Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:05

Bij mijn vorige stal ging het eigenlijk probleemloos. Nu staan mijn paarden aan huis en liggen mijn spullen in een zadelkamer. Deze zadelkamer zit in een schuur die altijd op slot is. Dus bij ons gaat het uitstekend.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:08

Ik heb op een stal gestaan, daar heb ik noodgedwongen mij musli ton op slot gedaan en op een andere stal, dagelijks de wortels vanuit huis moeten meenemen. Als namelijk iedereen denkt, ach 1 wortel kan er wel vanaf, dan kan je krat snel leeg zijn :+ en als stalhouder niet precies met supplementen, tijdens voeren omgaat of wel eens per ongeluk emmer daarvan laat vallen, dan blijf je ook wel kopen. Verder dan het ,, lenen,, van voer is er gelukkig nooit wat gestolen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:17

wij hebben op stal allemaal een klein totaaal niet muis dicht kastje. in dit kastje heb ik in een afgesloten ton 3 voertonnen staan.
1 grote voerton staat in de 'tonnenstal' maar daar zitten mooi 2 slotjes op :+

heb in de stal van mijn paard een zadelkast gemaakt (90*80*200) daar zitten 2 sloten op.

voor zijn stal heb ik 1 oud halster, 1 zweetdeken oude, regendeken en als ik gereden heb mijn natte dekje.
ik kan nog geen zweep laten liggen op stal. vroeg of laat is t weg.

veel laten de zak wortels voir de stal liggen maar hoor steeds van een ieder dat er wortels verdwijnen. mooi dat deze ook in mijn kast liggen haha. vind het geen probleem als iemand een wortel of wat voer wil of iets wil lenen maar vraag het dan gewoon...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:18

Dit herken ik wel. Bij ons wordt het niet gejat, maar wel gebruikt en dan mag ik het weer terug gaan vinden.
Ik laat nog wel is mijn peesjes bij m'n stal liggen. Meestal ging dat gord, ik had ook lila en groene peesjes. Die had verder niemand dus bleven ze er af. M'n zwarte werden nog wel eens gepakt, maar als ik er wat van zei dan gebeurde het niet meer. Maar nu, ik ben gewoon al mijn peesjes kwijt! Ik heb inmiddels 1 zwarte terug gevonden. Nou daar heb ik natuurlijk niks aan.

Eerst werd mijn halster altijd overal voor gebruikt en m'n touw al helemaal. M'n halster wordt nog steeds voor elk paard gebruikt, maar die wordt gelukkig wel terug gehangen nu. M'n touw heb ik standaard in m'n kastje.

Ik had ooit een fleecedeken voor m'n vorige paard. Toen zei overleed heb ik niet gelijk m'n spullen gehaald. Een paar weken later kwam ik alles halen, die deken heb ik nooit meer gevonden. Ook nu ik er m'n nieuwe paard sta, ben ik m niet meer tegen gekomen.

Het is wel een hele leuke stal met erg lieve mensen, dus daarom sta ik er. Maar af en toe is het wel irritant dat ik steeds m'n spullen moet zoeken...

Ir111

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:25

Annwfyn schreef:
Toen ik nog een pony had, toen had ik wel een oud halster om mee naar buiten te doen.
Af en toe werd mijn halster wel eens verwisseld met de pony naast haar, maar dat was eigenlijk gewoon eer perongelukje als iemand anders ze een keer had buiten gezet (en zo erg vond ik het niet).

Alle andere spullen kon ik overal rond laten slingeren zonder dat iemand anders ze gebruikten.
Iedereen legde zijn dekens te drogen op een stang, ging altijd goed.
Poetskoffers, dekjes alles werd netjes met rust gelaten.

Alleen als je bijv. een jas liet slingeren oid werd hij in de kantine gelegd, zo erg vond ik dat nou ook niet =)

Iedereen had voor zijn eigen stal ook een eigen voerton met eigen voer.. Nooit het idee gehad dat er bij iemand ook maar van werd gesnoept door een ander

Wij zouden op dezelfde stal kunnen staan. :D

Eigenlijk was dat op de stallen waar ik daarvoor stond ook zo. Hooguit eens een halster en touw dat bij de verkeerde stal teruggehangen werd na het binnenzetten maar dat vind ik niet belangrijk.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:29

Een halster met touw aan de haak voor je stal. De rest in je kast, je deken aan je dekenrek. Kast op slot. Stalhouder kent de code voor noodgevallen. Ton voor gevonden voorwerpen/rondslingerende spullen, en ja, heel soms is er opeens iets onvindbaar verdwenen... Helaas. Meestal geldt:Ruim je rommel op en je bent nooit iets kwijt.

