(volgtopic) Het is zover! Een paradijsje binnen handbereik!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 11:59

Leen: Bedankt om mijn plannetje te verduidelijken! :D Deze was inderdaad niet in verhouding :+

Het verbeterde plan vind ik wel netjes en zeker bruikbaar! Schuilstal afmeting is niet vast, schuilstal wordt zelf gebouwd dus qua afmetingen kan er nog het 1 en ander veranderen! :)

Ik neem je plannetje mee voor overleg! Ik twijfel wel nog over de verschillende grootte van weides. Dat had ik op mijn plannetje ook en als ik erover nadenk is het misschien handiger om ze allemaal ofwel even lang ofwel even breed te maken. Dan hoef ik geen knoopjes te maken in het lint waarmee ik de strookbegrazing af zet :+

Hannanas & alle andere volgers:
Ik denk dat ik al weet hoe het komt dat mijn foto's niet meer zichtbaar zijn. Ik heb ze via de facebook link geplaatst. Ik zal vandaag nogmaals alles plaatsen, maar dan via de Bokt upload!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:22

Allereerst heel erg sorry voor de 'tekening' :')
Heb het even snel op mijn telefoon gedaan op snapchat :+

Is het misschien een idee om de twee winterstukken (dus piste en winterweide) links te doen. Zo kun je gelijkere weides maken. Ik heb even voor bak achteraan gekozen, zodat de winterweide (donkerdere groen) twee uitgangen heeft tegen het kapotlopen (kan evt nog een ingang van de winterwei naar de piste) en dan de bak achteraan zodat ze nog een stuk pad hebben om op te lopen (met zand zodat dit niet kapot gelopen wordt) en kunnen ze een rondje winterwei - pad maken en bij erg slecht weer dus naar de bak.
Of de bak aan de achterkant handig en mogelijk is weet ik niet als ik eerlijk ben, ik bekijk het gewoon hoe het mij handig lijkt, misschien kun je er iets mee! ;)

Afbeelding

LOLLYYwood

Re: (volgtopic) Het is zover! Een paradijsje binnen handbereik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:36

elise21: bedankt voor de toevoeging! Er zit inderdaad wat in, al heb ik misschien liever de piste dichterbij, ik weet het niet... Winterweide en piste kan ik evt ook van plaats wisselen op jou plaatje. Ik neem ook jou voorstel mee naar de uiteindelijke beslissing!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:48

Zo is het volgens elise's idee:
Dat vergelijkt misschien wat makkelijker achteraf. Is toch maar een minuutje werk om mijn vorige plan aan te passen naar dit.
Afbeelding
Ik zou ook de piste andersom doen (kwestie van iets beter gezien te worden mocht er wat aan de hand zijn), maar dan heb je dus 1 ingang naar winterweide. Hoeft op zich niet veel kwaad te kunnen, maar als je op een wat natter stuk zit, zit je weer gelijk met modderpoelen.
Maar opzich, zelf hoef je er niet door aangezien je gewoon kan voeren en water geven op het verharde. Die van mij vind met de voetjes in sappige modder staan wel leuk, maar het moet natuurlijk ook niet te sappig worden.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:10

En alweer erg bedankt Leen!

1 ingang kan misschien wel z'n nadelen hebben. Maar aan de andere kant kan ik ook gewoon de winterweide sluiten met nat weer, om dat te voorkomen..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:45

Waar ik ook nog aan dacht, is het aanleggen ivm goed gedraineerde bak en paddock/pad dat de opstelling van elise wat moeilijker is. Dan is het makkelijker om de bak dus links te leggen zodat je gelijk een groot rechthoekig gedeelte kan laten doen. Ik weet niet hoe aannemers/grondwerkers daar in zijn, maar het zou dus wel duurder uit kunnen komen zo omdat je dan meer 'stukjes' hebt.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:53

geen idee of ik er oveeheen gelezen heb, maar als je je paddock/rijbak voorin doet kan je makkelijker een ingang voor een trekker maken zonder dat je weiland gelijk naar de knoppen is.

ik heb nog wel een leuk idee in mijn hoofd. als ik achter de PC zit zal ik wat in elkaar knutselen :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:52

Leen: We gaan alles zelf doen. :) Bak moet niet superdeluxe zijn, als ik maar een hoop zand heb wat niet te zwaar is, is het goed. Of er drainage in komt weet ik nog niet. We liggen op kleigrond met een dikke laag teelaarde er op, het weiland ligt een halve meter tot een meter hoger dan omliggende landen én we zitten op een berg. Dus volgens mij heb ik genoeg aan die natuurlijk drainage. Weiland ligt na een week regen ook niet drassig of zompig.

