Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:29

Je kunt natuurlijk wel veel en veel meer stro en hooi gaan gebruiken. Dat mag best voor dat geld dat je betaalt. Wie weet dat hij op een dag dan zegt dat je met je pony kunt vertrekken....

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:35

Nou, dan moet ik wel heel wanhopig zijn. En ik denk dat hij na een tijdje dan gewoon geen stro meer koopt

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:49

Nou als ik t zo hoor willen je ouders niks ( niet rot bedoeld ) maar dit is geen leven voor je pony! 150 euro is beetje veel voor geen enkele dienst vd eigenaar..wat een zakkenvuller is dat zeg..pfff
Probeer een manier te vinden om je ouders om te krijgen hoe dan ook! Als je ouders om dieren geven moeten ze zelf toch ook zien dat dit geen paard waardig bestaan is!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:31

Dus..
Ik vraag steeds, wanneer gaan we praten met de eigenaar? "Weet ik niet" -O-
Schiet dus niks op. Ik wil ze opzich wel op stal hebben nu, en overdag buiten, ivm bevroren gras. Maar van de eigenaar mogen ze nog noet op stal. Pony stond vandaag te trillen. Ze heeft ook geen inloop, dus zal wel weer een dikkere deken gaan kopen.. Dit schiet dus weer totaal niet op..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:33

Ik geloof dat je ouders de ernst van de situatie niet inzien. Jammer. Geef bij je ouders aan dat je het gesprek binnen nu en twee weken wil hebben. Dat je dit doet voor het welzijn van je pony.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:38

Heel lastig dit. Ik had precies hetzelfde. Bij mij heeft het meer dan een jaar geduurd voordat ze ermee instemden om paard te verhuizen naar een andere stal. Mijn paard veranderde in een monster en ik vertelde gewoon elke keer mijn ouders wat er gebeurde en hoe mijn paard was. Op een gegeven moment begonnen ze het toch een beetje in te zien. Ik ben nooit heel erg gaan zeuren want dat lokte alleen maar uit naar ruzies maar ik heb elke keer gewoon toch weer aangegeven dat het niets was en dat we de hond toch ook niet de hele dag in de bench laten zitten.. Het is heel lastig maar je ouders moeten het toch zelf gaan inzien ooit.. En dat kan best lang duren. Laat ze is wat topics op bokt lezen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:39

Ik weet niet of je bladen leest van wetenschappers of artikels die in tijdschrijften staan omtrent houden van paarden. Hiermee kun je namelijk je ouders confronteren. Namelijk het belang van buiten lopen voor het paard omdat paarden van nature nomaden zijn die de hele dag rondtrekken, het belang van goed ruwvoer voor maag en darmen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:42

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:43

Je hobby gaat zo wel kapot op die manier.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:57

Ik lees even mee ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. In de zomer is er niks aan de hand, en met de stalling zelf is echt niks mis mee, maar in de winter komen ze maar 2 a 3 uur per dag buiten. We hebben zelfs volpension genomen omdat ze anders maar 30 minuutjes buiten komen maar alsnog. De weide mag in de winter niet gebruikt worden, dus dan kunnen ze in de 2 paddocks, maar er zijn teveel paarden die in de paddock willen dat het niet past en de paddock is nou al stuk. We betalen nu 308 euro per maand ongeveer alleen al voor de stalling en het eten. En dan komt er nog bij dat ik nog niet mag fietsen vanwege mijn epileptie dus dan moeten we met de auto ook nog 7 km heen en weer rijden bijna elke dag. Nu kan ik ook niet in de bak mennen omdat de bak te zwaar en te nat is, en ik kan ook niet naar buiten. Ik heb mijn ouders al tig keer gevraagd of we naar een stal kunnen waar ze langer naar buiten kunnen, maar er is bij ons gewoon niks in de buurt voor een normale prijs. Wat mij betreft staan ze op een weiland met schuilstal en een paddockje. Een bak dan het liefst ergens nog in de buurt zodat ik later wel kan rijden op mijn grote pony natuurlijk, Maar ik heb niet zoveel eisen. Maar ts, ik hoop voor jou dat het goed komt want ik weet wel hoe gefrustreerd je daarvan kan worden! :(:)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 17:05

RianneEnzo, ik hoop ook dat het goed komt bij jou!
en even off-topic
Is jou epileptie dan zo heftig? Mijn vriend heeft het ook, maar die mag alleen niet in kermis attracties etc.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:06

308 euro per maand! Wat een bedrag! Jullie wonen zeker ergens in het westen?