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:30

Heb mijn spullen allemaal aan huis/bij mijn opa te staan. Dus alles is veilig Alleen ben ik soms zelf alles kwijt/ vergeten waar ik het weer neer leg. Erg handig zo te horen :o .

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:34

tja bij ons was de biks dief mijn schoonzus, die op mijn naam een tuig had gekocht!
dan konden we het delen.....je begrijpt dat ik nu een andere plek heb gevonden!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:38

Ik heb gewoon een redelijk goed halster + touw aan de stal hangen, ook mn peesbeschermers en springschoenen hangen er en naast mn kastje waar m'n zadel en waardevolle spullen inzitten staat een voerton met muesli waar ook nooit iets uitgehaald word volgens mij.

Als een dekje of deken nat is hang ik die ook gewoon op en als je iets laat slingeren vind je het de volgende dag gewoon terug. Op deze stal echt nog nooit iets kwijtgeraakt!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:47

Op mijn vorige stal kon ik niks laten liggen. Nam veel spul mee naar huis, mn sleutel was in het slot afgebroken dus kon niet meer op slot.
De shetlander van de dochter van de eigenaar stond er ook.. zelfde maat als mijne natuurlijk.
Regelmatig halsters,touwen,voerschepjes, voer etc kwijt.
Als ik dit dan zei was het nooit hun dochter.. al was die de enige die het kon gebruiken.

Zelfs toen ik op het moment stond om van stal te veranderen was ik een winterdeken kwijt.
Paar weken later werd ik gebeld dat hij achter het hooi was gevonden... >;)

Sta nu bij mn schoonouders.
Staan alleen hun paarden.
Alles wat ik laat liggen ligt de volgende dag nog op dezelfde plek of is terug gebracht naar waar het hoort.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:17

Ik heb alles achter slot en grendel. Als je iets laat liggen ben je het gewoon kwijt of gaat het stuk.
Vorig jaar een hele mooi carbon menzweep gekocht en per ongeluk aan het poetshek laten staan. De volgende dag lag hij in 4 stukken en niemand had het gedaan.
Halstertouwen verdwijnen als je ze laat hangen, en dit jaar had iemand zelfs het lef om mijn voer emmers te pakken (die staan gewoon netjes naast mijn kast en de spullen staan op een voormalige hooizolder).
Pas toen ik er een briefje aan had gemaakt ' als je een paard kan betalen kun je ook een emmer kopen' was het over.
Ook periode gehad dat mensen het kennelijk leuk vonden om stickers op mijn marathon wagen te plakken }:)
bakje met elastiekjes per ongeluk laten liggen en hoppa weg...incl mijn slijpsteentje voor mijn hoefmessen , heel duur dingetje...weg foetsie en ook nooit meer gevonden.

Van enkele mensen zijn zelfs zadels gestolen

Dus hier gaat echt alles achter slot en grendel.
De tijden dat je het kon laten liggen of dat iemand het dan even voor je binnen legde/veilig stelde is helaas voorbij.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:57

Ik sta op een grote pensionstling/manege. In principe heb ik alles achter slot en grendel of thuis. Maar meer omdat iedereen zomaar binnen kan lopen, mijn stalgenoten vertrouw ik volkomen. Als je iets laat slingeren, ligt het er de volgende dag gewoon nog. Er is nog nooit iets weg gehaald volgens mij. Longeerzweep moet je wel opruimen anders wordt die gebruikt (maar die vind je dan in de cirkel terug). Alleen je halster moet je goed aan je stal knopen anders wordt ie voor een ander paard gebruikt. Mijn touw heb ik om die reden in een tasje aan mn stal zitten.

Op een vorige stal was alles wat je liet slingeren gewoon weg! Zo belachelijk, het kost al genoeg en als het niet van jou is, laat het dan gewoon liggen.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:29

Perryx schreef:
Nou hier wel anders, sta op een stalling waar ze een zorgboerderij hebben... als ik hier maar iets laat slingeren is het weg. Of mensen zitten in mijn kast als ik deze open laat !!!!!! Dus als ik maar eventjes weg ben doe ik hem dus op slot. Te kinderachtig voor woorden maar goed

Dit valt mij persoonlijk enorm mee. := Als je 't laat liggen is het inderdaad wel weg, hangt het opeens bij de andere paarden of zie je een paard lopen met jouw halster/touw, maar echt in je kast niet. :+

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:48

Waar mijn paard staat, heeft iedereen gewoon zijn eigen kastje achter slot en grendel. Iedereen ruimt alles netjes op. En alles ligt netjes in een kast. Geen problemen hier. :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:15

Mijn paard staat bij me thuis dus hen er eigenlijk geen last van maar t lijkt me wel lastig

