Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Ananas_ schreef:Kom hier even meelezen, heb precies hetzelfde probleem.. Paard is groot (1,76) en heeft een witte neus. Gister heb ik 25 teken van d'r neus afgehaalden vandaag ook weer bergen.. Frontline spray al geprobeerd, eergister ingesprayd en de volgende dag de hoogste score gehaald.. Bij mij zijn het echt die hele kleintjes nog:
[Durf niks van olie erop te doen.. Straks verbrand d'r neus! Zit nu wel te denken een anti teken band op d'r neus te naaien. Tenminste, op d'r halster
XxDiandraxX schreef:Butox pour on, officieel voor koeien geregistreerd maar ik behand mijn paard er ook mee. Daar haalde ik soms wel 50teken per dag (!) Af. Nu met de butox nog sporadisch 1 of 2..
muc schreef:XxDiandraxX schreef:Butox pour on, officieel voor koeien geregistreerd maar ik behand mijn paard er ook mee. Daar haalde ik soms wel 50teken per dag (!) Af. Nu met de butox nog sporadisch 1 of 2..
Ik woon in Duitsland en vorig jaar waren de teken ook heel erg. heb toen ook Butox van mij dierenarts gekregen. Werkt idd.
Dobbelicious schreef:__Nicky schreef:Tea tree olie werkt goed tegen teken. Ik maak altijd m'n eigen vliegenspray met hertshoornolie, citronella, tea tree en azijn. Werkt als een tierelier
Dit inderdaad! Recept van iemand op bokt, werkt geweldig! Als ik hem trouw elke dag inspray (op het hoofd met een doekje of heel voorzichtig sprayen met de sprayflacon heel dicht bij de huid) heb ik het hele seizoen geen teek bij hem in de buurt!
750 - 1000ml water, afhankelijk van hoe sterk je je spray wilt hebben.
70 druppels hertshoornolie (werkt tegen dazen)
30 druppels tea tree olie (tegen teken)
30 druppels citronella olie (tegen muggen en knutten)
Scheutje afwasmiddel om het water en de olie te mengen
Tegen de echte vliegen kun je een deel van het water vervangen door azijn.
De aanschaf van de oliën kost even wat, pure oliën zijn nou eenmaal duur, maar ik hoef maar eens per zoveel jaar nieuwe te halen, want met die kleine flesjes olie maak je liters en liters spray!
Stalgenoten blijven maar teken op hun paarden vinden, die van mij heeft nergens last van, zolang ik trouw de spray gebruik.
Koper schreef:Dit klinkt interessant. Waar kun je de ingrediënten hiervoor vinden? Ik zou bij voorbeeld niet weten hoe ik aan hertshoornolie moet komen.
Koper schreef:Dat klinkt op zich natuurlijk best interessant. Maar als je je paard insmeert met olie lijkt me dat je dan je paard verstikt?
simodi schreef:Magica, wat voor kokosolie? Merk, soort, welke winkel ...?
FemkeTwwety, ik zoek juist iets dat ik op het hoofd kan gebruiken, zie openingspost.