Beenbescherming onderdeel standaard uitrusting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:20

Ik gebruik alleen voor beenbescherming (met springen en buitenritten peessbeschermers en dressuur pijpkousen) omdat hij voor een beetje strijkt en hij wil nog wel eens een spintje trekken. Tijdens het longeren doe ik ook peesbeschermers om. Maar als het warm of nat is buiten gebruik het niet. In de wei doe ik ook nooit beenbeschermers om

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:10

Hmm in dat van de temperatuur oplopen zit wel wat in, maar wat kan ik er dan aan doen? Hij heeft ze wel nodig, heb in het begin zonder gereden en hij heeft vaak zijn benen opengetrapt. Zijn katoenen bandages dan koeler? Of nog iets anders?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:35

Harde peeskappen zijn het beste. Niet bandageren, geen supersonische met gelgevoerde beenbeschermers gebruiken. In dit geval: hoe eenvoudiger hoe beter.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:39

in het begin deed ik altijd peesbeschermers om.
nu doe ik het iig altijd met springen, en verder als ik het nodig vind.
omdat hij nu toch wat drukker aan het worden is, met die kou, en wat vaker gek doet, ben ik nnu wel van plan om ze altijd ( niet in de stal of wei) dus in de bak en op buitenritten ed. om te doen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:28

Met rijden (zowel buiten als in de bak/springen) en longeren heeft m'n pony altijd beenbeschermers om (strijklappen en peesbeschermers) ze strijkt met haar achterbenen dus het is ook wel nodig (de strijklappen "slijten" ook duidelijk).
De peesbeschermers heeft ze gewoon om uit voorzorg, ze tikt zich niet zo vaak aan maar als ze zich aantikt is het ook wel flink raak Scheve mond

in de wei of met losgooien gaat ze gewoon met blote benen trouwens Lachen ze doet niet zo gek meestal, in het weiland vind ik het helemaal onzin want dan wil ze alleen maar vreten Lachen

bandages gebruik ik nooit, heeeel misschien een keer voor de foto ofzo maar dat vind ik ondingen

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:30

Ik doe soms met losgooien peesbeschermers om omdat ze dan van die rare kapriolen maakt! Met rijden doe ik het eigenlijk niet, om de reden dat de warmte niet weg kan. Maar voor beide (wel en niet gebruiken) vind ik wat te zeggen. Ik zou het wel doen als ze aan zou tikken, maar dat is niet het geval.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:54

Ilse schreef:
Hmm in dat van de temperatuur oplopen zit wel wat in, maar wat kan ik er dan aan doen? Hij heeft ze wel nodig, heb in het begin zonder gereden en hij heeft vaak zijn benen opengetrapt. Zijn katoenen bandages dan koeler? Of nog iets anders?

Goede onderlappen, bijvoorbeeld die van Eskadron, hebben ventilatie stroken waardoor er als het waren net wat lucht tussendoor kan stromen en daardoor valt de oververhitting wel mee. Mits je ze niet te strak afbandageerd of ze echt nat worden tijdens de training of de training dusdanig lang en intensief is dat de temperatuur-stijging dusdanig snel en veel is dat het toch niet afgevoerd kan worden.
In die gevallen ben ik een voorstander van de Aertec-3-in-1-beenbescheermers van Veredus of de Armadillo peesbeschermers.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:04

Standaard rij ik met peesbeschermers en strijklappen.
Met losgooien en longeren komen daar nog springschoenen bij. (en zelfs dan liggen de ijzers er geregeld af Boos! )

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:04

ik ook rijd er altijd mee met beide

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:23

ja ik vind van wel,
kleine moete om beenbescherming om te doen...

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:53

bij mij horen ze ook tot de standaard uitrusting.. hij heeft nu alleen voor beenbeschermers maar de kans zit er in dat hij achter ook binnen kort krijgt omdat hij vrij diep stopt.. maar voor in ieder geval altijd.. behalve in de wei..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:13

Yep, voor en achter.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:18

Nee, heel af en toe heb ik wat om z'n poten. Als het zo uitkomt dus. Ik vind het vaak een gedoe en het lijkt me ook niet lekker zitten voor Sef. In het begin reed ik wel altijd met peesbeschermers omdat ie zichzelf aantikte, maar nu doet ie het niet meer, dus ik vind het wel prima zo.