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:40

janahxginger schreef:
Waar mijn paard staat, heeft iedereen gewoon zijn eigen kastje achter slot en grendel. Iedereen ruimt alles netjes op. En alles ligt netjes in een kast. Geen problemen hier. :)

Zelfde hier. :j

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:41

Altijd op kleinschalige stallen gestaan dus altijd wel het idee gehad dat mijn spullen veilig waren. Eerste stal waar ik stond had ook een afgesloten erf. Als daar vreemden liepen werden ze direct aangesproken. Wel eens gehad dat er spullen van stalgenootjes kwijt waren en dat dan meteen de beschuldigingen alle kanten op vlogen; dat kwam de sfeer niet ten goede.
Vaak hadden ze die spullen dan ook gewoon zelf ergens laten slingeren en waren ze vergeten waar; daar kwamen ze dan een aantal dagen (en valse beschuldigingen) later achter. En bleek er dus toch niemand 'schuldig'.

Nu sta ik weer op een kleine stal waar ik tot nu toe ook nooit problemen heb gehad met verdwenen spullen. Wel alles goed achter slot en grendel (zadelkast op slot èn nog eens een apart slot op mijn zadel), maar alleen omdat dit een open erf is; er komen dus wel eens kinderen langs om 'paardjes te aaien'.
Terwijl ik er ben staat mijn kastje echter gewoon open en liggen mijn spullen overal (ruim wel altijd keurig alles op wanneer ik weer weg ga!).
We vragen met de stalgenootjes onderling altijd netjes aan elkaar of we iets mogen lenen en leggen dat ook meteen weer terug.

Enige puntje is dat de kastjes te klein zijn voor longeerzwepen en dat er een aantal verzorgstertjes rondloopt die dan zomaar een zweep pakken wanneer zij willen longeren.
Die gaan er niet altijd zo netjes mee om, blijkbaar, en hebben het wel eens gepresteerd om zo'n ding na 1 keer gebruik al te slopen! :=
Gelukkig is de zweep die ik het meeste gebruik opvouwbaar en past dus wel in mn kastje. Mijn andere longeerzweep is naar mijn weten nog nooit door een ander gebruikt.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:51

Heb mn dekje weer terug!
Iemand had m gepakt, want hij lag op haar zadelkarretje..
uhm juist ja, kan er niets aan doen als iemand iets gaat verhangen..

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:02

mairead schreef:
Altijd op kleinschalige stallen gestaan dus altijd wel het idee gehad dat mijn spullen veilig waren. Eerste stal waar ik stond had ook een afgesloten erf. Als daar vreemden liepen werden ze direct aangesproken. Wel eens gehad dat er spullen van stalgenootjes kwijt waren en dat dan meteen de beschuldigingen alle kanten op vlogen; dat kwam de sfeer niet ten goede.
Vaak hadden ze die spullen dan ook gewoon zelf ergens laten slingeren en waren ze vergeten waar; daar kwamen ze dan een aantal dagen (en valse beschuldigingen) later achter. En bleek er dus toch niemand 'schuldig'.

Nu sta ik weer op een kleine stal waar ik tot nu toe ook nooit problemen heb gehad met verdwenen spullen. Wel alles goed achter slot en grendel (zadelkast op slot èn nog eens een apart slot op mijn zadel), maar alleen omdat dit een open erf is; er komen dus wel eens kinderen langs om 'paardjes te aaien'.
Terwijl ik er ben staat mijn kastje echter gewoon open en liggen mijn spullen overal (ruim wel altijd keurig alles op wanneer ik weer weg ga!).
We vragen met de stalgenootjes onderling altijd netjes aan elkaar of we iets mogen lenen en leggen dat ook meteen weer terug.

Enige puntje is dat de kastjes te klein zijn voor longeerzwepen en dat er een aantal verzorgstertjes rondloopt die dan zomaar een zweep pakken wanneer zij willen longeren.
Die gaan er niet altijd zo netjes mee om, blijkbaar, en hebben het wel eens gepresteerd om zo'n ding na 1 keer gebruik al te slopen! :=
Gelukkig is de zweep die ik het meeste gebruik opvouwbaar en past dus wel in mn kastje. Mijn andere longeerzweep is naar mijn weten nog nooit door een ander gebruikt.

