pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:29

Dat ben ik wel met Nies eens :j

Pavo vind ik persoonlijk sowieso weinig kwaliteitsvol spul. Met andere merken hoef je veel minder te geven voor hetzelfde effect. Stuk beter voor je paard én voor je portemonnee.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:32

De prijs qua stalling is voor Achterhoekse begrippen aan de hogere kant. Idd het zelf (moeten?) regelen van het krachtvoer maakt het duur.
Sta zelf randje Achterhoek op een kleinschalige pensionstal. Zonder binnenbak, wel zeer goede buitenbaan voor 215,-. Daar zit alles bij in. Enige is dat je zelf even de stal doet.
Voor de rest is het vooral wat heb je waar voor over. :) De ene vindt 350,- echt bijzonder hoog geprijsd en de ander vindt het een koopje voor alle faciliteiten.

DarkoFoitzik

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:36

Ik betaal in zuid limburg 375 voor stalling en heb dan mijn eigen voer voor 40 euro per maand. In total zit ik rond de 415 euro per maand voor de stalling. Ik gebruik de superbrok plus van hayster healthy herbs (voergezond.nl) hij doet het er goed op.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:37

biscaya schreef:
Fortitude schreef:
Ik sta all in voor 290 aan de veluwe. Paard staat het hele jaar rond van 7 tot s avonds 8 buiten en staat op zaagsel. Goede buitenbak, goede binnenbak. Is inclusief biks, kuil etc.

Brengt de pensionhouder ze echt elke ochtend om 7.00 naar buiten? Ook als het nog stikdonker is? Ik doe dat wel in de zomermaanden..in de winter gaan ze naar buiten zodra t licht wordt..

Jazeker. Ze komen ook pas binnen als het pikdonker is, enige nadeel is dat je dan zelf in dat mega weiland met een zaklampje je paard kan gaan zoeken. En uiteraard heeft iedereen het geniale idee reflectorstreepdekens op te doen ;)

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:37

Voor een stal met binnenbak& alles erop en eraan is 260,- in de Achterhoek best redelijk.

Is het eigen voer je eigen keus? Of sta je exclusief krachtvoer? Want dat maakt voor de beeldvorming wel verschil.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:41

Ik betaal in het midden van het land een stal met binnen- en buitenbak, weidegang, in de winter een paar uur in de paddock, bos als achtertuin, zelf mesten € 262,50 .
Reistijd: 22 minuten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:42

Jadybabe schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik betaal in Belgisch Limburg 120 alles inclusief (hooi, water, vlas en indien nodig brok), 24/7 buiten, enkele dagen per jaar op stal indien de weide een spiegel is. Buitenbak aanwezig.

Ik denk dat prijzen erg regio afhankelijk is.

Ik ben wel jaloers als ik deze prijzen zie. Mijn paard eet al voor 90 euro hooi per maand, een pak vlas kost hier 5 euro, zeg 8 pakken per maand, dan ben je al 130 kwijt. Daar moet toch geld bij als stalhouder?

Hooi word in het groot ingekocht, net als vlas en brok. Enkel in de winter krijgen de paarden brok op 1 paard na (allemaal recreatie paardjes). We zijn zeer kleinschalig met momenteel 4 paarden. Bij 24/7 buiten is er dus ook niet veel vlasgebruik.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:47

YvvvWedg schreef:
Ik sta ook op een pensionstal in de Randstad (omgeving Rotterdam/Gouda)
Ik betaal voor het paard 350,- per maand in een 3x3 binnenbox en voor de pony 285,- in een container box.
Voer en alle faciliteiten inbegrepen, wij hebben:
Binnenbaan 20x60
Buitenbaan 20x60
6 paddocks
2 longeercirkels
stapmolen
Solarium (tegenbetaling) en wasplaatsen

Voor hooi betaal je een meer prijs en voor trailerstalling ook.
Ook worden de paarden alleen tegen betaling buitengezet 'sochtends (een half uurtje max) en anders moet je ze zelf buiten zetten, maar aangezien je met 80 paarden op 1 stal staat en je er ook bij moet blijven als je paard buiten staat, kunnen ze met drukte vaak niet meer dan 3 kwartier naar buiten..