EliseXJoelle: paddock en rijbak zal inderdaad voor het gemak beter vooraan liggen. Ben benieuwd naar je idee!

--
Ik had gisteren gezegd dat ik alle foto's opnieuw ging plaatsen van de voor-en na's. Helaas zit ik nu op een ander onderdeel, waardoor er maar 2 foto's zichtbaar mogen zijn en al de rest in linkjes. Ik ga even moeten uitzoeken hoe ik dat ga doen, aangezien het echt veel foto's zijn :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:29

Oh dan scheelt het inderdaad sowieso al een hoop.

ivm de foto's misschien kan je ergens een album uploaden? Is makkelijker voor jezelf, en dan kunnen wij er ook snel doorblaren. Dan kan je nog de nieuwe foto's er bij stoppen en hier nog altijd van aparte foto's een linkje plaatsen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 11:48

Album is inderdaad een goed idee! :j Ga er meteen werk van maken

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:25

Album is eindelijk gelukt! Mijn gsm had moeite om de foto's over te zetten zonder blokkeren. :+
Geen idee wat er met mijnalbum.nl gebeurd is, maar hopelijk is het even duidelijk.

Linkje naar het album: http://myalbum.com/album/qrF7YuwrSlrV
Foto's staan van boven (oud) naar onder (nieuw)

Afgelopen weken is er niet zoveel gebeurd, het was erg druk met Mobicar dat begon en we dag en nacht in weer en wind waren om alles op tijd klaar te stomen voor de beurs!
Zaterdag beginnen we met schilderen in huis! :j

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:58

Zie je topic nu pas Laura. Wat een mooi plekje gaan jullie er van maken. Heerlijk je paardjes weer bij huis. Hoe is het nu met djarne?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:50

Leuk! Ga je ook voor en na foto's van in het huis tonen?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 19:04

lovis: Inderdaad, heerlijk! Met Djarne gaat alles super goed!

Leen: ja, die komen er ook! :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 12:04

Dit weekend is er weer hard doorgewerkt!

Er zijn 2 sparrenstruiken uit naast het terras (ingang verplaatst, zodat er rechtstreeks op het terras gelopen wordt en niet op het gras). Nu kunnen we ook beginnen met het terras op te ruimen. :+ Ook is er gras! *\o/* Enkel staan er hier en daar voetstappen op het gras die niet van ons zijn := Misschien de vorige eigenaren, omdat zij nog steeds een sleutel hebben (welke 1/11 overhandigd wordt), zo niet hebben we nieuwsgierige buren :')

Ook hebben al 2 kamers en de woonkamer de eerste laag verf! *\o/*

Deel van de tuin, met gras *\o/*
Afbeelding

Vanuit de woonkamer, richting tuin, voor het schilderen
Afbeelding

Alle foto's staan in hetzelfde album: http://myalbum.com/album/qrF7YuwrSlrV onderaan.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:53

en direct veel hout voor in de stoof ;-)

misschien lees ik erover maar wanneer gaan je paarden verhuizen? Of staan ze er nu al?
Het lijkt me een erg fijne plek.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:11

Vicky_Belle: dat inderdaad :+

Paarden worden niet meteen verhuist, wanneer dat is kan ik niet zeggen, want ik weet het zelf niet :')
Huis heeft voorrang en als daar alles gedaan is (wat nog lang niet zo is) gaan we het buiten volledig afwerken. Nu zijn de grote lijnen buiten al gedaan, maar er is nog veel werk.. := Pas daarna beginnen we aan de weide. Ik neem aan dat dat ten vroegste in het voorjaar zal zijn, als het niet later is. := Ook is de weide nog niet helemaal rond, deze wordt gehuurd maar er is nog wat dubio over de jaarlijkste huurprijs. Hetgene wat ze vragen, wordt gevraagd vanaf 2-3 hectare, en de wei is net nog geen halve hectare.. :=
Dus als ze niet akkoord gaan met ons bod -wat overigens geen onzinbod is, maar gewoon correct volgens omliggende boeren- blijven de paarden staan waar ze nu staan. :j

