Christina schreef:In de pensionstal waar ik sta is het eens in de twee weken mestdag. Dan worden alle stallen leeg getrokken met een tractor. Nadat alles is schoongeveegd gaat er nieuw stro in. De hoeveelheid hangt af van het weer; in de zomer wat minder, als het koud is staan de paarden tot hun buik in het stro. Tussendoor krijgen de paarden iedere dag nieuw stro bij, afhankelijk van hoe vuil ze de stal hebben gemaakt.
Meen je dat nu letterlijk? Tot aan de buik in het stro? Dat kan toch niet handig zijn voor het paard zelf lijkt me? Foto
. Volgens mij heeft er in de laatste of voorlaatste Bit een stuk gestaan over stalhygiène. Ik hou zelf van een frisse stal, liefst iedere dag alle troep eruit en schoon stro of andere bodembedekker erin. Geen amoniak-luchten e.d. Wat ook belangrijk is: hoeven iedere dag uitkrabben. Ik vind 1x per 2 weken uitmesten veel te weinig! Op mijn vorige stal was het 1x per week en de rest werd er opgestrooid. Ik vond het verschrikkelijk...mijn paard bleef er ook mok houden. Weet niet of dit te wijten was aan de slechte stalling hoor. In de zomer stonk het er enorm door de ammoniakstank, in de winter was het een een echte potstal: paarden die overdag amper buitenkomen dus bijna 24 uur op stal staan en dan niet uitmesten..., bah