Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:38

miezelke schreef:
DRESSAGEFAN schreef:
Je kende de regels en hebt er toch een stal gehuurd, hoe haal je het in je hoofd van meteen de regels aan je laars te lappen? Behoorlijk arrogant en onbeschoft...

Beetje vriendelijker kan ook wel >;)

Uit de openingspost blijkt dat de TS het maar normaal vindt dat de regels voor haar niet gelden, hoe zou jij dit gedrag dan noemen?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:44

Citaat:
Uit de openingspost blijkt dat de TS het maar normaal vindt dat de regels voor haar niet gelden, hoe zou jij dit gedrag dan noemen?

Dan nog, dan is het nog niet aan jou om hier zomaar iemand te schofferen.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:49

miezelke schreef:
Citaat:

Dan nog, dan is het nog niet aan jou om hier zomaar iemand te schofferen.

Schofferen? Dan hebben wij toch wel een ander idee over wat dat juist is. Dit zijn gewoon nette bewoordingen om haar gedrag aan te duiden, geen scheldpartij oid.

miezelke

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:55

Moest iemand zo tegen mij praten zou ik mij geschoffeerd voelen, ja.
Maar goed, einde discussie, te ver off topic.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:03

Ik vind ook dat er geen sprake van schofferen is, hoor. De OP kwam bij mij ook behoorlijk arrogant over. Daar mag je toch wel wat van vinden én zeggen?

Als TS echt graag elke dag naar haar paard wil, moet ze dat óf overleggen óf als de eigenaresse het echt niet wil, verkassen.

Ik vind het sowieso opmerkelijk dat TS zonder schaamte op maandag langs komt en dat de boel niet al is geëscaleerd. Ik kan me voorstellen dat er spanningen door ontstaan. Helemaal als de eigenaresse al dreigt met een hek! En dan nóg langs komen...
Ik snap dat niet. Dat wil je toch niet ...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:27

Ik snap je mening wel. Ik zou zelf ook niet kiezen voor een stalling waar ik niet elke dag mag komen.
Maar ik vrees dat zij je wel kan verbieden om op een bepaalde dag op haar terrein te komen.
Dus dan zijn er maar 2 opties, of verhuizen of haar mening respecteren.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:32

Ik vind het gek dat mensen zich niet druk maken om dikke benen.
Nu maakt mijn merrie daar een hobby van dus ze bellen niet meer elke keer maar ik wordt zeker wel op de hoogte gehouden over het wel en wee van m'n paard.
Zondag bvb werd ik gebeld om te vragen of ik die dag langskwam. Ze vonden dat m'n merrie veel neerlag en stijf was. Alvorens te bellen hadden ze wel al getemperatuurd (was normaal) en voor de zekerheid een deken opgelegd.
Kijk bij zo'n stalhouders laat ik m'n paard gerust achter.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:55

Ik snap de eigenaresse van de prive stal wel!
Eén dag in de week prive is wel fijn en de paarden lijden er heus niet onder!

Sommige mensen zijn hele dagen op de stal waar ze staan aanwezig. Lekker hangen, bemoeien en roddelen over iedereen.
Bij een prive stal waar meestal niet zo veel paarden staan en de eigenaar meestal niet van zo veel reuring houd kun je dus andere regels verwachten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:58

wij hebben gelukkig geen sluitingsdag, wel een sluitingsuur en dat is veel te vroeg naar m'n zin. Persoonlijk vind ik echter dat als ik daar niet kan mee leven, ik dan maar een andere stal moet zoeken. :)

Dus ik vind het eigenlijk best wel onbeleefd van je dat je die sluitingsdag straal negeert.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:02

Met overleggen kom je een heel eind! Meeste staleigenaren zijn heel schappelijk en misschien dat jullie iets kunnen regelen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:02

Ik vind het zeer onbeleefd om de regels te negeren. Door daar te gaan staan, ben je akkoord gegaan met de regels en dan is het óf aanpassen, óf wegwezen. Uitzondering noodsituatie, maar dan kun je altijd in overleg wat doen. Op eigen houtje maar de regels overtreden, vind ik niet netjes en ik vind het erg dat de eigenaresse nu zich genoodzaakt voelt een slot op het hek te zetten daardoor.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:03

Bij ons kan je altijd binnen waar ik gestald sta. Dit staat ook zo in het contract. Een sluitingsuur hebben we wel om 21:00u.

