waar moet stalling aan voldoen met baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:08

Palmera schreef:
Je kind meenemen naar stal is natuurlijk niet alleen een kwestie van -zet kind in de wagen in een hoekje en mijn paard doet toch niets-.
Er zijn doorgaans andere paarden en mensen op stal. Mensen die niet altijd rekening willen en kunnen houden met kinderen. Het zou mij persoonlijk hoogst storen als ik gebruik mag maken van een bak of longeerpiste en daar vervolgens andere/kleinere rondes moet maken omdat er een parkeerplaats voor buggy's is ingericht.
Daarnaast kan je niet van anderen verwachten dat ze instaan voor de veiligheid van jou kind. Paarden blijven onberekenbaar en kunnen door het lint gaan. Levensgevaarlijk voor zo'n kleintje. :)

Voor de duidelijkheid ze staat niet in de bak of ergens waar andere paarden los lopen. Wel waar iemand zijn paard vast heeft maar even hard gezegd ik verwacht wel dat iemand zijn paard aan de hand onder controle heeft ook voor mijn veiligheid.

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:10

akishino schreef:
Persoonlijk zou ik dan voor maandag en donderdag een oppas regelen.

Ik heb makkelijk praten, geen paard en mijn kinderen zitten op school. Maar mijn keus zou zijn dat mijn kinderen (op die leeftijd) niet mee naar stal gaan als ik moet longeren, mesten, verzorgen of wat dan ook.
Maar gelukkig zit ik niet met dit dilemma.

Ik vind het tof van je dat je je best doet om ene goede oplossing te vinden.

Ik werk op dinsdag en vrijdag vandaar dan verzorgster
kan misschien kijken of zij een maandag of donderdag erbij kan doen

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:11

Knap dat je nu kijkt naar een oplossing voor maandag/donderdag.

Ameaks1 schreef:
Voor de duidelijkheid ze staat niet in de bak of ergens waar andere paarden los lopen. Wel waar iemand zijn paard vast heeft maar even hard gezegd ik verwacht wel dat iemand zijn paard aan de hand onder controle heeft ook voor mijn veiligheid.

Maar als jij ziet dat een paard kliert (wat altijd kan gebeuren), kan je opzij gaan... Als je bij je kind bent, kan je uw kind opzij trekken. Een kind kan deze inschatting niet maken en loopt zo veel meer risico. Ik heb ooit ook eens een kindje (dat niet onder mijn toezicht stond en ik niet kende) moeten wegtrekken van een hele gevaarlijke situatie met risico voor mijn eigen veiligheid. Paard was aan de hand.

PS: extra info toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Riel op 11-11-15 13:26, in het totaal 7 keer bewerkt

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:15

Ik vind dat kleine kinderen niet zonder toezicht op stal moeten rondlopen of ergens in een buggy gezet moeten worden. Regel een oppas en laat ze lekker thuis. Lijkt me voor een kind trouwens ook niet leuk, een hele tijd vastgesnoerd zitten omdat mama even wat anders wil doen.

Toen ik nog een bijrijdpaard had liepen daar ook vaak van die kindjes rond en als mama bezig was en dus niet oplette liepen en renden die ook overal en nergens. Levensgevaarlijk voor zowel zichzelf als voor anderen op het terrein. Ben er zelf een keer van af gevallen omdat ze door de bosjes heen en weer renden langs de bak en mijn paard ervan schrok. En dan nog vreemd vinden als je zegt dat ze die koters lekker thuis moeten laten.

Als ik op stal ben heb ik geen zin om continu op te moeten letten op rondrennend grut.

Anoniem

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:22

Dit volg ik even.

Ik ben zelf momenteel van het principe om geen baby mee naar stal te nemen. Als ik daar ben wil ik 100% met het paard kunnen bezig zijn.

Onlangs moest ze wel mee want de hoefsmid kwam en ik had geen oppas. Handig vond ik dat toch niet!

Dus ik vraag mij echt af hoe andere mama's er nog een bruisend paardenleven op nahouden :)

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:26

Snap ik Robin s is lastig en soms moet je wel.

