konijnenoverlast in de bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: konijnenoverlast in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:18

Geen idee of het echt werkt.Maar wij hebben geen konijnen op de stalling ,maar er lopen wel vossen rond.Nu weet ik niet of die vossen de konijnen opgevreten hebben,of dat ze van nature weg blijven.Dus ik zou me kunnen voorstellen dat het werkt.

elsemiekevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:14

Dat is superlink, daar moet je echt mee oppassen. Dichtgooien lijkt me geen optie, je moet een oplossing vinden om de konijnen weg te laten blijven. Werkt dat met die leren schoen echt? zoja, dan lijkt het me best een handige tip die wat ruimer bekend mag worden. Ik ben benieuwd.

Misschien kan je inderdaad kijken welke dieren geen nadelen brengen en de konijnen afschrikken.

roofdierpis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:17

Dinopino schreef:
@roofdierpis (blijft een rare naam om te typen) wordt dit al vaak toegepast en ken je mensen met ervaring er mee. Mijn enige ervaring met een vos is dat ie een keer bij mij in de tuin was en twee konijntjes van mij heeft gedood. Hij zelf is toen helaas door de plaatselijke jager afgevoerd ;-( en waarschijnlijk ook gedood. Vraag me af wat het hele grapje me gaat kosten.

Het werkt als een dolle! Behalve als je te maken hebt met een gehandicapt konijn dat niet meer kan ruiken... Het product wordt al sinds 1986 succesvol toegepast . Als het niet werkt, geen discussie, geld terug!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:38

Bij ons barst het ook van de wilde konijnen. In de wei gelukkig weinig last. In de paddock wel. Maar met vlagen. En meestal in een bepaald deel. Vaak graven ze 's nachts. Daarom sluit ik de paarden 's nachts in het voorste deel op (waar ze niet graven).
Omdat het meestal maar 1 gat per keer is, gooi ik deze 's ochtends weer dicht en heb er dan de rest van de dag geen last van.
Let er op dat als je het gat dicht gooit, je dit eerst helemaal uitgraaft totdat je op de bodem bent. Vaak denk je dat je al op de bodem bent, maar dan blijkt het nog een heel stuk dieper te gaan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 08:51

Zo extreem als we het nu hebben had ik het ook nog nooit. Het ergste zijn de gaten die dichtgegooid zijn;-(

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:24

Wat echt helpt!! Wij hebben 3 weien, 1 daarvan heeft een afmeting van 60 bij 30 en gebruiken we als 'rijbak' eerst ook altijd last konijnen, maar sinds we dit hebben (zie foto, je ziet het achter bij het hek)
Bij de openingen, waar het hek opengaat zit het ook, het is alleen het onderste gedeelte, misschien een optie?

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:29

Moderatoropmerking:
Commercieel bericht verwijderd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:25

kelseyclover schreef:
Wat echt helpt!! Wij hebben 3 weien, 1 daarvan heeft een afmeting van 60 bij 30 en gebruiken we als 'rijbak' eerst ook altijd last konijnen, maar sinds we dit hebben (zie foto, je ziet het achter bij het hek)
Bij de openingen, waar het hek opengaat zit het ook, het is alleen het onderste gedeelte, misschien een optie?

Ten eerste heb je weides ipv weien. En wat moet ik zien op die foto? soort schutting/ Een konijn gaat toch gewoon overal onder door

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:28

pillow schreef:
kelseyclover schreef:

Ten eerste heb je weides ipv weien. En wat moet ik zien op die foto? soort schutting/ Een konijn gaat toch gewoon overal onder door

het is een soort gaas, en sindsdien we dit hebben nooit meer last gehad van konijnen dus het zou toch geholpen moeten hebben..

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:25

Konijnen gaan hier gewoon onder. Heb er namelijk last van. Ze zorgen dat ze gewoon een weg vinden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:31

De bedoeling van gaas is ook dat je het 30/40 cm de grond in graaft, anders heeft het idd geen nut tegen konijnen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:46

Wij hebben ook overlast van konijnen, moet eerlijk zeggen, dat het afgelopen jaar een stuk minder was dan voorgaande jaren. Het gaas moet wel heel dicht zijn, ons land is omheind met gaas (geplaatst voor herten door de vorige eigenaar), maar daar wurmen zich de konijnen onvoorstelbaar genoeg nog doorheen.. Dus wel heel fijn gaas kiezen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:53

DubbelDun schreef:
De bedoeling van gaas is ook dat je het 30/40 cm de grond in graaft, anders heeft het idd geen nut tegen konijnen.

Onze htk konijnen zijn onder 60/70cm fundering door gegraven...
Ik geloofde nl echt het verhaal dat hanghoren niet zouden graven en als ze het wel deden; dat ze nooit diep gingen. :+

Wilde konijnen maken hun kraamkamer op 1 meter diepte (ligt natuurlijk ook aan de waterstand).
Dus 30/40 cm zal niet toereikend zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:03

Vandaar dat het niemand hier in de buurt lukt om de wilde konijnen 'buiten' te houden :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:13

DubbelDun schreef:
Vandaar dat het niemand hier in de buurt lukt om de wilde konijnen 'buiten' te houden :D

Een JR nemen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:45

Die schiet een hol in en komt vervolgens klem te zitten :D (is op de hei een vriendin over komen, kon de brandweer bellen om hem te verlossen) :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:45

_O-

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:46

Heeft TS uiteindelijk een oplossing gevonden voor de konijnenplaag?

Iemand ervaring met konijnenvallen? Ik heb een man met een fret laten komen, er was maar 1 konijn thuis op dat moment dus dat was een dure grap -O- Ondertussen stikt het hier nog steeds van de konijnen die maar blijven graven. Voor zover ik weet zijn er twee soorten vallen, een val met lokaas
Afbeelding
en eentje die je aan het uiteinde van een hol zet
Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:11

En als je hem dan in de val hebt, wat ga je er dan mee doen? Lekker hoor konijn. Hier hebben we geen last van konijnen, die zijn hier gewoon niet meer. Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst een wild konijn heb gezien.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 08:16

Hoorde op de radio iets over Geurpalen, die ze op de Holterberg tegen konijnenoverlast gaan inzetten. Schijnen dat konijnen de geur van vuur niet prettig vinden

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:59

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:55

Het schijnt niet afdoende te zijn. Je moet ook de gatem volgooien met een of ander spul. Lijkt me een duurgrapje worden. De paarden zouden er geen last van hebben tenzij de wind verkeerd staat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:03

Afbeelding

Zonder woorden. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:29

Als de kop er door kan moet de rest ook lukken....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:32

en dan lijken het net muizen.. Hier is het gaas nog fijner, maar ze kunnen er toch door.