GMekkes schreef:...daarnaast hebben wij er een warm waterboiler op aangesloten zodat ze lauw water krijgen ipv ijskoud.
Hoe lauw is lauw..., want een beetje warm water kan een bron worden van bacteriën..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Misschien een domme vraag, maar zonder te bemesten, is er dan niet te weinig gras? En waar laat jij bodemanalyse doen?
ireika schreef:Caily schreef:
Waar ze nu staan (pensionstal) wordt er wel goed bemest (omdat er teveel paarden staan ten opzichte van de beschikbare oppervlakte en er niet wordt omgeweid), is het gras steeds kort maar dus blijkbaar wel heel rijk, mijn ruin is er hoefbevangen van geraakt... (en geloof me, er groeit daar meer onkruid ....
Wendy schreef:Daar laten wij het ook doen. Bevalt prima, je weet hoe het ervoor staat en je krijgt een helder advies voor je bemesting voor de komende jaren. Dat bemestingsadvies volgen valt soms wat tegenOp veel plaatsen kom ik de naam tegen van agroexpertus in Wageningen. Maar die lijkt weinig te focussen op het bodemleven.
fresley schreef:Tevens ben ik 19 en heb ik lang gezeurd voor een paard en de paarden aan huis. Maar het is zoveel fijner, je leert je paard ook veel beter/anders kennen dan dat hij op pension staat. De verzorging draag ik zelf, als ik zelf niet kan voeren vraag ik mijn ouders en anders heb ik nog een pensionklant (schoonzus) waar ik op terug kan vallen. Als dit niet kon zou het voor mij ook veel moeilijker zijn kwa verzorging.
Maar ik ben nogmaals erg blij dat de paarden thuis staan en ik wil dit nu niet meer anders
DubbelDun schreef:GMekkes schreef:...daarnaast hebben wij er een warm waterboiler op aangesloten zodat ze lauw water krijgen ipv ijskoud.
Hoe lauw is lauw..., want een beetje warm water kan een bron worden van bacteriën..
Wendy schreef:fresley schreef:Tevens ben ik 19 en heb ik lang gezeurd voor een paard en de paarden aan huis. Maar het is zoveel fijner, je leert je paard ook veel beter/anders kennen dan dat hij op pension staat. De verzorging draag ik zelf, als ik zelf niet kan voeren vraag ik mijn ouders en anders heb ik nog een pensionklant (schoonzus) waar ik op terug kan vallen. Als dit niet kon zou het voor mij ook veel moeilijker zijn kwa verzorging.
Maar ik ben nogmaals erg blij dat de paarden thuis staan en ik wil dit nu niet meer anders
Maar goed ook, wat ben jij verwend door je ouders hiermee zeg![]()
Hoe bevalt het je ouders eigenlijk? Want zo te lezen heeft vooral je vader er ook veel werk aan gehad