Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heleennn schreef:Somebitch schreef:Dan is je keuze toch al gemaakt?
Als mijn keuze al gemaakt zou zijn opende ik dit topic niet, mijn keuze om niet naar de stal met 1 uur buiten te gaan was al gemaakt ja. Daarom staat deze er in OP ook niet bij, is gewoon nu geen optie.
Heleennn schreef:drie uur per dag weidegang, en dat enkel in de zomer (april tot oktober)
Heleennn schreef:Dan kan ik alleen uit mijn eigen ervaring met stal 1 spreken xyzute2:de stal die ik had was misschien 3x3, paard kon niet met het hoofd naar buiten/rondkijken
ik denk één/twee keer per week volledig uitmesten
er werd ruim voldoende stro gebruikt, mijn paard had nooit vuile hoeven 's morgens wat ze anders vaak heeft
1 keer per dag hooi en anders moet je zelf hooi bijvoeren 's avonds, dat doe ik op mijn huidige plek nu ook
2 keer/dag brok voor het ruwvoer
ik heb toen zelf mijn voer meegebracht omdat ik voor drie dagen plots anders voer een aanslag vond op de spijsvertering van mijn paardmaar ik veronderstel dat alle paarden hetzelfde voer krijgen, van de hoeveelheid weet ik niet juist hoe dat zit
xyzutu2 schreef:Nou ja, op zich heb je ook nog alle tijd om erover na te denken dus dat is fijn en ook absoluut een luxe positie. Het maakt mij uiteindelijk ook niet uit wat je kiest, maar de tegenstelling tussen stal 1 en 2 is wel zo groot dat de vergelijking een beetje absurd overkwam.
Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben is hoe groot die andere stal is ivm bakbezetting?
Als er op stal 2 maar 15 paarden staan en sommige paarden zijn van dezelfde eigenaar, dan kan het alsnog zijn dat je de bak bijna altijd voor jezelf hebt, terwijl dat bij zo'n grote stal niet zo hoeft te zijn en het rijdt ook niet prettig als je altijd met 8 anderen een bak moet delen.
Icecrystal schreef:MVasbo schreef:Ik ken geen enkelen stalling in mijn buurt(noord-Holland) dat paarden meer dan 2 uur buiten gaat als jij op een luxe stalling staat. Verbaas mij dat jullie allemaal 3 uur te weinig vindt. Ik zou voor optie 1 gaan. Geen enkelen paarden op mijn manege heeft problemen met niet 7 uur buiten gaan en er staat ook gr.prix paarden tussen.
Nou ik sta in noord- holland en de paarden komen hier toch echt de hele dag buiten.
Ik vind jou post pijnlijk om te lezen en heb oprecht medelijden met de paarden die nooit paard mogen zijn.
Ook grand prix paarden horen buiten te komen met soortgenootjes.
Ik verbaas mij erom dat jij dit "normaal" vind. Ga zelf maar eens jaar in jaar uit, hele dagen in een wc staan met 1 keer per dag een uurtje luchten.
Heleennn schreef:Zeker wel hoor Desiree, waar ik nu woon is op vijf minuten fietsen een stal waar ze de hele zomer dag en nacht buiten gaan en waar je met de quad de paarden weer moet gaan binnen halen. En is niet meer dan 320 per maand...
Ik ben trouwens zeker bereid om het hele dressuur-verhaal op te geven en in te ruilen voor een leuke wandeling drie keer per week. Is voor mij ook primaDan zou stal twee een goede optie zijn denk ik. Maar het gebrek aan stalling is waar ik een beetje tegenaan loop...
Heleennn schreef:Zeker wel hoor Desiree, waar ik nu woon is op vijf minuten fietsen een stal waar ze de hele zomer dag en nacht buiten gaan en waar je met de quad de paarden weer moet gaan binnen halen. En is niet meer dan 320 per maand...