BKonline schreef:Rendac haalt gewoon op zonder paspoort. Er volgt geen controle.
Ja klopt, dat was al verbeterd. De rest van mijn post klopt gewoon.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desiree schreef:Maar dat is toch gedoe als je op wedstrijd wilt. Dan moet je iedere keer om het paspoort vragen.
HorseRituals schreef:_San87_ schreef:
Klopt niet. Mijn pony kreeg in november plots een koliekaanval en moest snel naar de kliniek. Geen paspoort bij me en heb er verder niet aan gedacht. Bij de kliniek is er niet om gevraagd voor, tijdens of na het behandelen en toen ze helaas overleed en ze achterbleef is het ook niet ter sprake gekomen.
Ook niet door de dierenarts die haar behandelde op stal.
In de kliniek moest er alleen eerst getekend worden voordat ze gingen behandelen door degene die betaalt.
Desiree schreef:Maar dat is toch gedoe als je op wedstrijd wilt. Dan moet je iedere keer om het paspoort vragen.
maar wat kunnen ze met een kopie van het paspoort van mijn pony? :S (of zie ik heel naïef iets over het hoofd?) Brainless schreef:_San87_ schreef:Het moet een paspoort zijn. Zonder paspoort kun je helemaal niks, niet over straat, niet naar de dierenarts, niet naar het slachthuis en niet naar de rendac.
Rendac haalt gewoon dieren op; met of zonder paspoort/chip.
knollentuin schreef:Rotte appels heb je er altijd tussen, zowel bij de stalhouders maar net zo goed bij de pensionklanten.
Maar ik ga er toch vanuit dat het normaler is dat je ervan uit moet gaan dat een stalhouder te vertrouwen is. Je laat er tenslotte ook je paard achter?
Zoals ik al eerder postte, het zijn regels, komt er controle en zijn de paspoorten niet op stal mag degene van wie het paspoort niet op stal is de boete betalen,en die boetes zijn niet mis.
paardje1983 schreef:knollentuin schreef:Rotte appels heb je er altijd tussen, zowel bij de stalhouders maar net zo goed bij de pensionklanten.
Maar ik ga er toch vanuit dat het normaler is dat je ervan uit moet gaan dat een stalhouder te vertrouwen is. Je laat er tenslotte ook je paard achter?
Zoals ik al eerder postte, het zijn regels, komt er controle en zijn de paspoorten niet op stal mag degene van wie het paspoort niet op stal is de boete betalen,en die boetes zijn niet mis.
Zover ik het weet moet de staleigenaar de boete betalen
paardje1983 schreef:Maar je moet wel bij aan melden van het ophalen de chip doorgeven