Manen eraf, manen eraan.. wat zal ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:12

Ik denk ook dat een sport coupe mooi zou staan! Persoonlijk heb ik sowieso een hekel aan lange manen :9

Maar ik ben ook van mening dat het of een sport coupe is, of lang. Niet zo ertussen in..

Ben benieuwd wat het gaat worden!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:14

mijn paard heeft dan wel een 25 cm korter behang maar wel veel dikker en ik doe er nauwelijks iets aan en al helemaal niet dagelijks /wekelijks en heb weinig klitten.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:10

friesiszwart schreef:
mijn paard heeft dan wel een 25 cm korter behang maar wel veel dikker en ik doe er nauwelijks iets aan en al helemaal niet dagelijks /wekelijks en heb weinig klitten.

Lucky you, mijn paard heeft manen van maar 30 cm maar als k het een tijdje niet verzorg dan is het 1 klitten bult

2a54z6e45r6r

Re: Manen eraf, manen eraan.. wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:16

Gewoon schaar erin ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:44

Vandaag de schaar erin gezet! Het lijkt op een bloempot kapsel dat zo 'hip' was in de jaren '90! Zal morgen foto's maken.. wil er denk ik wel wat netters van maken, maar mevrouw vond het niet heel leuk dat ik aan haar manen zat (ze schud de hele tijd door, je kan nog geen pluk manen pakken of ze schud haar hele lijf! Ze vind het echt niet lekker..) Misschien toch een 'wedstrijd' kapsel?? Of even aankijken en zien wat ik doe. In ieder geval hangt het nu los.. misschien dat ik een deze dagen even een uitdun kammetje haal..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:46

Ik vind lange manen juist prachtig. En ze beschermen de hals ook. In de natuur heeft alles een doel. Wat ik echt lelijk vind is die mode van tegenwoordig om alles in te vlechten. Waarbij de bescherming van de manen dus ook wegvalt. :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:50

Precies Anjali, daarbij heeft het geen meerwaarde om zulk lang mogelijke manen te hebben. Het lijkt mooi absoluut!! maar heeft het paard daar wat aan? Ik laat het liever los, wacht op natuurlijke slijtage en dan zit het zoals het zit.. lijkt me voor ons beide prettiger. Niet dat ik het vlechten niet leuk vind! Maar ik doe meerdere paarden op stal (vlechten) dus daar kan ik mijn hartje nog aan op! (sta op een stal met alleen Irish Cobs. ze zullen me vast voor gek verklaren!)

Als mijn pony dat nu niet zo vervelend had gevonden (ze schud behoorlijk het haar hoofd zodra je aan har manen komt) dan had ik het waarschijnlijk ook zo gelaten, kan ik lekker erop los vlechten :) We zullen zien wat het word! Nu lijkt met nergens naar (want tja, je knipt elke haar kort.. en krijgt dat lastig mooi), maar ik ga er vanuit dat het beter word. Zal morgen vast het een en ander erover horen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:52

@Benfan: ik ben al te laat zie ik. Ik wou ook nog even zeggen dat als ik een paard zie van een ras wat normaliter lange manen heeft, en ze zijn dan kort, dat ik dan denk: die heeft zomereczeem! Vooral niet kortwieken wanneer je verkoopplannen hebt!

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:53

Ik hou van lange manen, dat is ook echt een minpuntje aan mijn eigen paardje :D maar ik ga er niet voor vlechten, of het prettig is voor het paard vind ik dan toch wel een heel stuk belangrijker.
Zo lang als het bij jouw paardje is vind ik trouwens niet eens meer echt mooi dus ik zeg inkorten *\o/* kan ze vast goed hebben hoor!

Oh ik ben al te laat, ben benieuwd naar de foto's!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:01

Ben benieuwd wat het geworden is! In jouw geval had ik t ingekort tot de hals ongeveer. Dan heb je toch nog 'lange' manen, maar vergt het wat minder onderhoud.
die van mij staat nu sinds een maand in de vlechten (zijn eigen voorpluk ging mee naar binnen bij het hooi eten :') dus die moest in ieder geval ik de vlecht ), daarvoor altijd los gehad, 1x per maand wat cowboy magic erin, ging prima.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:06

Ben echt heel benieuwd! Dapper hoor!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:58

Ik heb ze er bij mijn fjord wel afgehaald. Inderdaad om de reden die je al noemt. Het heeft geen nut, zit altijd in de weg, warm voor het beest, het jeukt, je staat te vlechten tot je armen er zeer van doen etc. Als het los hangt is het wel mooi, maar eigenlijk zit het altijd in vlechten en dat ziet er eigenlijk ook niet uit.