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:18

LOLLYYwood schreef:
Vicky_Belle: dat inderdaad :+

Paarden worden niet meteen verhuist, wanneer dat is kan ik niet zeggen, want ik weet het zelf niet :')
Huis heeft voorrang en als daar alles gedaan is (wat nog lang niet zo is) gaan we het buiten volledig afwerken. Nu zijn de grote lijnen buiten al gedaan, maar er is nog veel werk.. := Pas daarna beginnen we aan de weide. Ik neem aan dat dat ten vroegste in het voorjaar zal zijn, als het niet later is. := Ook is de weide nog niet helemaal rond, deze wordt gehuurd maar er is nog wat dubio over de jaarlijkste huurprijs. Hetgene wat ze vragen, wordt gevraagd vanaf 2-3 hectare, en de wei is net nog geen halve hectare.. :=
Dus als ze niet akkoord gaan met ons bod -wat overigens niet reëel is, maar gewoon correct volgens omliggende boeren- blijven de paarden staan waar ze nu staan. :j

Dat is minder. Wat vervelend.
Ze zullen er misschien rekening met houden dat jullie die weide écht willen en dus meer vragen ;-)
Misschien tonen dat de interesse al minder is.
Dus die veranderingen zou op gehuurde grond komen? Dan snap ik je beslissing van schuilstal ipv vaste stallen.
Waar staan ze dan nu? Nog bij de vorige woonst? En kunnen ze daar dan blijven?
(wat stel ik toch een hoop vragen, ik kan gewoon ook zeggen dat jullie nieuwe stekje er leuk uitziet)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:26

Misschien wel, misschien niet.. := Geen idee, nu wordt er niks met de weide gedaan en hebben zij enkel maar kosten en tijd omdat het gras blijft groeien. :+

Veranderingen komen inderdaad op gehuurde grond, indien kopen niet mogelijk is. Daar gaan we ook over spreken, als het zover is.
Reden van schuilstal ipv vaste stal is niet omdat het een gehuurde grond is hoor, ik heb mijn grootste pony een kleine 2 jaar op een stalling gehad en ik heb hem daar zien veranderen van een blije pony naar een depressief lapje stof en zoiets wil ik niet meer mee maken. In een stal is hij gewoon niet gelukkig, ook al is het maar 's nachts. Hij breekt uit en zou de muren op lopen. Buiten is er niks aan de hand, ook al staat hij op een kaal stukje.

Paarden staan nu op wandelafstand van de huidige/vorige woonst. Dat weiland huren we ook, en zolang we er kunnen blijven staan, blijven we staan. "Probleem" is wel dat er betaald wordt aan de notaris, omdat de familieleden niet overeenkomen wegens sterfgeval. Maar dat is al even zo, dus momenteel denk ik niet dat dat nog zal veranderen. :)

Dat je veel vragen stelt is niet erg hoor! :D

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:34

LOLLYYwood schreef:
Paarden staan nu op wandelafstand van de huidige/vorige woonst. Dat weiland huren we ook, en zolang we er kunnen blijven staan, blijven we staan. "Probleem" is wel dat er betaald wordt aan de notaris, omdat de familieleden niet overeenkomen wegens sterfgeval. Maar dat is al even zo, dus momenteel denk ik niet dat dat nog zal veranderen. :)

Dat je veel vragen stelt is niet erg hoor! :D

haha dan doe ik gewoon verder :P *\o/*

waarom een schuilstal snap ik nu volledig.
natuurlijk wel jammer dat je nu een hele mooie wei niet kunt gebruiken, is er nog een andere weg op de weide? Dan kunnen ze misschien aan een andere buur of boer verhuren, maar boeren gaan niet veel geld willen geven (ts 350 euro en 500 euro per hectare, ik neem aan de die mensen meer vragen ;-) )

Als de oude en de nieuwe woonst niet ver uit elkaar blijven, dan kan je evengoed blijven waar je nu bent ;-)
En kan/mag je daar een piste leggen ipv op het nieuwe stuk.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:45

Dat is waar ja, het gene wat ze vragen is 2 tot 3x het dubbele van wat boeren willen geven, net daarom ligt ons bod daar tussenin, en wie weet :) Een andere buur is er niet, boer wel, maar het enigste waarop we uitkijken zijn velden, dus ik neem aan dat een boer niet zoveel is met een stuk land dat nog geen halve hectare is :')

oude en nieuwe woonst liggen toch wel op een dik half uur rijden, maar gelukkig wel makkelijk bereikbaar. Een piste ga ik niet leggen op de huidige weide, voor hetzelfde geld moeten we binnen 3 maanden van de weide gaan omdat de boel verkocht wordt en dat is dan zonde van mijn investering :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:52

Jammer dat de wei zo onzeker is.