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:22

Ik word maar niet stabiel op een bepaalde medicatie dus nu proberen we weer andere. Dus moet ik nog even afwachten. Wij wonen in Zuid-Holland in Ter Aar. Maar ik heb nu ook even de volpension erbij gerekend dat is 75,- voor onze 2 pony's, Anders moesten we ook nog zelf elke avond alle paarden voeren en binnenzetten. -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:44

Rianneenzo zoek hier.op bokt even naar bokker bellarose. Zij staat ook.in ter aar en.haar ponies staan wel.veel buiten

RenS312

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:35

Jeetje...
Eline/TS je bent 15 jaar, wellicht vind je jezelf nog niet volwassen genoeg om je paard te verhuizen maar je ouders hebben je wel het vertrouwen gegeven om voor je paard te zorgen, ze hebben je immers een paard gegeven en dat houdt in een grote verantwoordelijkheid!!
Ik snap helemaal niet waarom jou ouders zo tegen verhuizen zijn. In die tijd toen ik nog 15 was heb ik mijn paard voor de eerste keer verhuist en het belangrijkste voor mijn ouders was dat ze niet veel meer hoefde te betalen en dat shan (mijn paard) het goed zou hebben, het was mijn verantwoording, ik moest elke dag heen fietsen, mesten en voer klaar zetten ed.
Misschien kun je dus ook gewoon zelf op de fiets stappen en de stallen bij jou in de omgeving bekijken? Iets wat dus makkelijk te fietsen is en daar even rond vragen voor plek, kosten en faciliteiten? En idd niet perse die stal kiezen waar je vriendinnen staan (wellicht wel iets meer in de buurt ;-) )
Ik snap dat het lastig in te schatten is voor je ouders hoe een paard het hoort te hebben als ze geen "paarden mensen" zijn maar nogmaals dat waren mijn ouders ook niet. Ík was dat. Dus ik was de gene die moest inschatten of ik wel of niet moest verhuizen. Als ik jou was zou ik dat ook gewoon zeggen.. (Nadat je dus een passende, ong net zo dure stal, bij jullie in de buurt hebt gevonden). Enne ook al kies je misschien een stal die ook niet fantastisch is.. We maken allemaal fouten, worden we groot van hihi
Heel veel succes!

@rianne lastige situatie! Zijn er helemaal geen andere stallen in de buurt op busafstand of dergelijke? Je betaald veel geld qua stalling moet je daar zeker nog zoiets voor kunnen vinden?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:10

Mijn ouders zien wel in dat ze het niet ideaal heeft, maar zien niet zo in hoe ernstig het is. Het gaat ze er met name om, dat ze vinden dat ze het niet kunnen maken om haar daar weg te halen, terwijl ze hebben beloofd dat de pony daar blijft staan. Heb zonet ook weer even gevraagd. We zitten nu midden in een verbouwing, dus tijd hebben we absoluut niet nu.. Over 1/2 maanden is het klaar. Dus nog even slikken, en zoveel mogelijk erheen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:15

gek dat jouw ouders niet geloven in wederzijdse afspraken. Want hij komt zijn kant van de afspraak niet na, en dat is goed voor de pony zorgen. Is er geen andere stal in de buurt waar je terecht kunt? Want dan bracht ik hem eigenhandig daar heen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:20

Ik heb wel eens gehoord van een meisje dat niet echt dankbaar was voor haar pony. Die ouders hebben de pony een paar dagen bij een kennis te logeren gezet. Meisje verteld dat de pony verkocht was. Kind heel hard geschrokken, en 't is weer goed gekomen.

Kun je zoiets niet omgekeerd doen? Pony bij een bokker te logeren zetten en je ouders vertellen dat je haar verkocht hebt omdat je het niet langer aan kon zien? Misschien opent dat hun ogen. :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:31

In feite heb je dus geen eigen pony maar een lease pony. De pony mag daar niet weg en als je dr verkoopt moet ze weer naar hem terug. Slimme vent die boer....

Pony nooit buiten is niet ok, kun je ook niet een stuk pad/erf afzetten waar ze op kan lopen?

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 01:12

Ik heb Bellarose een pb'tje gestuurd om te kijken of ze nog stallen weet in de omgeving. Bedankt voor de tip! Ik zal zelf nog even het internet afstruinen en mijn ouders ervan overtuigen dat dit ook niet goed voor ze is. :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:55

Gypsy schreef:
Ik heb wel eens gehoord van een meisje dat niet echt dankbaar was voor haar pony. Die ouders hebben de pony een paar dagen bij een kennis te logeren gezet. Meisje verteld dat de pony verkocht was. Kind heel hard geschrokken, en 't is weer goed gekomen.

Kun je zoiets niet omgekeerd doen? Pony bij een bokker te logeren zetten en je ouders vertellen dat je haar verkocht hebt omdat je het niet langer aan kon zien? Misschien opent dat hun ogen. :=

Ja of het werkt averechts en de ouders zijn blij van de pony af te zijn..

Misschien een stomme vraag TS: maar misschien zou je de dierenarts eens kunnen komen laten kijken en dan hem / haar met je ouders laten praten?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:06

Haleluja wat een stal bedragen ik woon in Friesland en betaal 170 inclusief uitmesten inenten ontwormen en 1 x per week een pak vlas en een binnenbak buitenbak en longeer cirkel

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:32

sloffiee, heb je een kamer over en 2 stallen daar? Dan kom ik daar wel wonen als ik 18 ben. _/-\o_

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:42

Ik betaal voor een C pony in de randstad 250 euro met onbeperkt hooi.
Dus duur, nee.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:24

Gypsy schreef:

Ik denk dat ik dan vermoord wordt :')

@cissy, is niet echt mogelijk nee.. Denk ook niet dat dat mag..