Wij hadden altijd standaard 3 longeerzwepen bij de longeercirkel staan, van de stalhouder. Die mocht iedereen gebruiken, idd omdat een eigen niet in de kastjes paste.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:04

Ik kan alles laten slingeren, er wordt niks gepakt. Evenals dat ik mijn kast kan open laten staan, ze pakken niks. Ben af en toe wel eens mijn halstertouw kwijt, dan hebben kinderen die gepakt om het paard terug in de wei te zetten maar tot nu altijd teruggevonden.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:19

Bij ons op stal hebben we geen kastjes. Het is een manege met heel kleinschalig pension. Mijn zadel, hoofdstel en poetskist liggen gewoon in de gezamenlijke zadelkamer. Peesbeschermers e.d. hangen gewoon voor mijn stal. Ik ben nog nooit wat kwijt geraakt en heb nog nooit het idee gehad dat mijn spullen gebruikt werden door een ander. Het enige dat gebeurt is dat iedereen elkaars touwen gebruikt, maar daar maak ik echt geen probleem van. Als ik een touw bij mijn paard nodig heb pak ik er gewoon ergens eentje vandaan.

Als ik aan het rijden ben laat ik altijd mijn kist voor mijn stal staan, daar ligt altijd mijn mobiel in en soms zelfs mijn portemonnee.

Qua verzorging, gezelligheid en eerlijkheid sta ik echt op een heerlijke stal. Zou er voor geen goud meer weg willen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:38

W_Empress schreef:
Wij hadden altijd standaard 3 longeerzwepen bij de longeercirkel staan, van de stalhouder. Die mocht iedereen gebruiken, idd omdat een eigen niet in de kastjes paste.

Yep; dat hebben wij ook. :) Een paar oude longeerzwepen voor algemeen gebruik bij de longeercirkel. Maar toch pakken die jonge meiden vaak een longeerzweep van 1 van de pensionklanten... -O- Ze zijn er ook wel vaker op aangesproken en ik geloof dat het de laatste tijd wel beter gaat. :)

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:52

Bij mij op stal is "lenen en terug brengen" niet aan de orde. Bij mij staat letterlijk alles achter een deur met een slot er op (zelfs mijn kruiwagen zit met een kabel slot vast aan mijn trailer). Biks en muesli heb ik thuis in de schuur en dagelijks neem ik een zakje mee. Er lopen bij ons tig jonge kinderen rond die van iedereen wat pakken en het niet terug geven of ze maken het kapot. Echt dramatisch want ook de oudere kinderen/ volwassenen zijn zo bij ons...

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:11

Paarden staan hier aan huis(melkveebedrijf), heb alleen m'n dure spullen als zadels, hoofdstellen en laarzen in een aparte kast ergens bij huis achter slot en grendel, als ik ga rijden heb ik een zadelkarretje om alles mee naar de stal te nemen. Puur voor als we ooit een inbraak krijgen, als ze op zoek gaan naar zadels dan gaan ze waarschijnlijk toch eerst bij de stal zoeken.
In de stal zelf liggen alleen spullen van weinig waarde en die je dagelijks veel gebruikt, zoals halsters, poetsspullen, emmers, voer, dekens etc, uitmestgereedschap. Heb alleen een lila kruiwagen, m'n vriend vind het een 'wijfenkleur' en gaat daar echt niet mee rondlopen, anders zou ik telkens overal (en vaak in het donker) op zoek moeten naar een mestkruiwagen als ik uit wil mesten.

Op vorige pensionstallen vaak meegemaakt dat je altijd alles achter slot en grendel op moest ruimen, anders was het weg. Ook wel eens meegemaakt dat een slaleigenaar alles wat rondslingerde verstopte om je een lesje te leren opruimen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:29

Ik heb een eigen zadelkast, waar helaas de sleutel van afgebroken is. Maar mijn kast stond daarvoor ook gewoon altijd open.
Verder heb ik al mijn zadeldekjes op een rek hangen en liggen mijn dekens over een muurtje, dus zomaar mee te nemen.
Maar ik ben nog nooit wat kwijt geweest.
Ik sta op een privéstal, en nog 3 andere meiden huren 1 of meerdere boxen, dus de meeste paarden zijn van de eigenaars zelf.
Als ik iets niet heb, mag ik het gewoon van de eigenaars lenen en leg ik het gewoon terug (longeersingel en longeerhulp heb ik niet, ook geen longeerzweep, handdoeken mag ik ook gebruiken, verzorgingsproducten ook).
Als anderen iets van mij willen lenen, mogen ze het ook altijd nemen. ze zeggen het wel steeds als ze iets geleend hebben of willen lenen.
De stalhulp weet ook de meeste spullen bij de juiste personen te sorteren als het gewassen is. en als er iets verkeerd ligt, dan wordt het gewoon bij de juiste persoon terug gelegd. Soms kan ik een dekje niet meer vinden, maar dan ligt het gewoon verkeerd gesorteerd in de zadelkamer van de eigenaars en neem ik het gewoon.

Dingen als shampoo, verzorgingsproducten, wasproduct koop ik geregeld zelf enkele stuks van en dat zet ik dan bij de wasmachine of afspuitplaats, omdat ik ook vaak producten, shampoo enz van de eigenaars gebruik.