Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:13

Francii schreef:
Ik zie dat veel mensen aanraden om de staart lang te weken, maar hoe doen jullie dat dan? Blijven jullie 10 min achter het paard staan om de emmer hoog te houden, of is daar een fijnere oplossing voor?

Gewoon een hoge kruk scoren en achter je paard zetten. Mijn paard blijft braaf staan. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:21

Francii schreef:
Ik zie dat veel mensen aanraden om de staart lang te weken, maar hoe doen jullie dat dan? Blijven jullie 10 min achter het paard staan om de emmer hoog te houden, of is daar een fijnere oplossing voor?

Ik blijf staan (en ik zing liedjes om de tijd de doden en om de tijd bij te houden haha)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:24

Goh, voor mijn bontje met witte staart wrijf ik alles gewoon goed in met zilvershampoo en daarna uitspoelen, heeft altijd een mooie witte staart gehad :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:08

Ossegalzeep. Goed insoppen met goed warm water. Inlaten trekken en na spoelen met warm water. Haren worden heerlijk zacht en worden ook minder snel vuil.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:22

janderegelaa schreef:
VivaByoux schreef:
1x echt goed bleken vind ik niet erg maar het moet geen gewoonte worden.. Ben ook niet van plan dat op zn staartwortel te laten komen. Arm dier, hij zal er dan maar net gevoelig voor zijn ...
Mocht het morgen een beetje oke zijn kwa weer dan ga ik het wassen, wij hebben alleen koud water uit de slang tot onze beschikking maar ik kan gerust emmertje warm water erbij pakken :j

Eind resultaat en hoe het dan is bereikt komt er gerust bij hahah, misschien moet er wel een boek komen: tips en tricks voor witte smeerkezen.
Want bokt weet er toch wel veel vanaf hahah :+

Ik was er hele paarden mee. Flinke hoeveelheid in een emmer warm water.

Met dikbleek?!?!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:38

Mijn haflingers longeer ik wel eens in de zandpaddock die met dit weer is omgetoverd tot modderpoel. Na afloop zijn de staarten dan 1 grijze massa van zand in de staart net als de sokken overigens.
Maar dat is juist goed, want zand schuurt.
Na het longeren heel goed uitspoelen en evt nog een keer nawassen met (willekeurig welke) shampoo.
Gegarandeerd wit!
Werkt wel alleen met grof (rivier/zee) zand.
Wij hebben ook een paddock met (geel) leemzand en daarmee werkt het absoluut niet.
Ook niet met een kleigrond.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 12-12-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:39

Op internet kan je bleek voor je haar in literflessen kopen met verschillende percentages waterstofperoxide. Daar kan niet veel mee misgaan, maar ik zou voor de zekerheid de huid vermijden. Door de warmte gaat het op de hoofdhuid ook altijd sneller. Schoonmaak bleek zou ik niet zo snel doen... (Alhoewel, paardenhaar is dik dus overleeft vast wel wat?)
Daarna goed bijhouden met zilvershampoo. Dit kan je ook een kwartiertje later zitten voor het uitspoelen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:26

Francii schreef:

Ik heb een erg braag paard. Im vlecht het hengsel van de emmer in de staart. En zo blijft ze rustig 15 min staan :+

Daniquebyoux

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 10:23

Vandaag is de dag van de waarheid... Spannenddd....
Ik ga straks baking soda proberen, dat ga ik oplossen in een emmer en ik kijk even of we nog groene zeep hebben of biotex en anders heb ik pech maar dan ga ik hem is laten weken. Heb besloten het weken wel in wat warmer water te doen, lijkt me wat prettiger voor hem ook hahah.

Bedankt voor alle tips! Er is zoveel om te proberen.

De zandtip word hem alleen niet, wij hebben geel/bruin zand, dus ik denk dat ik daar contact mee verwijder hahaha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:27

Ik deed bij mn schimmeltje, als ik m echt wit wilde voor wedstrijd, de staart weken in biotex. Dat uitspoelen en daarna goed wassen met zilvershampoo.

Heb nu een paard met zwarte staart, scheelt heel erg veel wassen :')

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:31

Nooit bleken!

Het is gewoon heel simpel ( eigenaar 6 witte paarden ).
Eerst 2 tot 3 keer met hele normale iedere dag schampoo wassen gewoon voor mensen.

Daarna de NATTE staart inzepen met swartzkopf zilverreflex schampoo Let op verdun deze eerst een beetje met water. 5 minuten laten intrekken uitspoelen. Indien nodig nogmaals herhalen. Wel heel goed uitspoelen anders krijg je een roze gloed. Daarna cowboy magic erin dan wordt het niet meer zo snel vuil.