Ik snap wel van jullie beide jullie reactie. Maar ik zou persoonlijk niet fijn vinden als ik niet zou mogen komen. Maar dat is je eigen mening denk ik. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:10

Jij bent zelf met die regel akkoord gegaan, ik vind het dan erg onbeschoft om die regel te negeren. Als je het er niet mee eens ben moet je er gewoon met de staleigenaar over praten, kun/wil je dit niet dan zou ik een andere stal gaan zoeken.

De eigenaresse staat volledig in haar recht en als zij op maandag een sluitingsdag organiseert dan moet jij je aan die regel houden. Zo simpel is het.

Vind het daarnaast ook erg slordig dat je de eigenaresse nog even slecht neerzet omdat zij dikke benen niet gealarmeerd heeft, misschien is dit haar niet opgevallen? Of vond zij het niet ernstig genoeg om jou te alarmeren? Zij kan niet ruiken dat er een bacteriële infectie achter schuilt.

Mij lijkt het voor jou de beste optie om de stal te verlaten en op zoek te gaan naar een stal waar je ten alle tijde kunt langsgaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:11

Ik ben bang dat er nu niets meer te overleggen valt. Als TS zich altijd netjes aan de sluitingsdag had gehouden en nu gevraagd had of ze ook op maandag eventjes mocht komen om haar zieke paard te verzorgen, dan was dat vast geen probleem geweest. Maar de situatie is nu al zo op de spits gedreven dat er waarschijnlijk geen overleg meer mogelijk is.

Ik vind het trouwens super dat de stalhouder maandag als vrije dag heeft gekozen, en niet een dag in het weekend. Dat zou voor pensionklanten veel vervelender zijn. Daarin heeft ze dus goed meegedacht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:11

Ik vind het ronduit associaal dat je die regel gewoon negeerd! Je wist toen je je paard daar neerzetten dat die regel er was. Jij bent toch niet meer dan een ander om dan wel te gaan??

En al die mensen die zeggen dat ze beide kanten begrijpen moeten ook maar eens nadenken. TS wist op het begin de regels dus als ze ergens anders was gaan staan toen ze deze regel kende. Dan zat deze mevrouw nu niet met een vervelende pensionklant die leeker de regels aan haar laars lapt!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:18

In dit geval zou ik zeggen wees blij dat ze alleen op maandag je weert van het erf.
Je hebt herhaaldelijk de regels overtreden en ik zou bij de eerst volgende maandag klaar gestaan hebben met je paard om je gedag te zeggen.

Je bent toen je er kwam staan akkoord gegaan met deze regel, dan kun je niet zomaar beslissen dat jij het onzin vind en gewoon gaan.
Wil je dit wel ? Dan staat het je vrij om een stal te zoeken waar je wel elke dag bij je paard mag komen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:24

ik heb op een stal gestaan waar het op een bepaalde dag uitmestdag was dan kon je ook tot een bepaalde tijd niet op het erf komen wel voor bv dierenarts bezoek hoefsmid enz
vond het nooit zo heel erg
als ik dan een late dienst had ging ik gewoon een dagje niet moet kunnen hoor paard ligt er niet gelijk met gestrekte pootjes bij als je een dagje niet gaat,ik heb altijd gedacht als er wat is hoor ik het vanzelf wel
en ja als het in het stalcontrat saat heb je geen poot om op te staan,dan kun je als het je heel erg ergertd een andere stal zoeken,maar als je er fijn staat zal ik dat niet doen

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:30

_Cowgirl schreef:
Jij bent zelf met die regel akkoord gegaan, ik vind het dan erg onbeschoft om die regel te negeren. Als je het er niet mee eens ben moet je er gewoon met de staleigenaar over praten, kun/wil je dit niet dan zou ik een andere stal gaan zoeken.

