Paard met blessure eet stal leeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Paard met blessure eet stal leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:25

Hier had ik het geluk van dat ik het in de zomer had.. paard lief ging op e een postzegel stukje grond nog volledig uit zijn plaat du hier ook 24/7 op stal buiten Luik los en kruiwagen hooi er voor was grof berm hooi zat echt geen drol aan voeding in en stond op vlas in combi met matten ( niet potten dus) wel dagelijks mest in een hoek van stal gooien en je paard dus *zindelijk * maken

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:36

Waarom probeer je geen slowfeed hooinet. Die kan je gewoon meerdere malen vullen en Is het paard wel even zoet mee.
En ik Had voor mijn paard een wortel bal. Dan sneed ik een paar wortels en Was hij even bezig met de wortels eruit krijgen. En misschien een likit die aan het plafond hangslt zodat hij lekker bezig Is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:56

Misschien is het ook een idee om wortels/ appels te voeren? En ik zou hem idd onbeperkt op hooi zetten, kunnen ze echt wel hebben.. Anders vallen ze zo in als ze ineens geen werk meer hebben.
Is het anders misschien een optie om 2x op een dag 10 minuten ofzo buiten te gaan stappen met hem? Dan komt hij toch weer wat meer buiten.... Het is voor die dieren natuurlijk ook wel een hele overgang.. :(
Sterkte en succes!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:09

Zowel in wortels en appels als in likit zit heel veel suiker dus kun je beter mijden.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:29

Is het een idee om eens wat wilgen takken in stal te leggen waar hij lekker op kan gaan knabbelen. Niet teveel natuurlijk maar gewoon om de verveling tegen te gaan. Kan hij lekker de schors vanaf knabbelen.
Het zal niet voor de hele dag helpen maar als je nog een aantal andere passieve werk spelletjes weet ( snoepjes in een bal oid ) is hij over de dag bekeken misschien wat minder geneigd om het stro op te gaan eten omdat hij het te druk heeft met andere leukere dingen.

En het hooi verdelen over 6 voer momenten.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:39

Lau schreef:
Waarom probeer je geen slowfeed hooinet. Die kan je gewoon meerdere malen vullen en Is het paard wel even zoet mee.
En ik Had voor mijn paard een wortel bal. Dan sneed ik een paar wortels en Was hij even bezig met de wortels eruit krijgen. En misschien een likit die aan het plafond hangslt zodat hij lekker bezig Is.

Zo`n slowfeed hooinet duurt ook niet zo lang hoor _O- maar wel langer dan als je het gewoon los in de stal gooit (is mijn ervaring hihi)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:43

Soraya_Tony schreef:
Karuna: hij krijgt in de ochtend een baaltje hooi, in de middag een halve en in de avond anderhalf baaltje.

Nickeltje: hij komt iedere dag een kwartier/halfuurtje buiten. Langer mag nog niet. Ik ga dan wandelen of hij loopt zelf op het terrein.

Ineken: bedankt! Gaat mijn paard dan niet het stro allemaal opeten? Het is het proberen waard.. Als ik mijn paard 1 x een baal geef dan is dat binnen een uur op! Daarom lievee verspreidt dan in 1x.. Mijn paard blijft eten tot alles op is dus dan zou die al snel zonder hooi staan. Die wilgentak is wel heel slim! Dat ga ik zeker proberen!

Een baal/pak hooi weegt 15 tot 20kg... Dat heeft een paard echt nooit van zijn leven in een uur op. Een dikke plak van zo'n pak weegt ongeveer 2 kg als het goed strak geperst is en daar doet een paard wel ongeveer 45 tot 60 minuten over. Ik denk dat jouw paard dus ongeveer 3 plakken hooi per dag krijgt, dat is ongeveer 6kg en echt niet onbeperkt. 3 baaltjes/pakken hooi zou 45! kg per dag zijn. Ik heb nog nooit een paard gezien die dat in zijn eentje weg eet. Bij 20 kg houdt het over het algemeen wel op...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 04-12-15 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:45

Joyce even goed lezen. Ts zei zelf al dat het plakken waren en er ongeveer 8 kilo gevoerd werd.

Ts hoe gaat het nu met de veranderingen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:46

zo ver was ik blijkbaar nog niet :P

Soraya_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 23:39

Hallo!

Sorry voor mijn zeer late reactie!
Hij eet, plast en mest nu veel minder! Hij heeft een andere hooiruif gekregen war die zich lekker mee kan vermaken. Hierdoor lijkt het of die langer bezig is met eten en dus niet bezig is zijn stal vies aan het maken! Met zijn peesblessure gaat het ook beter! We lopen nu iedere dag een stukje zo kan hij zijn energie redelijk kwijt :)

Bedankt voor alle reacties!!