Anders kwel je jezelf enorm en waarom?

Mijn advies zoek voor 2 een ander huis en bekijk het dan nog eens opnieuw!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Getup schreef:Ben wel benieuwd, welke je verkocht hebt, Ts
Ik heb er 3 aan huis, waarvan 1 van mijn nichtje. Die woont vlakbij, en helpt dus ook mee. Zo is het goed te doen. Ook voert mijn man 's ochtends wel eens en als het écht moet, krijgt hij ze ook nog wel naar buiten of binnen.
mooney schreef:Ik ben wel echt gelukkig met meerdere paarden, ik heb er twee. Wel sta ik niet op een doe het zelf stal, ik hoef alleen paddock/wei te mesten.
Mijn pony's zijn in Veel opzichten elkaars tegenovergestelde, dat vind ik fijn. Houdt elkaar een beetje in balans. Verder een zorgenkindje en juist een kei harde.
Een voordeel van twee pony's is voor mij ook de onafhankelijkheid van anderen. Ze hebben altijd elkaar als maatje dus ze staan niet opeens alleen mocht er een stalgenootje vertrekken of als ik op vakantie ga met ze.
Winterdip heeft iedereen denk ik wel in zekere mate.
Getup schreef:Het scheelt toch!
En beter iets meer tijd voor degene die je hebt staan. Vrienden van me hebben er 9 staan, maar uiteindelijk net geen tijd om ze allemaal fatsoenlijk te kunnen rijden. Dan zou ik er liever 4 goed rijden als 9 half. Maar ja, dilemma: welke dan verkopen...
bij ons hebben we maar 3 boxen, dus dan is het makkelijk. Kan niets meer bij.
Getup schreef:Het scheelt toch!
En beter iets meer tijd voor degene die je hebt staan. Vrienden van me hebben er 9 staan, maar uiteindelijk net geen tijd om ze allemaal fatsoenlijk te kunnen rijden. Dan zou ik er liever 4 goed rijden als 9 half. Maar ja, dilemma: welke dan verkopen...
bij ons hebben we maar 3 boxen, dus dan is het makkelijk. Kan niets meer bij.
Getup schreef:Buitenbak kost me 12.50 per jaar en hij is altijd goed...en 50 x50 ofzo. Maar wel 15 minuten met de trailer...
Binnenbak combineer ik met een nachtje daar staan ( ze nemen niemand van buitenaf die even komt rijden :-( en dat nachtje ( met 2 keer rijden dus) kost me € 15.00.
In de zomer kan ik op de wei rijden.
Hoe zit dat bij jou ts, qua rijden?
Kletskousz schreef:Getup schreef:Ben wel benieuwd, welke je verkocht hebt, Ts
Ik heb er 3 aan huis, waarvan 1 van mijn nichtje. Die woont vlakbij, en helpt dus ook mee. Zo is het goed te doen. Ook voert mijn man 's ochtends wel eens en als het écht moet, krijgt hij ze ook nog wel naar buiten of binnen.
Ons shetje is verkocht, niet diegene met meeste verzorging maar merk toch al duidelijk een stil minder mesten. En een welsh pony'tje verkocht.
Dan staat er nog 1 te koop ons wedstrijdpaard.
Maar op dit moment is onze oude pony heel slecht, dierenarts zal straks ervoor komen. Mocht dit aflopende zaak zijn dan haal ik de wedstrijdpaard uit de verkoop. Want voor 2 heb ik wel tijd uiteindelijk.
Kletskousz schreef:Er komt straks een koper voor ons wedstrijdpaard. Maar twijfel...
Dierenarts is geweest, pony d'r vagina is open gebarsten. Vermoedelijk een tumor met flinke ontsteking. Weefsel is al aan het afsterven, plus cuching, mogelijk wat bevangen want ze loopt slechter. Ze is graat mager maargoed ze is al 28 jaar... Conclusie als ze tumor heeft is de enige eerlijke beslissing dit diertje te laten gaan.
Weefsel op kweek nu dus over twee dagen de uitslag.
Twijfel nu dus over de erge verkoop want als de oude pony ingeslapen moet worden, kan ik mijn andere wedstrijd paard houden. Want ik wilde terug naar 2 paarden totaal maar als de 1 nu toch weg valt. Bah dilemma's