De eigenaresse staat volledig in haar recht en als zij op maandag een sluitingsdag organiseert dan moet jij je aan die regel houden. Zo simpel is het.

Vind het daarnaast ook erg slordig dat je de eigenaresse nog even slecht neerzet omdat zij dikke benen niet gealarmeerd heeft, misschien is dit haar niet opgevallen? Of vond zij het niet ernstig genoeg om jou te alarmeren? Zij kan niet ruiken dat er een bacteriële infectie achter schuilt.

Mij lijkt het voor jou de beste optie om de stal te verlaten en op zoek te gaan naar een stal waar je ten alle tijde kunt langsgaan.

Hier ben ik het ook mee eens.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:35

Ik snap je TS. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een plek waar jij elke dag bij je paard kan kijken als jij dat wil.

Het is denk ik niet het geval dat TS de gehele maandag bij haar paard doorbrengt, dus die 2 uurtjes. Maar ieder zijn Eigen idee daarover. Ik was in ieder geval allang weggeweest. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:39

Juist als er regels zijn en mensen(zoals ts) zich daar niet aan houden zijn strengere maatregelen noodzakelijk. Het is wel zo dat je elke dag je paard absoluut wil controleren je beter naar een stal kunt gaan waarin je meer vertrouwen hebt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:48

Regels zijn prima maar een paardeneigenaar de toegang weigeren tot zijn/haar eigen paard gaat mij te ver! Ik heb wel respect voor openingstijden en sluitingstijden daar kan men wel een mouw op aanpassen maar een hele dag niet naar je eigen dier kunnen omdat de deur dicht is gaat mij ook te ver.
Dan moet je geen pensionstal willen runnen vind ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:50

funnyhorses, dan moet je maar niet op zo'n stal gaan staan. Paard van vrienden staat op een manege/pensionstal. Moeten die dan ook maar 7 op 7 open blijven ?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:56

Ik zou toch ook tenminste 1x per dag naar mijn paard willen kunnen, hoor. Openingstijden zijn niet leuk maar ik kan er wel begrip voor opbrengen, maar een hele dag niet naar je eigen paard mogen? -O-

Maar het is inderdaad wel zo dat de TS zich aan de regels van haar stal moet houden. Dus TS, 's maandags niet meer naar je paard en dan maar snel een andere stal zoeken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:21

funnyhorses schreef:
Regels zijn prima maar een paardeneigenaar de toegang weigeren tot zijn/haar eigen paard gaat mij te ver! Ik heb wel respect voor openingstijden en sluitingstijden daar kan men wel een mouw op aanpassen maar een hele dag niet naar je eigen dier kunnen omdat de deur dicht is gaat mij ook te ver.
Dan moet je geen pensionstal willen runnen vind ik.

Het is een ,,prive,, stal

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:30

Prive stal of niet je hebt als stalhouder nog altijd met ANDERMANS paarden te maken dus de eigenaar de toegang weigeren kan/mag niet zomaar!
Openings en sluitingstijden zijn wel prima wil/moet je dan buiten die tijden om iets doen met je paard dan kan dat prima in overleg.
Je kiest als privé man zelf ervoor om een pensionstalling te beginnen dan heb je nu eenmaal ook het volk over de vloer.

Kun je daar niet tegen dan moet je ook geen stalling beginnen maakt niet uit of je 1 box of 20 boxen verhuurd de deur hoort 7 dagen in de week open zijn voor de eigenaar.
Ik vind het zeer asociaal van zo'n stalhouder om even van dat soort rare wetten erin te gooien.
Zomaar een dag de deuren sluiten kan niet,tijden afspreken kan wel.

Ik zou me veel meer ergeren aan dat volk wat zich een dier aanschaft ergens neerpleurt en er vervolgens niet meer naar omkijkt, DIE moesten ze weigeren en niet die mensen die gewoon elke dag naar hun dier willen omkijken.