Blub!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:28

Hier staan de deuren altijd open zodat ze in de paddock kunnen. In de weide echter niet tot het beter weer is, die wil ik echt wel sparen anders heb ik deze zomer niets meer. Voor de stallen ligt er een smalle betonstrook waar ze eig vrijwel altijd opstaan. Of ze staan op de droge delen in de paddock maar in de modder zullen ze nooit zelf gaan staan. Daaruit concludeer ik dan ook als het echt een hele dag giet dat het giet, doe ik deuren toe en staan ze in hun ruime stal wat te kauwen op hun hooi.
Ik probeer zoveel mogelijk met hen te werken zodat ze toch nog hun ei kwijt kunnen in de winter.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:35

Als ik dit lees ben ik heeeeel blij met mijn verharde paddock,
deels uit steenshotten en deels uit betonroosters.
Het was hard werken om hem te leggen maar na 3 jaar paarden in de modder in de winter was het me dat wel waard. En het uitmesten gaat ook veel makkelijker dan de drolletjes uit de modder te moeten peuteren. De paarden staan daar de ganse nacht op met een afdak en een schuilstal met vlas, ik vind het belangrijk dat ze droog kunnen liggen.
Ze staan dus eigenlijk bijna nooit in de blub zelfs bij extreme regen zoals nu.
Ze gaan 6 uur de weide op bij droog weer en enkel de ingang van de weide is modderig maar dan nog zak je niet volledig weg, hoogstens tot half je voet.

Ik heb ook de indruk dat de paarden de modder willen vermijden. Ze gaan er nooit vanzelf instaan en zoeken steeds de droge plekken op.

Arabesk

Re: Blub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:31

Nou..... Onze paarden lopen de wei in, zoeken het meest smerige stukmuit en gaan dan heerlijk liggen wentelen, zodat ze volkomen geplamuurd zijn met modder :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:30

Bmamavan2 schreef:
En als ze echt alleen maar blub hebben om te staan en niet/nauwelijks droge grond?

Dan moeten ze flink eten om warm te blijven.
blub hoger dan de hoeven is hartstikke koud.

Uurtje blub is dan meer dan genoeg!