Hier is het ook lastig om aan wei te komen met alle boeren in de omgeving. Overal staan koeien, of er staat voer voor de koeien :(
Langzaam maar zeker zal het hier ook wel komen maar daar gaat gewoon wat meer tijd overheen.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:57

LOLLYYwood schreef:
Dat is waar ja, het gene wat ze vragen is 2 tot 3x het dubbele van wat boeren willen geven, net daarom ligt ons bod daar tussenin, en wie weet :) Een andere buur is er niet, boer wel, maar het enigste waarop we uitkijken zijn velden, dus ik neem aan dat een boer niet zoveel is met een stuk land dat nog geen halve hectare is :')

oude en nieuwe woonst liggen toch wel op een dik half uur rijden, maar gelukkig wel makkelijk bereikbaar. Een piste ga ik niet leggen op de huidige weide, voor hetzelfde geld moeten we binnen 3 maanden van de weide gaan omdat de boel verkocht wordt en dat is dan zonde van mijn investering :=

idd! dan is de nieuwe wei kopen wel de beste oplossing. Een boer wil niet veel doen voor een halve hectare, enkel misschien als het vlak aan zijn andere land ligt, maar die mensen gaan liever aan jullie particulieren verhuren ivm pachtwetten.
Huren op de nieuwe wei is ook weer riskant bij het plaatsen van een piste, wie weet weten ze van de piste af en vragen ze het jaar erop het 5-dubbele. Of een erg strak contract opmaken.

Is er al veel tijd tussen gegaan van het plaatsen van het bod en nu?

En dan nog een laatste vraag :-p
ga je dan elke dag een dik half uur moeten rijden heen en terug als je "snel" even naar je paarden moet. Dan zoek je misschien beter iets leuks in de buurt, als het allemaal overal velden zijn kan je misschien dichtbij wel een stukje van een boer huren aan veel zachtere prijzen ;-)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 14:03

Het ligt inderdaad wel bij omliggende landen, maar de wei ligt hoger dan omringde landen, dus ik weet niet of het dan zo interessant is :=

We hebben nog geen tegenbod gedaan, hun prijs is toevallig ter sprake gekomen in een gesprek dat we ook paarden hebben. Ze zeiden dat dat de weide daar achter ook van hun is en deze te huren is. :j

Ik ben op zoek naar werk in het centrum, wat tussen beide plekken ligt, dus ik voorzie daar zeker geen problemen. Rondom het huis zijn het enkel teeltvelden, waar de boer(en) zijn(hun) maïs en oa aardappelen zet.
Op 1km en 1,7km verder ligt er een stalling en manege, maar dan zit ik weer met het stalling probleem én het is ook onbetaalbaar als je 2 (en 3 naar 2016 toe) paarden moet gaan stallen. :=

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 11:42

Zo, weer een update!

De gravier is vrijdag geleverd voor de staanplaatsen van de sta-caravans! :D Maar man, wat een werk :')
Afspraak was om deze ook nog te vlakken, maar bedrijf heeft alsnog een camion (90 ton) in 1x gebracht, ipv 8 kuub per keer :+
En helaas is het ook niet gevlakt, maar op bergen gelegd. :+

Verder is het schilderwerk beneden allemaal gedaan en bij slechter weer beginnen we met verhuizen as. weekend! Bij beter weer gaan we verder doen met de gravier te vlakken :')

90 ton gravier (kiezelsteentjes)
Afbeelding

Helaas moet alles met de hand gevlakt worden, we hebben 2 (verouderde) bobcat's, en het gaat vlotter met schop, kruiwagen en een riek.

en na ongeveer 2 uurtjes werk en 2 bergen minder, zijn we toch al zo ver :')
Afbeelding

Meer foto's vind je hier https://myalbum.com/album/qrF7YuwrSlrV onderaan. :D

Ook is het plan van de weide iets veranderd! De inloopstal komt op onze grond, naast de hangaar ipv achter de hangaar, op de wei. De bouw daarvan begint ook pas als de weide rond is. Vorige eigenaar (en huidige eigenaar van de wei) is momenteel tot 29/11 op vakantie. Vanaf hij terug is, gaan we rond de tafel :j

Mochten jullie nog nieuwe plannetjes hebben zie ik ze graag :j