Ik ben van mening dat het voor recreatief gebruik makkelijk kan. Kijk rij je dressuur en train je wedstrijdgericht dat snap ik dat het niet handig is. De dressuurfiguren kan je gewoon niet op de juiste manier trainen. Ik heb zelf een tijdje hier in mijn oude paddock van 12 x 15m gereden, was niet zaligmakend maar kon mijn paard wel lekker loswerken. ik rij overigens western met een quarter van 1.50m zij red het makkelijk in een kleine bak. heb nu een dressuurpaard voor de verkoop bij mij staan, die zou er veel meer moeite mee hebben, hij zou in twee passen aan de overkant zijn.
Wij hebben hier een bak van 17 breed bij ongeveer 35 lang, en daar rijden we soms met twee groote trekpaarden in en nog een arabiertje erbij, gaat prima geen van alle heeft moeite met stap draf of galop. Ik wist eerst niet eens dat hij niet geheel de officeele maten was. ( is nu zelfs zo een 3 meter van de lengte af vanwegen dat er wat paarden apart moesten omdat ze elkaars deken sloopte) en nog geen probleem.
pillow
Geplaatst: 23-03-15 14:12
Zo'n bak is veel te klein om in te rijden. Ook voor longeren heb je minimaal 15 x 15 nodig. Maar de topicstarter vind het zelf prima en zegt dat het goed kan. Dus waarom zullen we dan überhaupt antwoord of advies geven. Snap dus ook niet waarom de vraag gesteld wordt.
zeg ik dat het prima kan??? even goed lezen! bovendien heb ik hiervoor gezet dat het hoofdzakelijk als paddock en voor grondwerk wordt gebruikt.. als je niet snapt pillow waarom neem je uberhaupt de moeite om te reageren
bovendien zijn er meer reacties dat het wel moet kunnen dus.. uh ik vraag om meningen toch?
ga het gewoon proberen, het uitbreiden kunnen we dan rustig aan mee doen heb eerst een ruimere paddock dan ze nu heeft en kan haar lekker volledig aan huis laten staan
Ik heb een bak van 14 x 28 meter, voor rijden en longeren en heb KWPN paarden. Is te doen, maar als je echt wat fanatieker rijdt, is het wel erg klein. Helaas heb ik geen mogelijkheden voor groter, dus ik moet het er mee doen.
Bedankt, we gaan het eerst zo proberen al denk ik dat ik toch veel op buitenrit zal gaan hoor dit is meer puur even wennen en oefenen.. Straks als het bijna klaar is komt er zand overheen
tzt gaan we het uitbreiden maar nu eerst zo heb ik inelk geval iets
Ziet er wat mij betreft ook prima uit! Onze bak zal iets van 15 bij 30 zijn en met ons paardje van 1.48 verzuipen we er bijna in :p Nee, onzin natuurlijk, maar voor recreatiefgebruik en tijdens een regenbui prima te doen. Heb niet alle reacties gelezen, maar is het een idee om alleen een dak te maken? Met eventueel een verplaatsbare wand waar vaak wind vandaan komt? Dan kun je !s winters in elk geval beschut rijden. succes in elk geval met de verdere verbouwing!