Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Duhelo schreef:Ik denk dat het op lange termijn drooghouden enkel mogelijk is bij echt diepe potstallen (die 50 of 70 cm diep zijn, al dan niet met een rooster en Mestkelder eronder.
Duhelo schreef:Ik denk dat het op lange termijn drooghouden enkel mogelijk is bij echt diepe potstallen (die 50 of 70 cm diep zijn, al dan niet met een rooster en Mestkelder eronder.
Mijn laatste jaar potstal had ik een laag van 30 cm, minstens. Was wel rapsodie (gehakseld koolzaadstro). Inmiddels staan mijn beesten 24/7 buiten met schuilstal, daar ligt een laagje zand in.

smurffie schreef:Ik moet zeggen dat ik het afhankelijk vind van hoe het eruit ziet. Kun je er in gaan zitten zonder zelf een natte broek te krijgen?
Ik vind potten met stro nooit zo'n succes omdat het bijna geen vocht vast houd en daarom vaak toch nat is aan en hoeven wat straalrot veroorzaakt.
ik wil niet dat m'n paard in de vieze zooi staat natuurlijk. En omdat hij graag ligt wil ik wel dat hij fijn kan liggen. Naar mijn idee werkt het dan ook prima, er komt geen vocht omhoog als ik er in ga staan en ik hoor het niet soppen oid.