Just_Natural schreef:Een andere vraag TS, kun je het buiten niet zo inrichten dat je genoeg hooi voeder
plekken hebt voor elk paard (1 plek meer dan het aantal paarden) en de pony dus altijd een eigen plekje heeft om te eten. Dan hoeft hij 's nachts niet in zijn eentje de stal in.............
Ik ben nog wat aan het zoeken Just_Natural, maar in dezelfde kudde gaat helaas niet. Ik heb één pestkop lopen die het gewoon niet verdraagt als de andere pony eet, die doet gewoon niks anders als de menpony's bij het hooi wegjagen. Het probleem is ook dat deze dominante pony gevoelig is voor hoefbevangenheid en dat onbeperkt voederen dus geen optie is.
De dominante kan op dit moment alleen maar met de shet samen, en de andere menpony had in oktober een blessure opgelopen. Die had ik dus op een klein uitloopje gezet. Ik ben er daardoor niet in geslaagd om een plekje te vinden voor de nieuwe. Maar intussen is de blessure vrijwel genezen, dus heb ik die pony vandaag voor het eerst weer in de groep gezet. Dus ik wil nu even proberen te puzzelen of ik geen 2 kleinere groepjes kan vormen... Tot ik weet dat het groepje goed werkt heb ik de pony liever 's nachts nog even op stal, hij is al heel wat vermagerd en ik vind het een naar gevoel dat ze steeds maar achter hem zitten te jagen