Polly schreef:Je kan er natuurlijk ook gewoon een keer heenlopen en belangstellend vragen ipv meteen de db eropaf te sturen...
TS zegt dat ze dat lastig vindt in verband met het waarschijnlijke aso-gedrag van de buren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Je kan er natuurlijk ook gewoon een keer heenlopen en belangstellend vragen ipv meteen de db eropaf te sturen...
smurffie schreef:Volgens de richtlijnen van 144 is het inderdaad verboden om paarden alleen te houden en met hun word er dan samen naar een andere oplossing gezocht. Dus om te zeggen dat dat enkel een mening is is niet helemaal juist. Ik zou wel echt 144 bellen en niet zelf langs gaan.. ik zou me daar niet super veilig bij vullen in deze situatie.
SandraVerl schreef:In België wordt er in ieder geval nergens een paard weggehaald als het alleen staat, er staan hier veel paarden alleen op de wei.
smurffie schreef:Volgens de richtlijnen van 144 is het inderdaad verboden om paarden alleen te houden en met hun word er dan samen naar een andere oplossing gezocht. Dus om te zeggen dat dat enkel een mening is is niet helemaal juist.
SinneJ schreef:SandraVerl schreef:In België wordt er in ieder geval nergens een paard weggehaald als het alleen staat, er staan hier veel paarden alleen op de wei.
Ik heb de indruk dat België enorm achterstaat op het vlak van dierenwelzijn en er is vooral een gebrek aan (officiele) instellingen die zich daarmee bezighouden, maar dat is een andere discussie
Tobbes schreef:SinneJ schreef:Ik heb de indruk dat België enorm achterstaat op het vlak van dierenwelzijn en er is vooral een gebrek aan (officiele) instellingen die zich daarmee bezighouden, maar dat is een andere discussie
Tiens, ik zie hier anders ook Nederlandse bokkers zeggen dat er veel paarden alleen op de wei staan. En sorry hoor, op gebied van paardenwelzijn doen ze hier enorm hun best, surf maar een keer naar de website van het Vlaams paardenloket.
SandraVerl schreef:Ik heb de indruk dat België enorm achterstaat op het vlak van dierenwelzijn en er is vooral een gebrek aan (officiele) instellingen die zich daarmee bezighouden, maar dat is een andere discussie
SandraVerl schreef:Ja ziet er inderdaad een van de grootste organisaties uit die ik al tegengekomen benHeb gelukkig nog niets tegengekomen dat ik wilde melden. Mijn punt is eerder dat deze organisaties vaak steunen op vrijwilligers en dat er voor zover ik weet weinig officiele organisatie is mbt dierenwelzijn, maar dit kan ook liggen aan mijn beperkte kennis daarover
SinneJ schreef:Tobbes schreef:Tiens, ik zie hier anders ook Nederlandse bokkers zeggen dat er veel paarden alleen op de wei staan. En sorry hoor, op gebied van paardenwelzijn doen ze hier enorm hun best, surf maar een keer naar de website van het Vlaams paardenloket.
Was absoluut niet zo aanvallend bedoeld hoor. Ik weet gewoon niet meteen naar wie ik moet bellen in zo'n geval, ik ben bekend met het paardenloket en alle acties, daar ga je mij niets negatiefs over horen zeggen