Het is een hoop geld, maar hier in de buurt vind je het niet goedkoper, als je ook een binnenbaan erbij wilt hebben :(

3 kwartier naar buiten op een hele dag?????

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:56

Ik betaal in de Achterhoek 365,=
Paarden gaan elke dag naar buiten, zomers hele dagen en in de winter halve dagen, in goed met hout afgezette weilanden.
Ze worden 6x per dag gevoerd, eerst hooi en daarna krachtvoer.
Stallen worden dagelijks gemest en 1x per week helemaal leeggehaald.
Zowel binnen (20x40) als buiten (20×60) goede eb&vloed bodems in de rijbanen en de longeercirkel.
Stapmolen, aquatrainer, fijne ruime zadelkasten, toilet, kantine en alles is beveiligd met camera's en 's nachts een goed alarmsysteem.
Het bos en de heide zitten op stapafstand.
Voor stalling van trailer en marathonwagen hoeft niet apart betaalt te worden.
Terrein is super netjes en wordt ook goed onderhouden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:01

Ik ben altijd weer verbaasd over hoe goedkoop sommigen staan en alles duur vinden. ik vraag me altijd weer af hoe deze stalhouders hier van kunnen leven. Inkoop voer, hooi, stro, water, stroom, mest afvoer, onderhoud terrein, afschrijving materiaal, belastingen, pensioen voorziening, arbeidsongeschiktheid verzekering, andere verzekeringen. Er blijft dan maar bar weinig over in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:04

Jennyj01 schreef:
Ik ben altijd weer verbaasd over hoe goedkoop sommigen staan en alles duur vinden. ik vraag me altijd weer af hoe deze stalhouders hier van kunnen leven. Inkoop voer, hooi, stro, water, stroom, mest afvoer, onderhoud terrein, afschrijving materiaal, belastingen, pensioen voorziening, arbeidsongeschiktheid verzekering, andere verzekeringen. Er blijft dan maar bar weinig over in mijn ogen.

Ik ben mij heel goed bewust van de kosten :) heb mijn paarden jarenlang aan huis gehad.. Als je alles groot in kan kopen dan is 350 euro voor een stal best overdreven veel geld in mijn regio. De huizen en grond zijn hier lang niet zo duur als in de randstad.

Meeste stalhouders in deze regio werken ook nog parttime erbij. En als zij het goed vinden zo is het prima toch? Wie zijn wij dan om te oordelen of iets wel of niet duurder moet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:07

smurffie schreef:
In de randstad betaal je dat bedrag zonder binnenbak.
Ik geef paarden trouwens nooit meer dan een kilo krachtvoer per voerbeurt, simpel weg omdat ze er daarboven niks aan hebben omdat er dan teveel werk in vertering gaat zitten. Een goede energierijke muesli zoals kentucky e-lite kan daneen betere optie zijn.
Sowieso nooit brok en muesli in 1 voerbeurt geven. Brok is voor snelle energie en dus de voerbeurt voor je rijden. Muesli voor langzame en daarmee de andere voerbeurten.
Ik denk dat je rustig de helft van de kosten kunt besparen door een (beter) ander voer te geven. Al ben ik bevooroordeeld want ik vind pavo bij voorhand niks.

