Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:42

Een mens in een rolstoel, en schapen, ezels, markeringen op de weg, dingen die zijn veranderd op een weg waar we erg vaak langskomen. Voor de grootste meest lawaaimakende trekker is ze niet bang, maar voor kleine dingetjes wel. Verward

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:49

Mijn paard is bang voor ligfietsen... Kom ik gelukkig niet zo veel tegen. Ook vindt ie van die bakken waar dode beesten onder liggen eng. Drilboren en cementmolens boeien hem niet zo maar kalfjes in de wei zijn wel weer vreselijk eng Lachen

Zaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:20

als je in het bos langs iets komt waarvan je denkt van nou.. dat vind ie vast eng, loop tie dr gewoon langs maar fladdert er ergens een blaadje langs en dan springt tie met vier benen de lucht in.. Verward en als tie iets eng vind staat ie ook nog wel is in 1 keer stil Haha!

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:21

Ik heb toch een rare, zomers is hij nergens bang voor! en 's winters als hij dus wat frisser is en veel meer energie vindt hij bussen, vrachtwagens en tractors eng (en bezemwagens enzo *LOL* dus dingen die rijden en lawaai maken), maar dat doet hij volgens mij alleen omdat hij dan weer een paar rare sprongen kan maken Haha!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:27

Kane is als de dood voor de vee arts en hoefsmid Huilen
Wat iedere keer weer een groot feest op het erf wordt Tong uitsteken

En verder kan ik zo heel snel niet iets bedenken je kan een kanon naast hem afschieten en hij geeft geen kick

Tuurlijk schrikt hij tijdens onze buitenritten weleens maar dat gebeurt zelden ( tot nu toe dan )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:44

Mijn vorige pony werd panisch bij muziekorpsen en het paard wat ik nu heb kan niet tegen skeelers.

Het meest van de tijd steld hij zich aan, dus echt schrikken kun je het niet noemen, tja onverwachtte dingen die uit de bosjes komen springen Zij zijn groot en ik is klein! of geritsel in de bosje da's natuurlijk altijd eng, *LOL*

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:58

Niets Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:00

Mensen die sporten Haha! joggers, en dan vooral als ze strechoefeningen doen, doodeng Haha!
Verder vind hij niks eng hij stap met volledig losse teugel met auto's die onder hem doorrazen (snelweg) naast een enorme drukke weg met toeterende vrachtwagens en een bus aan de andere kant, hij kijkt er niet eens van op.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:22

Tos was echt een koele kikker, wel alert en zag alles, maar vond niks eng, alleen putdeksels... Een keer half gestruikeld, en sindsdien wou hij er niet overheen. Maar daar was mee te leven Knipoog
Hij begon buiten alleen nogal te flippen als hij een span zag, andere paarden waren geen probleem, maar een span.,..

Met Mabel nog niet naar buiten geweest, alleen over het erf gestapt.
En die is super alert, ziet alles, fris, maar niet echt schrikachtig ofzo, wel koel in de kop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:27

Evita: kleine witte hondjes(ja echt niet van die grote rotweilers ofzo, alleen maar van kleine witte hondjes) en dat is het voorzover ik mij nu kan herinneren

Prima: euhm...van alles wat Prima niet kent springt ze niet van weg maar gaat ze met haar neus aanzitten dus echt schrik van iets heeft ze niet Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:29

Het enige: Koeien!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:31

Het enige wat hij raar vind zijn shetlandponies aan de kant van de weg Haha! Verder zijn die rietpluimen in de sloot ook vreemd Lachen

Maar als floepert iets eng vind gaat hij stilstaan en kijken, als je dan zegt dat het meevalt dan loopt hij gewoon door. Haha! Jaja, mijn fjordenbaal is best stoerrrrr.. Tong uitsteken

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:47

Destiny is bang voor lage slootjes en boomstronken.
Als ze ergens een boomstronk ziet tig kilometer verderop,begint ze al heel raar te kijken.Als we er langs gaan verrekt ze dr nek om dr naar te kijken en als hem gepasseerd zijn komt er een serie bokken gericht naar de boomstronk,tsja,hij zal je maar aanvallen he Haha!

