Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
besita schreef:tweedehands 1/2 treinbiels en dan 3 rijen koord vind ik zeker met veulens het fijnst
[ Afbeelding ]
ook telefoonpalen kan je gebruiken![]()
heb ook volledige houten omheining staan en die gaan toch ook al lange jaren mee maar je moet zeker voor en na de winter elke paal eens nalopen op rot of scheeftrekken en die dan vervangen voor ie de rest meetrekt ..en een beetje kijken welke kwaliteit gecreosorteerde palen je aangesmeerd krijgt![]()
staaldraad absoluut geen fan van
Santos_05 schreef:Als lint snel kapot waait en hout weg rot, dan zou ik voor koord gaan. Dat heeft minder te lijden van de wind.
Enige nadeel is dat het voor de veulens minder zichtbaar is, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Succes!
Dees schreef:Een houten omheining die het (op een veilige, stevige manier!) langer dan 8 jaar volhoud, is echt bijzonder.
[***] schreef:De rubberband lijkt me onmogelijk te verwerken maar ze hebben ook pvc band tegen een gunstige prijs, dat kon het wel eens worden! Met een aluminiumdraad voor de stroom
)
[***] schreef:Ik vind dat permanent kabel echt schreeuwend duur, iets van 300 euro voor 200 meter en dan zou ik voor de veulens er zeker 3 boven elkaar moeten hebben. Dus 1500 meter
Tinka dank je, ik heb daar al een proefmonster van gevraagd. Vind alleen de kleur groen niet zo mooi maar ach, de prijs kom ik goed mee uit en 2 lagen band met 1 draad lijkt me een veilige oplossing
Heb je een foto van jouw omheining? Moet je het vaak spannen?
juliomariner schreef:Goh dan hebben wij wel heel veel bijzondere klanten... etc...
Dees schreef:Op hoog zand grond in luwe omstandigheden bij bossen, zeker...
In Frl kun je dat mooi vergeten.
Bielzen zijn zelfs na 40 jaar al kats rot in natte grond. Houten omheiningen dus helemaal, en zeker grenen. Tegen vocht gaan zelfs creosoot niet langdurig op.
Dees schreef:Ik kan me voorstellen dat wanneer je na 10 jaar delen van je houten omheining moet gaan vervangen, je niet meer contact opneemt met de oorspronkelijke leverancier. Al helemaal niet om je te beroepen op garantie