Nee hoor, ik betaal 335 all inclusive met binnenbak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:11

Jennyj01 schreef:

Dat valt denk ik wel mee. Heb op een stal gestaan waar, je alleen voor stal en faciliteiten betaalde en voor de rest alles zelf inkocht (wel bij de stalhouder, die daar dus ook nog wel wat aan verdiende). Kwam ik op zo'n 150 in de maand. Zelf uitmesten. Stalhuur was 100. Dan krijg je wel een beetje inzicht in wat alles kost.
Grote stallen zijn minder kwijt want kunnen goedkoper inkopen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:15

zanakuzies schreef:
Marusch25 schreef:
uhm woon in de achterhoek
en ik voer niet alleen brok, ook muesli beide van pavo. hij krijgt 3 kg brok en 1,5 muesli per dag. dus dan zit je aan dat bedrag

4.5 kg? Rijd jij 3u per dag op volle touren met een groot Belgisch trekpaard oid? Mijn hemel.
Mijn Z2 wedstrijd paard die ik minimaal 4x in de week train krijgt 3x per dag een handje brok.
Die springt nog onder mn kont vandaan.

Echt dat mensen nog niet weten dat krachtvoer slecht is voor je paard.

My thoughts exactly. Mensen, verdiep je toch eens in je paard (en wellicht minder in pensiongeld). Ik zie hier al een hele snelle besparingstip voor TS!
Omhoog met het hooi en minder dan de helft (sowieso) krachtvoer voor dat paard.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:19

Jennyj01 schreef:

i, heb jaren mijn paard bij mijn tante aan huis gehad, waar mijn ouders alles zelf regelde en als je wat zoekt zit je een hoop goedkoper dan wat je op veel van deze stallen betaald. Zeker grote stallen die alles kunnen inkopen in het groot.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:21

Jennyj01 schreef:

Daarom kan het ook niet voor de bedragen die hier voorbij komen!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:23

Persoonlijk vind ik het erg duur wat je betaald, maar het is maar net wat je zelf over hebt voor een pensionstalling (ik wil niet meer dan €180 p/m betalen).

Ik woon in regio Apeldoorn en betaal €180,- all in.
Alleen in de winter zelf de paddock schoonmaken maar dat geen probleem. wij hebben geen binnenbak maar wel een goede buitenbak die eigenlijk altijd goed te rijden is.

Ik weet dat wij hier net buiten Apeldoorn een pensionstalling hebben met grote binnenbak voor €250 all in.
Dus ik vind het best veel wat je betaald als je ook nog bijna €100 aan voer kwijt bent...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:31

Als je het kan betalen, je staat naar je zin en je paard heeft het goed, wat maakt de prijs dan uit?

Ik ben verhuisd van de Randstad naar Brabant.
Sta nu bij iemand aan huis, all in (ook dekens wisselen ed), altijd de berijden verlichte buitenbak. Overdag in de wei, 's nachts uitloopstal. Goede kwaliteit hooi, 4paarden totaal.
Betaal 190,- viel bijna van mn stoel haha. Als ze meer had gevraagd had ik het ook betaald.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Mijn (bijrijd) pony staat op een kleine privé pensionstalling, hier staan nu 3 paarden en er kunnen er maximaal 5 staan. Ze staan in de zomer in principe 24/7 buiten en in de winter alleen's nachts binnen. Er is 1.5 hectare weiland, paddock van 10x20m ongeveer, all weather 20x40m buitenbak en bewaking op het terrein. Je betaalt hier 185 euro pm volpension voor pony en 200 euro pm volpension voor paard :)

Ik heb ook in Amsterdam rond gekeken, maar daar kwam ik op 260 euro pm halfpension (zelf buiten zetten etc) tot zelfs 415 euro pm volpension.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:36

jezus dat is echt weinig.... Maar inderdaad, als je paard goed staat. die van mij staat 10 uur per dag in een groep buiten op een groot stuk weiland (er staat nu nog genoeg gras op) komt binnen en heeft onbeperkt hooi. staat tot zijn knieeen in het stro elke dag. genoeg poetsplaatsen 1 grote binnen bak met eb en vloed boden perfect onderhouden, 1 grote buiten bak. stapmoelen, twee longer cirkels waarvan 1 overdekt en verlicht etc etc etc. dus daar betaal je dan ook voor.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:37

Ik betaal 100 incl hooi en buitenbak en er wordt smorgens voor je gevoerd.
Brok en vlas zelf betalen. Straks ga ik 150 betalen omdat er een binnenbak is aangelegd (per 1 januari) en de stal krijgt een renovatie, schoonmaak etc.
Van het voorjaar mogen ze weer de wei op en er zijn 2 paddocks. Wel veel zelf doen maar gelukkig wil iedereen op stal wel wat voor elkaar doen.
Zo besteld 1 iemand eens in de 3 weken een grote partij vlas en brokjes bij de groothandel en kun je aangeven wat je wilt meebestellen. Je krijgt dan 15% korting.

