Hier op stal hebben we een hele simpele bak met zand, met het gelukje dat die een beetje op de rand van een heuvel ligt. Vanochtend was die nog hard, maar door het rijden en tegelijkertijd een zonnetje werd het redelijk te doen. Galop hebben we ons maar niet aan gewaagd, maar stap en draf lukte prima. Gelukkig was die redelijk vlak vanwege de enorme regen van vorige week, want van onderhoud is niet zo heel veel sprake.
Gister met de ontdooide sneeuw icm met regen was de bovenlaag heel vies blubberig, met een harde onderlaag, toen ben ik er maar niet in gaan rijden.
Verona2000
Geplaatst: 27-01-15 17:52
Ja! We hebben 3 buitenbakken. 1 met gewoon zand, 1 met 'all weather' bedekking en 1 met agterbergzand. Dus met regen is de Agterberg zowieso altijd berijdbaar. Maar als het vriest zijn de bakken wel hard.. Maar dan kunnen we altijd nog in de binnenbak. Ja, 4 bakken hahaha En een grote springtuin in de zomer !!
Jetta
Geplaatst: 27-01-15 17:53
Hier geen sneeuw. Maar als er sneeuw valt, zorgt de staleigenaar ervoor dat erf en rijbak en longeerbak sneeuwvrij zijn.
Muiz
Moderator Algemeen
Geplaatst: 27-01-15 17:54
wij hebben een hele simpele bak die tegen de rivier aanligt, en ik heb nog nooit niet kunnen rijden door nattigheid of wat dan ook! top bak!
lisselotje
Geplaatst: 27-01-15 17:54
Liksteen schreef:
Onze bak zit een verwarmings techniek en een afvoer teckniek in, dus ik kan gewoon lekker rijden.
en en vloedbak ofwat??? anders wat voor afvoer techniek?? nieuwsgierig...
Een gewone zandbak die met veel slepen meestal prima te rijden is. Soms wat nat maar dan passen wij ons aan en doen we crosstraining, door de waterbak.
met veel vorst wordt hel lastig, vooral als hij daarvoor nat was. Met droge vorst en netjes glad gesleept is hij voor licht werk nog wel te doen.
Nope, wij kunnen niet rijden. Buitenbak is helemaal bevroren en heeft allemaal gaten erin... Dus moet nog een tijdje wachten voordat ik weer kan rijden helaas
Gister stond hij vol water. Vanmorgen nog 1 grote plas en voldoende droge tuimte om normaal te kunnen rijden. Is gedraineerde bak die wel nat wordt maar ook snel weer opdroogt. Zit wat leem doorheen en daardoor is hij zelden wat zwaarder.
Blixem
Geplaatst: 27-01-15 19:05
nee
dus maar gewoon knuffelen
Sammiemarie
Geplaatst: 27-01-15 19:13
Op onze stal wordt dit opgelost door de bak regelmatig te slepen! Als dat niet kan, geultje graven? Weet het ook niet anders..
Toen het echt vroor vorige week kon ik niet rijden. Maar dat was wel samenloop van omstandigheden dat het erg nat was, mistig, vroor en de bak niet was getrokken. Normaal gesproken moet ik gewoon door kunnen rijden.
Iris92
Geplaatst: 27-01-15 19:18
Wij hebben 3 bakken op de vereniging waar ik sta. Een van de bakken is een Achterberg die is gewoon perfect eigenlijk altijd. De andere 2 zijn wel wat natter.
De bak bij ons is gelukkig redelijk droog! Dat vind ik ontzettend fijn, want vooral nu het weer slecht weer is. Fijn & gelukkig dat die nu goed te rijden is!
Bij ons is de bak helemaal droog en is perfect te rijden!
AshleyRol
Geplaatst: 27-01-15 21:47
Wij hebben van die snippers in de bak en is dan ook altijd te rijden. Komen soms wat spetters omhoog tijdens het rijden maar zal nooit een plasje in liggen en bevriest ook niet, ideaal dus ! Alhoewel ik soms wel mijn binnenbak mis die ik 2,5 jaar heb gehad hihi.
Ik sta trouwens in Callantsoog, geen sneeuw gezien
Bij ons is de bak geweldig op het moment, maar hoe natter onze bak, des te beter wordt hij. Behalve tapijtsnippers niets speciaals mee gedaan. Met de sneeuw kan ik zelf ook prima rijden. Mijn (verzorg)paard is het enige paard zonder ijzers op stal, dus ik kan overal heerlijk doorheen. Maar wanneer getrokken is de sneeuw meestal helemaal weg en kan ook de rest weer lekker aan de slag.