Pavo vind ik persoonlijk sowieso weinig kwaliteitsvol spul. Met andere merken hoef je veel minder te geven voor hetzelfde effect. Stuk beter voor je paard én voor je portemonnee.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biscaya schreef:Fortitude schreef:Ik sta all in voor 290 aan de veluwe. Paard staat het hele jaar rond van 7 tot s avonds 8 buiten en staat op zaagsel. Goede buitenbak, goede binnenbak. Is inclusief biks, kuil etc.
Brengt de pensionhouder ze echt elke ochtend om 7.00 naar buiten? Ook als het nog stikdonker is? Ik doe dat wel in de zomermaanden..in de winter gaan ze naar buiten zodra t licht wordt..
Jadybabe schreef:Zoe_97 schreef:Ik betaal in Belgisch Limburg 120 alles inclusief (hooi, water, vlas en indien nodig brok), 24/7 buiten, enkele dagen per jaar op stal indien de weide een spiegel is. Buitenbak aanwezig.
Ik denk dat prijzen erg regio afhankelijk is.
Ik ben wel jaloers als ik deze prijzen zie. Mijn paard eet al voor 90 euro hooi per maand, een pak vlas kost hier 5 euro, zeg 8 pakken per maand, dan ben je al 130 kwijt. Daar moet toch geld bij als stalhouder?
YvvvWedg schreef:Ik sta ook op een pensionstal in de Randstad (omgeving Rotterdam/Gouda)
Ik betaal voor het paard 350,- per maand in een 3x3 binnenbox en voor de pony 285,- in een container box.
Voer en alle faciliteiten inbegrepen, wij hebben:
Binnenbaan 20x60
Buitenbaan 20x60
6 paddocks
2 longeercirkels
stapmolen
Solarium (tegenbetaling) en wasplaatsen
Voor hooi betaal je een meer prijs en voor trailerstalling ook.
Ook worden de paarden alleen tegen betaling buitengezet 'sochtends (een half uurtje max) en anders moet je ze zelf buiten zetten, maar aangezien je met 80 paarden op 1 stal staat en je er ook bij moet blijven als je paard buiten staat, kunnen ze met drukte vaak niet meer dan 3 kwartier naar buiten..
Het is een hoop geld, maar hier in de buurt vind je het niet goedkoper, als je ook een binnenbaan erbij wilt hebben
Jennyj01 schreef:Ik ben altijd weer verbaasd over hoe goedkoop sommigen staan en alles duur vinden. ik vraag me altijd weer af hoe deze stalhouders hier van kunnen leven. Inkoop voer, hooi, stro, water, stroom, mest afvoer, onderhoud terrein, afschrijving materiaal, belastingen, pensioen voorziening, arbeidsongeschiktheid verzekering, andere verzekeringen. Er blijft dan maar bar weinig over in mijn ogen.
smurffie schreef:In de randstad betaal je dat bedrag zonder binnenbak.
Ik geef paarden trouwens nooit meer dan een kilo krachtvoer per voerbeurt, simpel weg omdat ze er daarboven niks aan hebben omdat er dan teveel werk in vertering gaat zitten. Een goede energierijke muesli zoals kentucky e-lite kan daneen betere optie zijn.
Sowieso nooit brok en muesli in 1 voerbeurt geven. Brok is voor snelle energie en dus de voerbeurt voor je rijden. Muesli voor langzame en daarmee de andere voerbeurten.
Ik denk dat je rustig de helft van de kosten kunt besparen door een (beter) ander voer te geven. Al ben ik bevooroordeeld want ik vind pavo bij voorhand niks.
Jennyj01 schreef:Ik ben altijd weer verbaasd over hoe goedkoop sommigen staan en alles duur vinden. ik vraag me altijd weer af hoe deze stalhouders hier van kunnen leven. Inkoop voer, hooi, stro, water, stroom, mest afvoer, onderhoud terrein, afschrijving materiaal, belastingen, pensioen voorziening, arbeidsongeschiktheid verzekering, andere verzekeringen. Er blijft dan maar bar weinig over in mijn ogen.
zanakuzies schreef:Marusch25 schreef:uhm woon in de achterhoek
en ik voer niet alleen brok, ook muesli beide van pavo. hij krijgt 3 kg brok en 1,5 muesli per dag. dus dan zit je aan dat bedrag
4.5 kg? Rijd jij 3u per dag op volle touren met een groot Belgisch trekpaard oid? Mijn hemel.
Mijn Z2 wedstrijd paard die ik minimaal 4x in de week train krijgt 3x per dag een handje brok.
Die springt nog onder mn kont vandaan.
Echt dat mensen nog niet weten dat krachtvoer slecht is voor je paard.
biscaya schreef:YvvvWedg schreef:Ik sta ook op een pensionstal in de Randstad (omgeving Rotterdam/Gouda)
Ik betaal voor het paard 350,- per maand in een 3x3 binnenbox en voor de pony 285,- in een container box.
Voer en alle faciliteiten inbegrepen, wij hebben:
Binnenbaan 20x60
Buitenbaan 20x60
6 paddocks
2 longeercirkels
stapmolen
Solarium (tegenbetaling) en wasplaatsen
Voor hooi betaal je een meer prijs en voor trailerstalling ook.
Ook worden de paarden alleen tegen betaling buitengezet 'sochtends (een half uurtje max) en anders moet je ze zelf buiten zetten, maar aangezien je met 80 paarden op 1 stal staat en je er ook bij moet blijven als je paard buiten staat, kunnen ze met drukte vaak niet meer dan 3 kwartier naar buiten..
Het is een hoop geld, maar hier in de buurt vind je het niet goedkoper, als je ook een binnenbaan erbij wilt hebben
3 kwartier naar buiten op een hele dag?????