Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gloa schreef:Krachtvoer zou ik ook in eigen beheer doen. Je wilt niet weten hoeveel ruimte het in beslag neemt als iedereen eigen tonnetjes neer gaat zetten en je voerbeurten nemen enorm veel tijd in beslag als je met allemaal losse emmertjes moet gaan lopen. Daarnaast heb je nog het risico dat eigenaren niet op tijd nieuw voer kopen of het verkeerd opslaan waardoor je een muizenplaag krijgt. Een individu die om medische redenen geen standaard voer mag hebben is altijd wel iets voor te regelen maar zou het niet doen voor een complete pensionstal.
Ook uitmesten door eigenaren; doe het niet! De meesten beginnen fanatiek maar vaak versloft het en sta jij het alsnog te doen omdat het beestje niet in een vuile stal kan staan. Of ze vergeten door te geven dat ze op vakantie gaan ed. Daarnaast wordt je mesthoop een puinhoop, blijft gereedschap rond slingeren en heb je er alleen maar een berg frustratie van. Als ze zelf de mestballen even eruit willen scheppen met een stable boy als ze er zijn dan prima maar helemaal laten uitmesten zou ik niet doen.
Aangezien je zelf gaat zorgen voor zadelkasten; ik vind het erg prettig als die diep genoeg zijn zodat er een westernzadel in past.
Change3x schreef:Ik vind 3 uur buiten echt niet weinig eerlijk gezegd, al helemaal niet als het winter is.3 uur buiten betekend 21 uur in een hokje opgesloten staan....
Ik heb verder niet alles gelezen, maar ik zou aanbieden om de paarden zo'n 5/6 uur per dag naar buiten te doen en als de eigenaren meer willen dan moeten ze dat zelf doen. 'S nachts op de wei ben ik zelf geen voorstander van omdat je er dan geen zicht op hebt en je weet maar nooit wat voor een gekken er rond lopen.
Ik zou maximaal 270 euro vragen p.p.
_suus19_ schreef:Change3x schreef:Ik vind 3 uur buiten echt niet weinig eerlijk gezegd, al helemaal niet als het winter is.
Ik heb verder niet alles gelezen, maar ik zou aanbieden om de paarden zo'n 5/6 uur per dag naar buiten te doen en als de eigenaren meer willen dan moeten ze dat zelf doen. 'S nachts op de wei ben ik zelf geen voorstander van omdat je er dan geen zicht op hebt en je weet maar nooit wat voor een gekken er rond lopen.
Dan staat je paard dus meer dan 20 uur op stal. Er zijn niet voor niets welzijnsregels opgesteld tegenwoordig. Dat is gewoon sneu voor je paard. Zeker als je in een omgeving woont waar meer dan genoeg stallen zijn waar ze meer naar buiten kunnen. Ik vind het egoïstisch.

LdJ schreef:Als ik alle reactie's lees over te korte tijden naar buiten, die moeten dan niet bij ons op stal komenIk sta op een doe-het-zelf stal, dus als jij wilt dat je paard buiten komt, zorg maar dat je er bent.. Ik zou dolblij zijn met 3 uur paddock zonder dat ik er zelf ben. Ik bedoel, jij wilt toch een paard, dan mag je daar zelf toch wel voor zorgen?? Of ben ik nu heeel vreemde praat aan het doen?
![]()
PS. Wellicht is dat het 'probleem' van de randstad..
ikke schreef:Gloa schreef:Krachtvoer zou ik ook in eigen beheer doen. Je wilt niet weten hoeveel ruimte het in beslag neemt als iedereen eigen tonnetjes neer gaat zetten en je voerbeurten nemen enorm veel tijd in beslag als je met allemaal losse emmertjes moet gaan lopen. Daarnaast heb je nog het risico dat eigenaren niet op tijd nieuw voer kopen of het verkeerd opslaan waardoor je een muizenplaag krijgt. Een individu die om medische redenen geen standaard voer mag hebben is altijd wel iets voor te regelen maar zou het niet doen voor een complete pensionstal.
Ook uitmesten door eigenaren; doe het niet! De meesten beginnen fanatiek maar vaak versloft het en sta jij het alsnog te doen omdat het beestje niet in een vuile stal kan staan. Of ze vergeten door te geven dat ze op vakantie gaan ed. Daarnaast wordt je mesthoop een puinhoop, blijft gereedschap rond slingeren en heb je er alleen maar een berg frustratie van. Als ze zelf de mestballen even eruit willen scheppen met een stable boy als ze er zijn dan prima maar helemaal laten uitmesten zou ik niet doen.
Aangezien je zelf gaat zorgen voor zadelkasten; ik vind het erg prettig als die diep genoeg zijn zodat er een westernzadel in past.
Dat is ook een stukje opvoeding door de stalhouder. Hier in de buurt is een stal die precies dat doet wat jij afraadt en dat gaat daar prima. De stalhouder is er wel fel op en niet te beroerd om je te bellen en te sommeren om op te komen draven.
Tweede punt hierin is aan de voorkant kritisch zijn wie je binnen laat. Zorg dat je weet wie je binnen laat en doe je voorwerk.
Gloa schreef:ikke schreef:Dat is ook een stukje opvoeding door de stalhouder. Hier in de buurt is een stal die precies dat doet wat jij afraadt en dat gaat daar prima. De stalhouder is er wel fel op en niet te beroerd om je te bellen en te sommeren om op te komen draven.
Tweede punt hierin is aan de voorkant kritisch zijn wie je binnen laat. Zorg dat je weet wie je binnen laat en doe je voorwerk.
Alles kan maar je moet er wel zin in hebben om op die manier je stal te runnen en daar ook het type persoon voor zijn om herhaaldelijk je pensionklanten erop aan te spreken.
Gloa schreef:Krachtvoer zou ik ook in eigen beheer doen. Je wilt niet weten hoeveel ruimte het in beslag neemt als iedereen eigen tonnetjes neer gaat zetten en je voerbeurten nemen enorm veel tijd in beslag als je met allemaal losse emmertjes moet gaan lopen. Daarnaast heb je nog het risico dat eigenaren niet op tijd nieuw voer kopen of het verkeerd opslaan waardoor je een muizenplaag krijgt. Een individu die om medische redenen geen standaard voer mag hebben is altijd wel iets voor te regelen maar zou het niet doen voor een complete pensionstal.
Jetta schreef:Van dit soort stallen zijn er al zoveel! Denk aan de toekomst en aan paardvriendelijk. Ik denk dat de toekomst in het Paddock Paradise zit.Mensen worden ziçh steeds meer bewust van de werkelijke behoeften van hun paard.