Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:56

Ik ken hier in de buurt trouwens geen een stal met een muntautomaat :o

Staleigenaar hier heeft 3 jaar geleden nieuwe wasplaatsen (2) met warm water en poetsplaatsen (3) bijgemaakt, nieuwe luxe kantine en een gang/zadelkamer met 40 luxe houten inbouwzadelkasten, maar het stalgeld is daardoor niet omhoog gegaan.

Dit jaar is er ook weer veel luxe bijgekomen, ieder jaar wel iets...heerlijk zo'n stal :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:40

NiFallor schreef:
De stalhouder mag het stalgeld (wettelijk) niet verhogen enkel omdat er een nieuwe faciliteit is, dus dan zou het maar gratis moeten

Volgens mij zijn er niet zoveel regels over het wel of niet verhogen van stalgeld.

Pasjes met prepaid tegoed of achteraf afrekenen zijn wel een overweging trouwens. (Of met een telefoonapp? Je weet het niet? :) )

Urielle

Re: Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:56

NiFallor, volgens mij mag dat wel degelijk.

Wat ook een optie kan zijn: Pakketten. Een stal waar ik heb gestaan rekende een basisstaltarief voor stalling, paddock en het voeren en mesten. Daar bovenop kon je betalen voor wei, stapmolen, wasplaats en solarium, ik meen per onderdeel 15 a 20 euro pm.
Ook kon je voor het trainen van extra paarden van buitenaf een seizoensabbonnement nemen voor gebruik van binnen- en buitenbak.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:00

Het warme water doet het. De automaat komt pas volgende week, dus deze week is het hier nog gratis.
Kunnen we gelijk uitproberen hoe lang we de tijd gaan instellen.
De automaat komt op 2 meter van de kraan te zitten en er kunnen meerdere muntjes ingegooid worden zodat de kraan niet stopt na het eerste muntje.
Juist omdat veel mensen alleen af willen spoelen wil ik de tijd kort instellen zodat het warme water ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
Zelf zou ik ook geen 50 cent of een euro ervoor over hebben om even af te spoelen, maar 20 cent is gewoon een heel prettig bedrag :D

We hebben gekozen voor een iets duurdere automaat met een stopknop, maar daar trek ik de grens qua geld uitgeven.
Automaten met pasjes e.d. zijn echt voor ons onbetaalbaar.
Meen ze te hebben gezien voor een paar duizend euro.
Dat is leuk op een camping, maar hier op een stal met 40 paarden niet realistisch.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:06

Sjarett schreef:
We hebben gekozen voor een iets duurdere automaat met een stopknop, maar daar trek ik de grens qua geld uitgeven.
Dat is leuk op een camping, maar hier op een stal met 40 paarden niet realistisch.

Valt wel mee hoor:
http://www.muntautomaatshop.nl/index.ph ... 58&lang=nl

Maar je hebt er al 1 gekocht, dus misschien niet relevant. (Maar gewoon voor de mensen die interesse hebben in zo'n systeem)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:08

Veulen84 schreef:
Sjarett schreef:

Valt wel mee hoor:
http://www.muntautomaatshop.nl/index.ph ... 58&lang=nl

Maar je hebt er al 1 gekocht, dus misschien niet relevant. (Maar gewoon voor de mensen die interesse hebben in zo'n systeem)

Maar geen stopknop erop. En die wil ik zo graag hebben. Het is gewoon zonde van je geld om te tijd door te laten lopen als de kraan uit is. Of dat je het water weg laat lopen omdat je er toch voor betaald hebt.

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:48

Ik zou er wel 20 cent voor over hebben, is erg handig

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:02

Vooral die stopknop lijkt me een meerwaarde bij een muntjesautomaat. Ik zou heel blij zijn met warm water op stal en ee vlot muntjes of een vast bedrag voor betalen. Maar tot nu toe moeten wij het doen met een waterkoker.