Het is goedkoop en simpel en je kan er het hele paard mee doen. Alle zg paardenschampo,s hebben bij mij nog nooit dit resultaat gegeven. Maar wel veel geld gekost...

Succes!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:37

Ik zie dat deze tip nog niet is gegeven maar bij mijn haf werkt het fantastisch: een vaatwasblokje. Emmer warm water en een vaatwastabletje erin, staart erin hangen (niet de wortel), 5 - 10 min weken, even een beetje 'soppen' en daarna goed uitspoelen. Dan nog 1x nawassen met zilvershampoo en de staart geeft bijna licht.

Ik heb ook baking soda, Biotex groen, groene zeep en al het andere geprobeerd maar toen ik 1x het vaatwastabletje had geprobeerd dacht ik: waarom al die moeite doen als het zo makkelijk kan?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:38

Succes!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:52

Wij gebruiken voor het wit maken de ouderwetse groene zeep die je nog moet opkloppen. Machtig mooi spul

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 14:14

Nou het is nu nog nat maar weken in vanish met klein scheutje bleek word em niet.. Ik was de baking soda vergeten mee te nemen Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:19

trouwes, zeker dat de staart van de pony van nature wit is en niet gewoon blond? want dan kan je blijven wassen :p

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:25

Ik lees even mee heb een mooie merrie die vaak hengstig word en dan word haar hele staart bruin. Ik heb er nu maar een hele hap vanaf gehaald want ik krijg het echt niet schoon. :')

Teiger_Baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:26

Wassen met iedere gewenste shampoo, uitspoelen tot er geen vies water meer af komt. Natte staart in zn geheel goed insmeren met ketchup. Invlechten en na een paar uur uitspoelen. Indien nodig herhalen of langer laten staan.
Ketchup werkt ook blekend. Net als dat je je blonde (geverfde) haar met ketchup wast als het groene gloed heeft van de chloor in het zwembad :j . En het is relatief goedkoop.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:30

Teiger_Baloo schreef:
Wassen met iedere gewenste shampoo, uitspoelen tot er geen vies water meer af komt. Natte staart in zn geheel goed insmeren met ketchup. Invlechten en na een paar uur uitspoelen. Indien nodig herhalen of langer laten staan.
Ketchup werkt ook blekend. Net als dat je je blonde (geverfde) haar met ketchup wast als het groene gloed heeft van de chloor in het zwembad :j . En het is relatief goedkoop.

Had hier echt nog nooit van gehoord, maar ga m zeker onthouden voor t geval ik nog eens een witte staart moet wassen. :)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:38

Maar bleekt ketchup zo goed dat het gele ook echt uit de staart is?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:43

Weet ook dat we vroeger de vieze staarten van onze witte kat insmeerde met mayo. Inlaten trekken en daarna wassen. Dat werkte ook heel goed weet ik uit eigen ervaring.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:46

Heel raar maar de gewone head & sholders kreeg ik mijn tinker zijn sokken echt wit mee. Heb toen ook eerst biotex/groene zeep/zilvershampoo/blanc geprobeerd. Maar dat lukt niet, met head&sholders wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:52

janderegelaa schreef:
VivaByoux schreef:
1x echt goed bleken vind ik niet erg maar het moet geen gewoonte worden.. Ben ook niet van plan dat op zn staartwortel te laten komen. Arm dier, hij zal er dan maar net gevoelig voor zijn ...
Mocht het morgen een beetje oke zijn kwa weer dan ga ik het wassen, wij hebben alleen koud water uit de slang tot onze beschikking maar ik kan gerust emmertje warm water erbij pakken :j

Eind resultaat en hoe het dan is bereikt komt er gerust bij hahah, misschien moet er wel een boek komen: tips en tricks voor witte smeerkezen.
Want bokt weet er toch wel veel vanaf hahah :+

Ik was er hele paarden mee. Flinke hoeveelheid in een emmer warm water.

Ik mag hopen dat je het niet op de huid aan brengt?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 14:56

100% zeker dat ie eerst spierwit was. De haren lijken wel verkleurd maar je ziet het ook aan de binnenkant van de haren, echt wit

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:02

Biotex of vloeibare groene zeep van driehoek. Eigenlijk gebruik ik alleen nog dat laatste. Dan cockpit spray erover en klaar. Niks geen dure shampoos of sprays uit de ruitersportzaak.