Ik ga dan meestal op tijdstippen dat er over het algemeen niemand is enzo

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:27

Fijn dat je zoekt naar een oplossing! Naast alle opties die al zijn benoemd, weet ik het ook zo snel niet. Maar ik vind het goed, dat je er over nadenkt. Ik heb op mijn oude stal zulke rare en gevaarlijke situaties gezien. Maxicosie vlak achter mijn paard op de grond neerzetten, campingbedjes in het stalpad waar iedereen met paard langs moest, kinderen bibberend in een wagen in een buitenbox achter gelaten. Maar waar ikzelf zo boos ben geworden en van geschrokken ben, een kind van 2 die mijn kast open gemaakt had en met de prednison van mijn paard aan het spelen was of kinderen van de dijk afhalen waar iedereen 80 rijdt. Brr. En dan raar vinden dat ik het vervelend vind dat er kinderen rondlopen zonder toezicht. 8)7

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:30

Ameaks1 schreef:

Waarmee je de veiligheid van jouw kind dus de verantwoordelijkheid maakt van je stalgenoten -O-

Ik snap het doel van dit topic dan ook niet zo goed. Als je een kind krijgt, verandert je leven. Deal with it, maar maak dat niet de verantwoordelijkheid van de mensen om je heen.

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:32

Dat snap ik dan ook weer niet nee. Meenemen oké maar je moet wel opletten

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:38

Voor de winterperiode heb ik zou gauw geen oplossing, behalve oppas maar zou het in de lente/zomer periode een idee zijn om voor je kleintje een (oude) babybox of campingbedje mee te nemen ? En deze in het zicht plaatsen als je zelf bezig bent ? Kindje zit dan veilig en heeft meer speelruimte als wanneer het stil in buggy zit

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:38

Even een andere invalshoek: het is toch niet nodig om 7 dagen per week je paard aan het werk te zetten?
Ik zou op zoek gaan naar volpension. Ja, dat kan ook goedkoop, over het algemeen. Dan hoef je niet iedere dag per se te gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:39

Wendy schreef:
Ameaks1 schreef:

Waarmee je de veiligheid van jouw kind dus de verantwoordelijkheid maakt van je stalgenoten -O-

Ik snap het doel van dit topic dan ook niet zo goed. Als je een kind krijgt, verandert je leven. Deal with it, maar maak dat niet de verantwoordelijkheid van de mensen om je heen.

Helemaal mee eens! Genoeg paarden gedragen zich niet netjes aan de hand, daar mag je kind toch niet het slachtoffer van worden. Ik zou daar echt mijn kind niet aan durven blootstellen!

Ik heb mijn zoon van 8 nu 1 keer meegenomen naar stal waarbij hij omringd door snoepjes en met een nintnendo boven op een hooibaal in het zicht van de rijbak zat buiten bereik van paarden (dus niet in de stalgang of wat dan ook), maar ik vond het doodeng. En hij is een rustig type die eerst vraagt en dan pas wat doet maar je weet het nooit!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:43

Je hebt op stal een warme, veilige plek nodig waar je de buggy of box neer kan zetten. Maar echt relaxed voor jezelf en stalgenoten is het niet om kinderen mee te nemen. Heb op een vorige stal echt meegemaakt dat een kind in de hoek geparkeerd werd waar iedereen langs moest met z'n paard. Echt gevaarlijk als een paard dan eens uithaalt. Kindje zat in buggy te blauwbekken in de winter en moeder rekende er gewoon op dat iemand haar er we uittilde als ze huilde.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:45

Ibbel schreef:
Tja, waar moet een stal aan voldoen...
Goede verlichting 's avonds zodat je zonder kind naar stal kunt omdat manlief thuis oppast lijkt mij de meest ideale oplossing.
Volpension zodat je niet zelf hoeft te mesten en de tijd díe je hebt aan rijden kunt besteden.

Is dat niet haalbaar dan zou ik zeggen: een 'oppaspool' zodat je iemand ter plekke hebt die oppast, en dan in ieder geval een verwarmde ruimte zodat de oppasser en je kind niet verrekken van de kou. Een bemande kantine waar je het kantinepersoneel een vergoeding voor het oppassen geeft is ook een idee.

