.
Nog even afzien...

Tamara53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:13

Hopelijk ga je snel een nieuwe plek vinden :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:23

Lastig hoor maar wel een wijze beslissing.
De laatste keer dat ik opgezegd heb vond ik echt heel lastig en verdrietig, ik stond bij zulke lieve mensen die al jaren zoveel voor me doen. Maar ik kreeg een fantastisch aanbod voor een hele kleine stal waar het terrein ook nog eens 'peuter-proof' was waardoor mijn zoontje mee zou kunnen.
Hoewel ik het heel verdrietig vond heb ik er nog geen seconde spijt van gehad, ik sta nu echt fantastisch.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:32

Even volhouden ts!

Ik ga volgende week ook naar een andere stal, kijk er ook onwijs naar uit! Soms is afscheid moeilijk maar komt er iets moois voor terug.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 23:25

Tamara53 schreef:
Hopelijk ga je snel een nieuwe plek vinden :)

Die heb ik natuurlijk al, anders zou ik echt niet al opgezegd hebben. Ik zie mij al met paardje en spullen zwervend langs de wegen... :D :D :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:09

Succes met de verhuizing en hopelijk ga je het goed naar je zin hebben op je nieuwe plekje!

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:43

Veel plezier op je nieuwe plek hoop dat t beter is!