Dikke/zware staart zorgt voor klonten en dreadlocks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:15

De fries in mijn profiel had ook een mega dikke staart die ze niet eens kon dragen, zo zwaar was deze. Ik heb er toen een flink stuk aan de onderkant vanaf geknipt en de staart vanaf de buitenkant 'in lagen' geknipt, de binnenkant was dus het langste nog. Dat hielp enorm en stond nog mooi ook.

Edit: is het de Vos merrie in je profiel? Dan valt het toch wel mee met de dikte?? Ik zou bij haar toch die korte plukken langs de staartwortel wegscheren, heb ik bij mijn kwpn'er ook gedaan (minimaal, alleen die korte flossen) en daar is de staart erg van opgeknapt.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 26-03-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:17

Wij pluizen iedere dag de staart van onze Fries uit en zorgen, dat hij daarmee schoon en licht in gewicht blijft. Vind de staart van die van jou lang niet zo enorm als die van ons en die draagt hem ook gewoon.
Nu ben je 1,5 uur bezig en wij zijn iedere dag even 2 minuten bezig. Wel met antiklit erbij natuurlijk, eens in de week.
Geen ergernis bij mij of bij het paard.

In vlechten doe ik het nooit weer. Ooit bij onze vos gedaan en die sloeg toen een vlieg weg en ging door het dolle, omdat de vlecht het effect van een zweep had.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 14:46

Starbreeze, gaat inderdaad om de vos maar het valt echt niet mee...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 14:50

Afbeelding

Dit was de staart na het wassen.

cp112

Re: Dikke/zware staart zorgt voor klonten en dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:55

Och die staart valt reuze mee. Je kan je handen er nog omheen doen :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:59

Dat valt inderdaad mee zeg! Ik had zeker het dubbele aan dikte verwacht. Die hoef je echt niet uit te dunnen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:03

Helaas wel, ze tilde hem ook niet goed op. Maar als je mijn berichten terug leest zie je dat ik het al geschoren heb en 15 cm korter geknipt. :p

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:09

Ondertussen staat ze dus zo geschoren:

Afbeelding

maar ze staat nu gewoon in de vlechten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:40

Met zo'n staart zou ik me toch afvragen of er niet een andere reden is waarom ze haar staart niet draagt. Dit is echt niet heel veel gewicht hoor.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:43

Maartje1990 schreef:
Gewoon 1 of meerdere plukken er uit knippen? Doe je het in het midden zie je er niets van :)

jaja , tot het lang groeit :') ervaring helaasn ;( :') _/-\o_

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:38

Tendance schreef:
Met zo'n staart zou ik me toch afvragen of er niet een andere reden is waarom ze haar staart niet draagt. Dit is echt niet heel veel gewicht hoor.

Medisch is dat uitgesloten. En dat was ook niet de kwestie van dit topic.. Probleem is hopelijk opgelost door de tips die ik heb gekregen en wie weet hebben andere mensen nog wat aan dit topic. :j

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:36

Giolli schreef:
Geloof me, dreadlocks met stront is niet makkelijk. :')

ah ja kijk, dat geloof ik best, als het dreadlocks met stront zijn, ben zelf laatst ook een goede tijd bezig geweest, mijn paard is een rebel in hart en nieren 8)7
Dacht dat je alleen het stront eruit wassen bedoelde, want dan is 1,5 uur wel lang :P

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:24

Mooi geworden hoor! Houdt ze hem nu wel schoon?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:57

Tot nu toe gaat het goed ja!

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:26

Ik heb ook een smeerkees. Die van mij is alleen zwart dus die krijgt er lekker bruine klonten.. :') Er zitten al heel wat bussen klittenspray in maar er blijven dreadlocks in komen. Heeft iemand toevallig daar toevallig oplossingen voor?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:33

Brandje_04 schreef:
Ik heb ook een smeerkees. Die van mij is alleen zwart dus die krijgt er lekker bruine klonten.. :') Er zitten al heel wat bussen klittenspray in maar er blijven dreadlocks in komen. Heeft iemand toevallig daar toevallig oplossingen voor?

Vlechten! :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:33

Brandje_04 schreef:

Niet de spray gebruiken maar de gel. Werkt veel langer.
Ik gebruik zelf de goedkope van de action. Fijn spul en mooi goedkoop :)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:08

Heel herkenbaar. Wat goed helpt is om om de de dag de staat in de sprayen met antiklit. En te borstelen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:26

Hier een schimmel, staart is niet heel dik maar tilt hem nooit goed op. Paar weken geleden flink met groene zeep aan de slag gegaan. (Geloof 6-7keer gewassen en geweekt). Veel cowboy magic erin en vlecht erin. Inmiddels paar weken later en staart is nog steeds toonbaar. Begint nu weer iets donkerder te worden. Gezien ze dit jaar naar de keuring gaat wil ik ze zo schoon mogelijk houden.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:58

Doen jullie de staart in 1 vlecht of meerdere? En als je paard dan naar een vlieg slaat, doedag dan geen pijn omdat die staart dunner en harder is door die vlecht?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:02

Uhm.. die vorige van mij knipte ik zn staart gewoon een stuk korter (tussen knie en kogel). Doe gewoon een borstel onder de staartwortel tussen kont en staart zodat ie al een beetje "gedragen" valt als je m knipt (dan issie niet zo scheef als ze draven)

Eens in de zoveel maanden was ik mn paard dr staart. Enige wat ik in de tussentijd doe is er zo nu en dan cowboy magic in smeren (niet op de staartwortel alleen in de onderste haren).

Daarna kan ik er altijd vrijwel direct doorheen.. en trek ik veel minder haren uit dan als ik eerste die klitten uit elkaar ga staan trekken.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:45

In de winter was ik de staart in principe niet omdat ze 24/7 buiten staat. Dus hij zit dan gewoon de hele winter in een vlecht. Ik heb gemerkt dat als je dan de staart wast, dat dan de meeste verklitting er al uit is. Dan weer antiklit erin en weer in een vlecht doen. In de zomer was ik dus wel vaker. 1x per maand of zo.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:55

cp112 schreef:
Brandje_04 schreef:

Niet de spray gebruiken maar de gel. Werkt veel langer.
Ik gebruik zelf de goedkope van de action. Fijn spul en mooi goedkoop :)

Welke gel is dat van de action? :) Vlechten wil ik wel doen als hij de volgende dag mee gaat op wedstrijd maar door de week niet, ik ben bang dat er in de wei iets gebeurd hij staat namelijk in een groep buiten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:03

Euh zal zo even foto maken vam het flesje. Weet zo de naam niet

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:08

Ik denk dat ze deze bedoeld *D
Afbeelding