Regio Zwolle

Ps: hier zoeken ze nog mensen om de stallen vol te krijgen !!
Laatst bijgewerkt door Gerritt op 10-12-15 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:39

Ik woon in haarlem en hier is het echt heel erg duur. De goedkoopste stallen zijn rond de €200 en dan heb je paarden 24/7 buiten (land/paddock) met een buitenbaan. Maar de prijzen lopen ook rustig op tot 450/500 euro. Niet te doen hier in de omgeving. Er zijn veel paarden en weinig ruimte, dus ook op veel plekken wachtlijsten

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:41

biscaya schreef:
YvvvWedg schreef:
Ik sta ook op een pensionstal in de Randstad (omgeving Rotterdam/Gouda)
Ik betaal voor het paard 350,- per maand in een 3x3 binnenbox en voor de pony 285,- in een container box.
Voer en alle faciliteiten inbegrepen, wij hebben:
Binnenbaan 20x60
Buitenbaan 20x60
6 paddocks
2 longeercirkels
stapmolen
Solarium (tegenbetaling) en wasplaatsen

Voor hooi betaal je een meer prijs en voor trailerstalling ook.
Ook worden de paarden alleen tegen betaling buitengezet 'sochtends (een half uurtje max) en anders moet je ze zelf buiten zetten, maar aangezien je met 80 paarden op 1 stal staat en je er ook bij moet blijven als je paard buiten staat, kunnen ze met drukte vaak niet meer dan 3 kwartier naar buiten..

Het is een hoop geld, maar hier in de buurt vind je het niet goedkoper, als je ook een binnenbaan erbij wilt hebben :(

3 kwartier naar buiten op een hele dag?????

Ja of tegen betaling worden ze 's ochtends nog even buiten gezet. En als je geluk hebt of met iemand af kan spreken dan komen ze er sochtends en smiddags een keer uit.

Hier in de Randstad is dat volgens mij heel normaal. In de zomer staan die van mij wel van 8 uur sochtends tot 5 uur smiddags buiten op het land, maar hier is het land te slecht om ook in de winter op te staan.
Denk dat er in mijn omgeving eigenlijk bijna geen stallen te vinden zijn waarbij het anders gaat (en die ook nog faciliteiten heeft.. )

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:42

Ik weet dat België niet te vergelijken is.
Maar mijn stal heeft een springwei buiten, een binnen piste van 20x40m redelijk goed verlicht ook. En degelijke stallen. Ik sta aan half pension voor 200€/mnd. Enige wat ik zelf moet doen is uitmesten van de stal. Voer en buiten zetten is in de prijs inbegrepen.
Het is geen sportstal dus vind het wel prima qua prijs.

Volpension is tevens 250€.

Over de kosten geraakt een stalhouder echt wel uit. Reken zelf eens... Pak dat er 30 pensionpaarden staan aan 250€/mnd dan heeft de stalhouder €7.500,- iedere maand, hier komt nog voor ongeveer 800-1000 euro bij aan lesgeld of voor het doorrijden van een paard.

Denk dat de facturen echt geen groot probleem zijn voor een stal.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:44

Hier moet je ze ook zelf op de paddock zetten. Ik werk van 7.30/16.00 uur , dus na 4 uur is zij aan de beurt. Meestal kam ze overdag met het paard van een stalgenoot naar buiten en dan s middags nog een keer. Alhoewel als het regent heeft ze amper zin om buiten te staan.