Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annwfyn schreef:Toen ik nog een pony had, toen had ik wel een oud halster om mee naar buiten te doen.
Af en toe werd mijn halster wel eens verwisseld met de pony naast haar, maar dat was eigenlijk gewoon eer perongelukje als iemand anders ze een keer had buiten gezet (en zo erg vond ik het niet).
Alle andere spullen kon ik overal rond laten slingeren zonder dat iemand anders ze gebruikten.
Iedereen legde zijn dekens te drogen op een stang, ging altijd goed.
Poetskoffers, dekjes alles werd netjes met rust gelaten.
Alleen als je bijv. een jas liet slingeren oid werd hij in de kantine gelegd, zo erg vond ik dat nou ook niet =)
Iedereen had voor zijn eigen stal ook een eigen voerton met eigen voer.. Nooit het idee gehad dat er bij iemand ook maar van werd gesnoept door een ander
Perryx schreef:Nou hier wel anders, sta op een stalling waar ze een zorgboerderij hebben... als ik hier maar iets laat slingeren is het weg. Of mensen zitten in mijn kast als ik deze open laat !!!!!! Dus als ik maar eventjes weg ben doe ik hem dus op slot. Te kinderachtig voor woorden maar goed
mairead schreef:Altijd op kleinschalige stallen gestaan dus altijd wel het idee gehad dat mijn spullen veilig waren. Eerste stal waar ik stond had ook een afgesloten erf. Als daar vreemden liepen werden ze direct aangesproken. Wel eens gehad dat er spullen van stalgenootjes kwijt waren en dat dan meteen de beschuldigingen alle kanten op vlogen; dat kwam de sfeer niet ten goede.
Vaak hadden ze die spullen dan ook gewoon zelf ergens laten slingeren en waren ze vergeten waar; daar kwamen ze dan een aantal dagen (en valse beschuldigingen) later achter. En bleek er dus toch niemand 'schuldig'.
Nu sta ik weer op een kleine stal waar ik tot nu toe ook nooit problemen heb gehad met verdwenen spullen. Wel alles goed achter slot en grendel (zadelkast op slot èn nog eens een apart slot op mijn zadel), maar alleen omdat dit een open erf is; er komen dus wel eens kinderen langs om 'paardjes te aaien'.
Terwijl ik er ben staat mijn kastje echter gewoon open en liggen mijn spullen overal (ruim wel altijd keurig alles op wanneer ik weer weg ga!).
We vragen met de stalgenootjes onderling altijd netjes aan elkaar of we iets mogen lenen en leggen dat ook meteen weer terug.
Enige puntje is dat de kastjes te klein zijn voor longeerzwepen en dat er een aantal verzorgstertjes rondloopt die dan zomaar een zweep pakken wanneer zij willen longeren.
Die gaan er niet altijd zo netjes mee om, blijkbaar, en hebben het wel eens gepresteerd om zo'n ding na 1 keer gebruik al te slopen!![]()
Gelukkig is de zweep die ik het meeste gebruik opvouwbaar en past dus wel in mn kastje. Mijn andere longeerzweep is naar mijn weten nog nooit door een ander gebruikt.
W_Empress schreef:Wij hadden altijd standaard 3 longeerzwepen bij de longeercirkel staan, van de stalhouder. Die mocht iedereen gebruiken, idd omdat een eigen niet in de kastjes paste.