Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

24/7 zowel winter als in de zomer met schuilstal met soortgenoten
70 (32%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
35 (16%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
Geen stemmen
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
9 (4%)
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
1 (0%)
24/7 in de zomer, in de winter alleen op stal
1 (0%)
24/7 buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
24/7 buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
1 (0%)
2 tot 4 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer minimaal 6 uur buiten
20 (9%)
2 tot 4 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
3 (1%)
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer de hele dag 'snachts op stal
23 (10%)
6 tot 8 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
19 (8%)
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
4 (1%)
Meer dan 8 uur per dag buiten met soortgenoten 'snachts op stal
15 (6%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen op de weide alleen
1 (0%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen weide met soortgenoten
13 (5%)
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren op de weide alleen
Geen stemmen
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren weide met soortgenoten
1 (0%)
Paard komt niet buiten
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 218

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:27

Hier gaan tussen 8 en 9 uur naar buiten smorgens en savonds rond 23.00 in de zomer en 21.00 in de winter naar binnen.
Groepje van 3, ruin en 2 merries.
Staan in een grote paddock en soms op de wei.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:29

Onze kudde van momenteel 4 paarden staat 24/7 op de weide, beschutting door grote bomen, minimaal 1ha meestal 3+ ha
Bij schaarste van gras onbeperkt bijgevoerd met arm hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:30

Zomer en winter ongeveer 8,5 u, bij erg mooi weer langer, bij prutweer iets korter maar onder alle weersomstandigheden buiten!
Op een wei en onze 2 paarden staan samen.

Daarnaast 5 voerbeurten waarvan 1 laat op de avond waar ik erg blij mee ben!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-15 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:31

24/7 's zomers en 's winters. We hebben een kudde van 6 en ze krijgen onbeperkt ruwvoer. We hebben een verhard gedeelte met drie schuilstallen, een bak die mooi droog blijft en op het moment is 1/4 van het land helaas heel blubberig (klei), maar alsnog racen ze er doorheen ;)

Volgend jaar gaan we het natste gedeelte bestraten.

Ik moet hier elke dag 35 km voor rijden. Ik woon direct tegenover een pensionstal waar de paarden 's winters ongeveer een uur per dag buiten komen, maar daar zou ik m'n paarden zelfs als het gratis was niet neerzetten.

Batlow

Re: Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:35

8 tot 5, 3 hooi beurten per dag, staan op paddock. Weideseizoen van 9 tot 9

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:36

Zolang het licht is. Dus nu van 8 tot 5. In de zomer dus langer en dan bij heel warm weer ook wel 's nachts buiten en dan overdag wat meer binnen.

Ze lopen u met z'n tweeen in een hele grote wei, daarnaast staan links en rechts ook paarden en tegenover.
Hiervoor stond ik op een "doe het zelf" stal. Stonden ze net zolang buiten, wel kleinere weides, maar moest ik alles zelf doen. Nu wordt alles voor me gedaan, dus meer tijd over voor leuke dingen met de paarden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:40

Dit soort topics zijn meer van.....kijk eens ik doe het goed, iemand heeft wat op te merken.

Ken genoeg stallen waar paarden er niet dagelijks uitkomen of enkel om getraind te worden.
En of die paarden echt zoveel slechter hebben dan velen weidepaarden of 24/7 grazers.

Mijn pony staat op zeer luxe stal en is als enige die dagelijks 4-7 uur pd buiten komt.
En is hij gelukkig :n
Voor hem is uurtje in de winter genoeg hij is ongelukkig, ik ben ongelukkig.
Maar hier in fijne Brabant kan ik geen geschikte stal voor mijn oudje vinden
Laatst bijgewerkt door tita op 23-11-15 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:40

24/7 buiten op weitje /paddock , inloop veranda/overdekt terras (zoals ik het noem :p ) met droge zand bodem.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:51

Mijn paard staat in de zomer van 8 tot 10/11 in een groot weiland, op de echt warme dagen dag en nacht. In de winter van 8 tot 6/7/8, ook in een groot weiland. Als het een en al blubber is door de regen gaat hij in de paddock. Hij staat samen met 4 andere paarden. Zijn stal is overigens een buitenstal, wat in een 'blok' staat met een andere stal en mijn zadelkast ernaast.

Ik schrik er echt van dat sommige paarden maar 3 uur per dag naar buiten gaan. Kan er met m'n kop niet bij dat je paard daar genoeg aan heeft en dat hij staat te wachten op zijn warme, kleine stal waar hij net zijn kont in kan keren. Hij associeert het gewoon met eten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:55

Ik kan er niet bij dat mensen standaard vanuit gaan dat 3 uur pd te weinig is.
Leef je eerst in, in het type en karakter per paard

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:56

Op dit moment een uur of 8 per dag. Als de wei te slecht is komen ze in de bak, maar dan geen 8 uur per dag meer, een uurtje of 4. Bak is kleiner en ze vervelen zich daar, en als we ze allemaal daarin zetten gaat dat niet goed. Dan komen ze in 2 groepen buiten, dus moet de tijd verdeeld worden.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:00

Die van mij zelf staan 24/7 buiten,die op 't werk (pensionstal/manege) staan de pensionpaarden van 8 tot 16.00 buiten, manegepaarden meestal van 08.00 tot 14.00 (ivm lessen) vrije dag blijven ze ook 's nachts buiten mits 't weer 't toelaat. Bij extreem slecht weer komen ze wat eerder binnen. Pensionpaarden staan allemaal samen in de kudde deel vd dag op zand deel vd dag op gras, manegepaarden idem en degene die wat 'extra's' kunnen gebruiken worden apart op grasweide gezet.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:11

Al mijn paarden staan in ruime weides met inloopstallen.
Mocht het heeel erg slecht weer zijn dan zet ik ons oudje eens een nachtje op stalarrest.
Ong een maandje voordat mijn merries uitgeteld zijn dan zet ik ze s'nachts op stal.
Daarna een paar weekjes nog.