Roduque is bang voor honden,er heeft er ooit een in zijn staart gehangen namelijk.
Op stal vind hij honden niet eng,maar in de Dobbeplas of in het delfse....Dan schijt hij er voor in zijn broek.
Als ze dichtbij komen,staat hij helemaal gespannen en zwaar te ademen en als hij gaat blaffen dan gaan we vol gas : )) Of ik nou wil of niet...Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:58

Ohh ja.. Afgezaagde boomstronken zijn ook raar, daar zit geen groen meer aan, dus dat zal je vast in de billen bijten Tong uitsteken

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:30

Lennon is een bikkel, is niet snel ergens bang van... Hij kan alleen soms wel eens miepen om een dikke steen, of een streepje op de weg en denkt dat dat opzij springen wel eens leuk is... Maar daar houdt het dan ook mee op...

Het enige waar hij het echt niet op heeft zijn: varkens... Dan moet je de grootste moeite van de wereld doen om hem te overtuigen dat die beestjes echt niet bijten of gevaarlijk zijn en dat ze ver weg achter een omheining zitten... Haha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:32

Rachel is bang voor trekkers, al is het nu gelukkig wat minder. Als ze met een gewone gang erlangs rijden, dan staat ze stil kijkt een keer en loopt weer door. Toch vind ze het nog wel eng, maar ze probeert kalm te blijven OK dan!

Tja en grote vrachtwagens die al piepend net 5 meter achter je stoppen, ja daar is ze ook bang van ja, maar dat lijkt me logisch Boos!
Ben benieuwd hoe ze daar de volgende keer op reageerd na dit domme voorval Boos!

Tja en verder, bulten met wit zand Verward Hoopjes draad/prikkeldraad Verward
En hardlopende mensen die je tegemoet komen, al vind ze dat eerder raar dan eng. Ja en onverwachte geluiden/ritselingen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:09

Olympia is eigenlijk nergens echt bang voor. Ze is heel goed verkeersmak op groot verkeer. Ze is wel tamelijk kijkerig, maar blijft goed te rijden. Ze kan zich de ogen uitkijken op dieren als schapen en kleine ponies, maar ze is (niet meer) vervelend of schrikkerig.

Ze reageert wel vrij heftig op kinderen op trampolines en op paarden voor een koets. Ik geloof niet dat ze bang is, maar het nogal opwindend vind. Dan kan ze wel even flink gaan stuiteren en showen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:17

oh er schiet mij weer iets te binnen, ik heb dan ook een vossemerrie Haha!

Serieus waar, is snap het ook niet maar van plastieken zakken moet ze ook niets hebben. Maar dat ligt echt van dag tot dag, de ene dag blijft ze gewoon staan, en de volgende dag springt ze van dezelfde zak 10 meter achteruit omdat het een verschrikkelijk monster is. En dan te bedenken dat ik misschien 10keer heb geoefend dat het ongevaarlijk is, en iedere keer op het einde was ze haar angt totaal verloren en reageerde ze niet meer, maar als ik een paar weken later nog eens afkwam zoef weg Haha!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:31

Noppes, al gaat er een bom af naast zijn stal, hij kijkt niet eens Lachen

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:39

* is voor niets "echt" bang. Als ze schikt is het volgens mij meer om te zeuren. Zo vond ze eens een wit hek eng en een andere keer een fiets die tegen een paaltje aan stond, als of ze nog nooit een fiets had gezien :? (wel dus, want ze loopt regelmatig naast de fiets).
Ook vindt ze soms van die gootjes eng, bij tunneltjes. Het stomme is alleen dan ze er de ene dag overheen loopt zonder ernaar de kijken en de andere dag vertikt ze het om er overheen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 06-04-22 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:21

Voor shetlanders Haha! echt waar! Ik kwam in het bos een meisje tegen op een shetlander en Anton durfte er niet langs Verward maf beest!

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:15

water Verward

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:06

malibu is nergens bang van..stoere pony he Haha!
neej werkelijk...al zou je er een bom naast laten ontploffen..

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:07

Voor stilte!!!
Blaffende honden, enge fietsers... dat maakt helemaal niks uit, maar als hij helemaal niemand meer ziet of hoort in de polder... das natuurlijk héééél erg eng Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:33

Lieke schreef:
Verder vind hij niks eng hij stap met volledig losse teugel met auto's die onder hem doorrazen (snelweg) naast een enorme drukke weg met toeterende vrachtwagens en een bus aan de andere kant, hij kijkt er niet eens van op.

Haha, prachtig is dat hè? Op onze vorige stal moest ik de A1 over om op de heide te komen. Ik stapte dan aan een lange teugel over het viaduct (provinciale weg), en dan waren er altijd van die 'grappige' vrachtwagenchauffeurs beneden op de snelweg die even flink moesten toeteren naar 'dat grietje op dat paard daarboven'. Mooi dat-ie niet op of om keek. Haha!