In mijn profiel staan een paar foto's. Toen ik besloot het er af te halen was het nog langer.

Melissamundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:05

Ten eerste WAUW haha..
Maar ik zou het een stuk korter doen, zodat het voor zowel jou als voor je paardje wat aangenamer is.
(Ik ben zelf wel van de lange manen, maar het moet wel voor jou en je paard leuk blijven)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:40

Nies_ schreef:
Ik heb ze er bij mijn fjord wel afgehaald. Inderdaad om de reden die je al noemt. Het heeft geen nut, zit altijd in de weg, warm voor het beest, het jeukt, je staat te vlechten tot je armen er zeer van doen etc. Als het los hangt is het wel mooi, maar eigenlijk zit het altijd in vlechten en dat ziet er eigenlijk ook niet uit.

In mijn profiel staan een paar foto's. Toen ik besloot het er af te halen was het nog langer.

Hoe prachtig ik de manen van jouw Fjord ook vind/vond, toch vind ik het korte leuker! Vind een Fjordenboog niet zo maar hoe die van jou het heeft staat echt superleuk. Stuk sportiever!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:48

Nies_ schreef:

Toevallig had ik je profiel al gezien, en daarbij begon ik te denken of het misschien en idee was om een sport kapsel aan te meten. Voor het moment laat ik het even voor wat het is, en dat is typisch 'geknipt' lang aka bloempotkapsel. Eraf kan altijd nog, eraan plakken is vrij lastig.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:03

Heb je een foto ts van de nieuwe look?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:13

Vergeet steeds een te maken, zal er morgen om denken :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:44

Ik vind het inderdaad zo kort ook mooier zelfs :j Bij Angel was het op het begin ook zo'n bloempotten kapsel hoor, komt vanzelf goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:52

Ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt. Persoonlijk ben ik niet van de half-lange dikke manen, vind het vreselijk irritant en blijft niet goed in een hengstenvlecht zitten met rijden. Ik heb mijn paarden met lange manen altijd gewoon los, zo nu en dan borstel ik ze eens uit met cowboy magic maar dat is vaak minder dan 1 x per maand of als ik met ze ga werken/ rijden (dan gaat er een vlecht in die er na het rijden weer uit gaat). Durf er niks af te halen, vind dat veel te zonde en dan is het zo'n onhandige lengte of juist te veel onderhoud om het kort te houden..!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:41

Afbeelding
Afbeelding

Voor het mooi had ik het toch anders moeten knippen, normaal ben ik daar echt een pietje precies in. Maar we vonden het beide super vervelend om weer aan haar manen te moeten zitten! Mevrouw schud dan behoorlijk met haar hoofd, vind dat gekriebel verschrikkelijk! Het is voor haar even wennen dat ze de wind door de manen voelt. Vanaf nu laat ik het lekker zijn gang gaan. En probeer een zo natuurlijk mogelijk model er weer in te krijgen. Met een half jaar zie je hier nauwelijks nog wat van

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:50

Ik vond het lang mooier, maar als jouw paard er een hekel aan heeft als je aan haar manen zit dan is een korter kapsel wel praktischer.Zo heel erg kort is het nu ook weer niet.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:51

Is de ideale lengte, binnen een paar maanden ziet het er weer naturel uit!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:51

Fijn hoor, als je ze nu gewoon los laat zullen ze vanzelf wel mooi slijten en op lengte blijven :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:55

Wel grappig trouwens, we reden buiten en kwamen wat mensen tegen van de kennel club. Chanel en ik hebben een prijs gewonnen! Best geknipte poedel van 2015!! .. heb ze maar niet verteld dat het een paard was ((die ik nu steeds poedeltje noem.. bedoel.. kom!)))

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:20

Staat haar goed hoor! Vind dit altijd een mooie lengte :j