Op dit moment op je huidige plek zou ik zeggen: laat je kind in de auto als je met de auto komt. Heb je geen auto, investeer dan in een brommobiel; parkeer die in het zicht en laat je kind in een zitje/maxicosi er in zitten. Relatief warm, droog, en buiten bereik van paarden.

Ik vind dit tot nu toe de meest zinvolle tip die ik gelezen heb. Ik zag m niet meer terugkomen op de volgende pagina dus ik breng hem nog even onder de aandacht.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:47

ik heb een oppas, ideaal. Heb daardoor wel voor goedkope stalling (een weiland) gekozen. Kind meenemen vond ik helemaal niks.

Je kind alleen laten in de auto? Max 2 minuten, dan kun je toch niets doen? Langer vind ik sneu.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:49

Ik vond een binnenbak een pre dat ik kan rijden wanneer het wel kan! En niet afhankelijk zijn van het weer. Daarna merk ik nu dat ik langzaam de kantine erg fijn vind blokkendoos mee kind in de kantine ik kan hem zien hij kan spelen wel met verzorgster of stal genoodje maar geen gedoe in rond de bak of stal en er wel bij betrokken zijn mijn zoon is nu 15 maanden

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:50

Ik ben zelf moeder van twee van 3 en 6, maar ik neem ze vrijwel NOOIT mee naar stal. Als ik ze al meeneem ga ik niets met mijn paarden doen en ik verlies ze geen seconde uit het oog. Ik lees echt met verbazing hier de reacties van moeders die hun kind in de hoek van een bak, in de box of in de auto parkeren om te kunnen gaan rijden. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt namelijk. Kleine kinderen zijn super kwetsbaar en paarden blijven dieren en onvoorspelbaar. Ik zie ook vaak genoeg dat mensen hun kleine kind of baby voor in het zadel zetten. Ik vind dat totaal onverantwoord en levensgevaarlijk.

Ameaks1 schreef:

Ik lees dit ook met verbazing... Hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk hun paard ALTIJD onder controle? En zelfs het braafste paard kan onverhoopt in paniek raken. En dan nog; met zo'n instelling leg je de veiligheid van je kinderen bij een ander neer... Als zo'n kleintje toevallig in de weg staat... ik moet er niet aan denken. Het zoontje van een vriendin van mij is zo ook met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis beland. Paard was altijd braaf maar sloeg naar een vlieg en kleine kinderen hebben hun hoofd net op die hoogte. Het kind kreeg gewoon een voltreffer tegen het hoofd.

Ik heb zelf nogal een sensibel paard en sta op een manege. Daar lopen ook wel eens kinderen in de bak, maar als ik ga rijden stuur ik ze er direct uit. Als mijn paard wel even uit de band vliegt wil ik niet dat er een kind in de weg staat. Maar veel mensen zien echt het gevaar niet...

Ik snap ook niet hoe mensen vaak hun kinderen gewoon op een stal of manege droppen om het aan het eind van de middag weer op te komen halen. Kinderen doen vaak hele domme dingen. Zoals met voer het land in lopen oid.

Gewoon oppas regelen dus. En anders je paardenhobby maar even op een laag pitje tot ze groter zijn. Veiligheid van mijn kinderen gaat iig boven alles.

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:52

Dank jullie wel Gelukkig ook nog echt tips waar ik wat mee kan

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:53

Nu is het kindje nog vrij klein.
Maar binnen een half jaar kun je haar niet meer in de buggy of auto houden. En dan?

Je zegt dat je oplet.
Maar ook jij hebt geen ogen in je achterhoofd en een kind is nu in het zand aan het spelen en twee tellen later bij een paard in de wei of wat ook.

En er kunnen dus wel paarden bij komen.
Ook aan de hand kunnen paarden schrikken.
Je zou de stal genoot maar zijn die letsel aan je kind toebrengt.
Ik moet er niet aan denken.

Dus mijn tip. Oppas.
Thuis of op stal.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:57

Een slapend kind in de auto op een plaats waar je ten alle tijden zicht op je auto en dus kind hebt, wat is daar dan gevaarlijk aan?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:02

Als je in de buurt woonde had ik wel kunnen oppassen voor je, maar goed daar heb je natuurlijk helemaal niks aan haha.