Verder krijgen ze wanneer het nodig is meerdere keren daags hooi en krachtvoer wie het nodig heeft en pavo-summervit.

Als ik niet de mogelijkheid zou hebben om ze minimaal alle uren overdag op de wei te houden en ze te voeren hoe ik wil zou ik geen paard willen.
Dan maar geen paard.
Net als als ik fultime zou werken ik geen hond zou nemen.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:47

Mijn paard heeft zo'n 3 jaar lang 24/7 buiten gestaan.
En ongeveer een jaartje op een stal waar ze in de zomer van 10.00 uur tot 19.00/20.00 uur buiten kwam, en de winter van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Dit laatste was ik niet tevreden mee, maar mijn paard moest 's nachts op stal vanwege mok en om bijgevoerd te worden.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 02:50

als je uitgaat van de cijfers in dit topic staan alle paarden vele uurtje buiten!
mijn merrie staat 24/7 op de weide in kudde, mijn ruin komt dagelijks 6u gemiddeld buiten, ene dag al meer dan de andere afhankelijk van het weer. Over het algemeen staat hij alleen, krijgt af en toe een vriendje maar aangezien het een grote pestkop is die niet van ophouden weet staat hij voornamelijk alleen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 03:30

Paarden in de winter van een uur of 9 tot een uur of 3 a 4. Maar wel afhankelijk of de paarden het nog naar de zin hebben en het weer.

In de zomer vanaf een uur of 8 tot een uur of 5. Maar ook afhankelijk van het weer en of ze het nog naar hun zin hebben.
Als het erg warm is bijvoorbeeld gaan ze al om een uur of 6 in de ochtend naar buiten en juist vroeger naar binnen( als de dazen erg actief worden.)

Dat op maat meedenken vind ik erg prettig en mijn paarden doen het hier erg goed op.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 05:51

Mijn twee paarden staan 24/7 buiten met schuilstal. Ze stonden dit jaar van april t/m half november (helaas ging het niet meer wegens de natte grond, want gras hebben we nog wel) overdag op het land en de nachten op een ruime paddock met schuilstal en hooi (op het land kunnen ze ook altijd de paddock op trouwens, want we laten het hek open). In de winter staan ze op een ruime paddock met schuilstal en hooi. Ze kunnen er rennen, spelen, slapen, eten, drinken, scharrelen, rondwandelen, hebben fijn uitzicht, dus verveling, hmmm... nee. Zeker niet in combinatie met de aandacht die ze krijgen. We hebben een topplek!! En bepalen alles zelf rondom onze paarden. Ben blij dat ik van die pensionstallingellende af ben!! En mijn paarden nog meer, haha!! :-p

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 06:31

24/7 in een paddock paradise met schuilstallen, in een kudde van 9 paarden en onbeperkt ruwvoer +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:06

tita schreef:
Ooooo

Alle goede paarden van bokt komen meer dan 8-24 uur pd buiten en dat is waars 95% van bokt.

Ik verwacht ook niet dat de mensen reageren waarvan de paarden veel binnen staan.

Mijnes staat 24/7 op PP met mogelijkheid tot schuilen onder de bomen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:14

De jonkies staan 24/7 buiten met schuilstal.
De andere 4 staan 's winters van een uur of 9 sochtends tot 20.00 savonds.
Zomers staat alles 24/7 buiten.

Gewoon op de wei. Allemaal met soortgenoten. De merries samen en de hengst staat met zijn shetland vriendje.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:18

Dorine92 schreef:
In de zomer dag en nacht, nu eigenlijk te kort :( paar uurtjes zandpaddock. Maarja van 8 tot 8 in de paddock gaat niet dan vervelen ze zich dood en gaan ze klieren. Logisch, zou ik ook doen

Als ze zich in de paddock zouden vervelen dan doen ze dat op stal vast en zeker ook?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:51

Iid tita. Alle paarden van bokt komen 24/7 buiten blijkbaar.

Anderen durven niet te reageren! :') Ik ga t proberen dus ik hou mijn hart vast:

Ik sta op eem pensionstal waar alles wordt geregeld. Ik ben erg blij met de gang van zaken en met de pensionhoudster want die is heel alert dus als er iets is dan is ze er altijd snel bij.

Lente/zomer/herfst: 10-12 uur op wei
Winter 4-5 uur in afgetrapte wei/paddock

In de winter staan ze niet te lang buiten ivm eten. Anders krijgen ze te lang niets. En dan heb ik het over ruwvoer.

In de winter periode ga ik iedere dag trouw heen om te rijden of te stappen of iets anders te doen terwijl ik in de zomer ook wel eens een dagje oversla.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:02

Mijn paard komt in de winter 5 uurtjes per dag op een zandpaddock met hooi en een vriendje.

In de zomer kan hij in principe de hele dag op de paddock maar omdat de andere paarden op het land staan gaat hij zich snel vervelen en dan gaat hij onder of door de draden. Helaas kan mijn paard ivm insuline resistentie niet op de wei. :( In de zomer staat hij dus zo lang mogelijk buiten met hooi. Maar dat is alsnog meestal maar ongeveer 5 uurtjes. In de avond als zijn vriendje binnen komt zet ik ze dan vaak nog wel een uurtje op de paddock samen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:06

Met zijn tweeën, 24/7 met stal die altijd open is, deel verhard en afdak en de rest een paddock. Als de omstandigheden het toelaten 24/7 op de wei zonder schuilstal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:11

Op dit moment van 12-13 uur tot 16-17 uur.