eefj33 schreef:Ik schrik eigenlijk wel van de berichten hier. Ik woon nu in de randstad, en met een beetje zoeken is 24/7 weidegang in kuddeverband in de zomer zelfs hier te vinden op een pensionstal! Buitengang in de winter is dan wel weer een probleem, het beste wat ik tot nu toe heb gevonden is 4 uur in de paddock (alleen, met een maatje of in de kudde, afhankelijk van wat je wil), mogelijkheid tot stapmolen in het andere dagdeel en onbeperkt ruwvoer op stal. Betekent voor mij wel 45 minuten per dag met de auto, maar dat heb ik er wel voor over. Of een andere stal, hebben alle paarden een eigen paddock voor in de winter. 's ochtends buitenzetten gaat op schema, dus zal de ene keer 8:00 zijn en een andere keer 10:00 (gok ik). Binnenzetten moet je zelf regelen, dus zo laat je zelf wil. Staan ze dus wel alleen in de paddock. Beide stallen zijn rond de €300 all in, alleen bij de tweede stal is dit excl uitmesten.
Hier toch echt zeker 8 uur ( hartje winter dan, herfst en vroege lente zeker 10 uur ) op een grote , droge paddock in groepsverband.
Randstad, dus als je nog iets zoekt