Is er in je omgeving verder ook niemand die je zou kunnen helpen? Vriendinnen, buren, ouders, etc

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:06

Mijn zoontje gaat vanaf de 1e week mee naar stal iedere dag en soms 2 keer. Inmiddels is hij 2 en half en kan goed helpen met uitmesten,borstelen en voerklaar zetten. Gemiddeld rij ik 4 keer per week dan is hij bij papa of op de crèche. Ik ben zelf korter gaan werken. Dan kan ik net even rijden na me werken en dan haal ik hem op. De andere dagen gaan we gezellig wandelen en loopt mijn pony netjes mee naast de buggy. Ik moet wel zeggen dat we in een natuur gebied kunnen wandelen. We wandelen wel ander half uur vaak. Tuurlijk is het een risco dat ze mee wandeld naast de buggy. Maar ze vind het gezellig en ik ook. Zo te horen vinden mijn stalgenoten het ook gezellig dat mijn zoontje er is want als ik hem niet bij me heb vragen ze altijd waar hij is. Ik heb wel goede spullen voor mijn zoontje warme jas en kaplaarzen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:07

Ameaks1 schreef:
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dat dit topic goed staat. Zo niet alvast excuses.

Even mijn situatie schetsen,

We wonen in Spijkenisse hebben een dochter van 11 maanden. Nu sta ik op een stal waar alles open is dus buiten boxen geen kantine verder een
Prima stal paarden komen veel buiten.

Zit nu dus met het slechtere weer dat het moeilijk wordt om N mee te nemen. Hoe doen jullie dat en wat vinden jullie dat er minimaal nodig is op stal?

Alvast bedankt

Nog niet alle reacties gelezen.

Ten eerste de leeftijd tussen kruipen/net lopen en 2 jaar is gewoon een hele lastige om kinderen ergens mee naar toe te nemen. Die willen de wereld "ontdekken" en je knippert met je ogen en ze zijn weg. Uren stil laten zitten in de wagen is ook saai en dat zul je horen/merken.
Maar wat wel kan is om ze te laten slapen in de wagen. Ik had destijds bijvoorbeeld een kinderwagen waar het zitgedeelte helemaal plat kon. Op die leeftijd sliepen ze vaak 2 uren buiten zo in de tuin in de wagen. Ik deed ze dan wel voor de zekerheid een tuigje om.

Wat wellicht ook een optie is, om je dochter in een campingbedje te laten spelen of slapen. Tegen "dutjestijd" erheen, kind lekker warm in slaapzak en hopen dat ze gaat slapen. Heb jij 2 uren de handen "vrij".

Maar eigenlijk vind ik dit "noodoplossingen". Denk niet dat je op zo'n moment lekker kunt rijden.

Verder hoeft de staleigenaar hier ook geen oplossingen voor te bieden. Het is jouw probleem, niet die van een ander. Voorzieningen hoeven er dus ook niet te zijn.

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 14:08

Werecat schreef:
Als je in de buurt woonde had ik wel kunnen oppassen voor je, maar goed daar heb je natuurlijk helemaal niks aan haha.

Is er in je omgeving verder ook niemand die je zou kunnen helpen? Vriendinnen, buren, ouders, etc

Mijn vader werkt nog mijn schoon familie woont in het buitenland en vrienden werken meestal. Heb net aan 1 vriendin gevraagd ze gaat er over na denken

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:10

Wat een nuttig topic! Interessante reacties en oplossingen!

Mijn 2-jarige dochter speelt graag los op de achterbank van de auto: speelgoed in overvloed daar. Raampje op een kier. Ze kruipt dan door de hele auto heen.
Maar we doen eigenlijk heel veel samen. PP voor mijn 6 paarden, dus veel mest opruimen en hooi verdelen. Geen andere mensen, dus ja... we veroorzaken ook geen last ofzo voor andere mensen.

Rijden doe ik overigens zonder kind: ofwel 'sochtends vroeg tussen 05.30 en 07.00 ofwel 'savonds na 19.00. Dochtertje thuis slapend, partner ook thuis dan. Rijden in het donker vind ik persoonlijk niet zo erg.
Laatst bijgewerkt door SamCo op 11-11-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt