Help! Wat doe ik met een muis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Re: Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:25

Ik hoop dat al die mensen die denken dat een muis dodelijk is zich realiseren hoeveel muizen er door je hooi heen lopen?! :=

Ik heb geen idee hoe je die muis te pakken kan krijgen zonder te doden in de emmer. Misschien emmer idd meenemen en ergens anders loslaten? Dat zou waarscheinlijk de makkelijkste optie zijn.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 00:27

luxje schreef:
Ik zie je nl voor me, continu starend naar die 2 emmers op elkaar, besluiteloos wiebelend van je ene naar het andere been

Zo ging het ook een poosje, tot ik het koud kreeg :o

Ik ben inderdaad bang voor de muis, zie het zo voor me dat ik mis sla en dat het op me springt en vervolgens lekker weg rent ..

En ja, ik wil het inderdaad nog voeren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:27

Ik vindt het verschrikkelijk ik zelf kan geen dieren doden dus ja ik laat ze los als er niet direct hulp is die het voor me oplost. Die ene muis loslaten zal ook niet zo'n ramp zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:31

grote kans als je emmer in water doet dat muis eruit zwemt en jou haver verziekt is, heeft de muis straks alsnog haver te eten van wat jij weg moet gooien door je actie, emmer ff mee nemen bos is muis eruit klaar

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:34

Jeetje, laat die ene muis nou gewoon gaan... Ik snap echt niet dat je na 2 uur nog steeds niks ondernomen hebt. Als je toch zoveel in zit met die haver die van uitstekende kwaliteit is, dan snap ik niet dat je er nu al 2 uur een muis hebt inzitten die daar zijn behoeftes in doet. Je wilt geen bespoten troep, nou, nu is het bespoten met muizenpis. Lekker :D

Die ene muis gaat het echt niet maken hoor ;)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:39

Ga klaar staan met een schep, schop met 1 voet die emmer om en sla zo hard je kan met die schep op t dier. Maar eem klein beetje haver weggegooid, muis dood klaar.

Ruim erna die gestrooide haver op anders hou je nog altijd n complete colonienin leven. Succes ;)

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 00:44

Via pb nog een hele discussie gehad haha, maar we hebben het perfecte plan bedacht! :D

De muis was al best dik, dus verwacht niet dat hij nu nog heel veel gaat eten.
Morgen ga ik kijken of het werkt, ben benieuwd

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:50

De muis was best dik? Straks heb je een hele nest in je emmer zitten. :P

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 00:55

Dan ben ik extra 'blij' dat ik de muis niet heb laten gaan :Y)

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:04

Ik vind het persoonlijk echt verschrikkelijk dat je het arme dier daar nog steeds opgesloten hebt zitten en laat staan het wil vermoorden. Ik verbaas me echt over het feit dat mensen die zelf (huis)dieren hebben het over hun hart kunnen verkrijgen om een ander soort dier te vermoorden en/of laten lijden. Dat gezegd te hebben een tip tegen je stal muizen:

Er bestaan vele soorten diervriendelijke muizenverjagers. Zo bestaan er oa apparaten die door middel van ultrasone geluiden de muizen verjagen.
Google en gij zult vinden.

Succes in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:10

Claudxx schreef:
Hahaha sommige reacties zijn echt geniaal _/-\o_

We hebben hier ook alles vol staan met muizenvallen, maar een levende muis is toch ff wat anders ..

Weet nog steeds niet wat ik nu het beste kan doen. Wil het dier idd geen pijn doen, maar vrijlaten is zeker geen optie.

De haver is zelf verbouwd, kost dus veel moeite en is van uitstekende kwaliteit. En het gaat hier om net geen emmer vol .. dat is genoeg voor een maand. Ik hoef geen bespoten troep.

Poep is het minste, urine van een muis kan zware infecties geven en de lever verwoesten. Heb er 1 keer de gevolgen van gezien, verschrikkelijk...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:18

Claudxx schreef:
Dan ben ik extra 'blij' dat ik de muis niet heb laten gaan :Y)

Stel dat het zo zou zijn, dan moet je er straks meer doden... Nope, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je die muis er nog steeds in hebt en dat je de emmer nu zo nog een nacht laat staan om dan te voeren aan je paarden. :n

viv34

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:20

Ik snap niet dat er zo lang nagedacht moet worden om een muis.
Laat m desnoods in t bos los, of in het weiland ofzo, maar laat de muis daar niet nog een nacht zitten. :n
Des te meer urine en poep komt er van de muis in jou "kostbare" haver.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:21

Sjezus laat die muis gewoon eruit en zeur niet zo, net of 1 muis ertoe doet. Als je er 1 ziet zitten er veel meer hoor.
Daarbij ga je het 'plan' dus pas morgen uitvoeren dan hoop ik niet dat je de haver nog op gaat voeren na een hele nacht met muis erin....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:22

Zit dat arme beestje er nu nog in??

Mens, laat dat ding vrij of zoek een "held" die dat wel durft :n
Dit is je reinste dierenmishandeling.
Of je het nu ongedierte vindt of niet...

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 01:27

Happiness91 schreef:
Ik vind het persoonlijk echt verschrikkelijk dat je het arme dier daar nog steeds opgesloten hebt zitten en laat staan het wil vermoorden. Ik verbaas me echt over het feit dat mensen die zelf (huis)dieren hebben het over hun hart kunnen verkrijgen om een ander soort dier te vermoorden en/of laten lijden. Dat gezegd te hebben een tip tegen je stal muizen:

Er bestaan vele soorten diervriendelijke muizenverjagers. Zo bestaan er oa apparaten die door middel van ultrasone geluiden de muizen verjagen.

Succes in ieder geval.

Eet jij wel eens vlees?

Ik niet namelijk. Dus geloof me, ik heb wel een hart voor dieren :)
Er is niets erger dan al die dieren te zien die niet in hun behoeften worden voorzien (te veel krachtvoer, geen frisse lucht, geen soortgenoten of juist te veel) en waar niet fatsoenlijk mee omgegaan wordt (geweld rondom de dieren). Maar doden? daar heb ik geen problemen mee.

Feit is alleen dat deze muis er zelf in is gaan zitten en er niet zelf uit kan, als ik hem niet gezien had was hij ook dood gegaan, alleen dan waarschijnlijk net wat langzamer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:33

Happiness91 schreef:

Succes in ieder geval.

Precies! Dat snap ik ook niet. Een muis voelt ook pijn, net zoals een hond of kat. Een muis voelt ook angst, net zoals een schichtig paard. Als dierenliefhebber snap ik niet hoe je die gevoelens van een dier (al dan een plaagdier, het is en blijft een dier) niet in acht kan nemen. Dat muisje zit al uren opgesloten en heeft geen idee wat hem overkomt.

Dieren doden, zoals muizen en ratten, prima. Mijn hond en kat pakken er ook wel eens een. Dier dood, kan ik wel snappen, maar doe het dan meteen en zo pijnloos mogelijk. Verdrinken is verschrikkelijk en dat je daar zelfs over hebt nagedacht :(. Emmer eraf en in 1 goede klap doodslaan. Of uit de emmer halen en ergens anders doodslaan als dat in de emmer niet kan... Of emmers mee, stukkie rijden of fietsen en muis loslaten. Of gewoon op je erf loslaten.

1 meer of minder maakt geen verschil op een boerderij erf en dan heeft het ukkie nog een tweede kans om uit de greep van dood te blijven :p .

Wij hadden ooit eens tamme muizen en 1 ontsnapte. Was een witte. Nooit terug gevonden. Maar muissie heeft wel even genoten van zijn vrijheid toen. We hadden op een bepaald punt alleen maar grijze muizen met een witte vlek of vlekken. Super grappig. Ondertussen is het wit erweer uitgefokt, maar dat was toen wel leuk. Mijn ouders mochten die met wit nooit vermoorden, want ze waren familie van onsnapte Pip (Ik was 8).. Maarja, zat je als muisje vast in ons kippenvoer, dan kreeg je de schop. Maar altijd meteen na vondst en snel en pijnloos. Dat is wel het minste wat je voor dit muisje hoort te doen.

Dat dit allemaal zolang duurt is onzin. Je kostbare haver blijkbaar niet zo kostbaar, anders had je meteen wel de muis eruit gehaald toch? Dan liever muis laten lopen dan uren bedenken wat te doen om muis te doden terwijl het haver aan gort gaat.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-11-15 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:33

Shirley schreef:
Zit dat arme beestje er nu nog in??

Mens, laat dat ding vrij of zoek een "held" die dat wel durft :n
Dit is je reinste dierenmishandeling.
Of je het nu ongedierte vindt of niet...

Nou inderdaad!

Wat een sadistische reacties worden er hier gegeven zeg! Ik begrijp niet dat je zo moeilijk doet om één muis, laat dat arme beest toch vrij, desnoods iets verderop.. Gatver ik kan hier echt niet tegen. Jammer dat sommige mensen zo respectloos met levende wezens om gaan, ook al bezorgen ze je last dan hoef je ze nog niet met opzet te laten lijden. En omdat het arme ding nu al zo lang in de emmer heeft gezeten zonder water zou ik hem sowieso niet meer doodmaken en gewoon vrij laten..

En ja je hebt die muis dus gezien en als je hem negeert dan heb je naar mijn idee toch zeker wel wat op je geweten.. Door jou toedoen is hij daar in vast komen te zitten. En erg hypocriet als je een lapje vlees eten zielig vindt maar dit gewoon goedkeurt. Een dier dat humaan geslacht wordt vs een muis die je bewust laat uitdrogen... toch een enorm verschil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:37

Je houdt nu een muis gevangen, zonder soortgenootjes, zonder frisse lucht en met teveel krachtvoer...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:37

Shirley :') :D lol.

Claudxx schreef:
Feit is alleen dat deze muis er zelf in is gaan zitten en er niet zelf uit kan, als ik hem niet gezien had was hij ook dood gegaan, alleen dan waarschijnlijk net wat langzamer.

Alsof een muis zich de gevolgen van zo'n actie kan inzien. Jij sluit het niet goed af. Muis denkt heerlijk, lekker makkelijk eten.. En muis is de pineut.. Dat klopt niet helemaal vind ik.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:42

Je maakt serieus een topic aan om te vragen hoe je een muis tussen twee emmers vandaan kunt krijgen? Bijzonder. :\ Het antwoord lijkt me niet zo heel moeilijk.

Tip: als je geen muizen tussen je voer wilt, zul je het zélf beter af moeten sluiten. Werkt een stuk beter tegen muizen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:46

Happiness91 schreef:

Succes in ieder geval.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Sorry, maar ik vind dit echt zo triest! Arm beestje :(

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:49

Het beste wat je kan doen is de muis bij de nekvel of aanzet van de staart vast pakken en in een lege emmer doen of bakje waar hij ff in kan voor nood.
En laat het dan vrij in de natuur ver van de bewoonde wereld in de bossen.
Die muis moet er wel zo gauw mogelijk uit de haver gehaald worden het gaat zich anders dood eten en niet alleen dat het beesje plast ook in de haver en poept ook nog eens en daar kunnen je paarden ziek van worden.
Dus liever ff over je angst heen stappen dan de gezondheid van je paarden op het spel zetten.
Je kan het ook het bakje in jagen zo dat je het niet vast hoeft te pakken.
Maar let op ze kunnen heel gemeen bijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:53

Emmer op de kop, muis schiet er uit, je gaat er op staan, voila, dood.
Is wat humaner dan in die emmer laten zitten tot ik weet niet hoe lang.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 01:53

Jindai schreef:
Je maakt serieus een topic aan om te vragen hoe je een muis tussen twee emmers vandaan kunt krijgen? Bijzonder. :\ Het antwoord lijkt me niet zo heel moeilijk.

Tip: als je geen muizen tussen je voer wilt, zul je het zélf beter af moeten sluiten. Werkt een stuk beter tegen muizen. :+

Laat dat antwoord maar eens weten dan .. Want als je goed gelezen hebt weet je dat het er niet om ging hoe ik het tussen de emmers uit krijg, maar wat ik er mee moet. Hoe ik de muis dood krijg zonder dat ik het hoef aan te raken of het risico loop dat hij wegglipt.

En wat een goeie tip! Dankjewel! Ook erg gemakkelijk als je haver nog verder moet kunnen drogen :))