Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:08

Als je toch gaat stoppen met je opleiding kun je er toch wel vast een bijbaantje bij doen? Er zijn zoveel mensen die en naar school gaan en werken...

Jij bent ondertussen ook 18. Als je nou 14 was geweest dan was ik daar wat voorzichtiger in geweest. Maar je mag blij zijn dat je ouder al zolang voor je hebben willen betalen terwijl zij daar kennelijk het geld ook neit voor hebben.

Een paard is een luxe-goed. Dus hop hop even van die luxepostitie af en handjes laten wapperen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:09

Ja dat wel Mioux..Maar dan groei je niet zomaar verder op de arbeidsmarkt..

Laat maar TS succes

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:09

Ik volg het even niet. Je woont vanwege je studie op kamers en wil je paard daarheen verhuizen vanwege tijdgebrek. Maar als je stopt met je opleiding heb je straks toch weer tijd zat? Neemt niet weg dat de rekeningen nog steeds betaald moeten worden natuurlijk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:10

TS, je spreekt over alles in de toekomst. Ik ga met overige dingen stoppen, ik ga straks een baan zoeken. Waarom niet nu?

Snap dat het heel moeilijk is, maar zou zeker je reserve potje aanspreken om hier zo snel mogelijk vanaf te zijn. Het kan idd van kwaad tot erger gaan dat je niet meer bij je paard mag komen, er niks meer mee mag doen, tot inderdaad deurwaarders en beslag leggingen aan toe. Doe jezelf dat alsjeblieft niet aan.

Heel veel sterkte ermee !

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:10

Vraag me af waarom je deze zomer niet al aan het werk bent gegaan.
Je had in die 6-8 weken echt wel een flinke achterstand weg kunnen werken.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:13

Ik hoop toch niet dat je je opleiding opzegt om te werken voor je paard, dan heb je toch verkeerde prioriteiten. Vraag me heel eerlijk af als je een achterstand hebt die je niet binnen een half jaar kunt terug betalen of je niet te diep in de rode cijfers terecht bent gekomen.
Een stalling wil uiteraard ook graag elke maand zijn geld... Hoe schappelijk jouw stalling ook is, ik zou me er zelf niet prettig bij voelen als ze de verzorging van mijn paard moeten voorschieten.

Mijn advies... in ieder geval je opleiding (of iig een opleiding) afronden, een bijbaan zoeken, desnoods twee, en flink sparen om je schulden af te lossen.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:13

Zal er wel even bij vermelden dat ik ook niet zomaar stop met deze opleiding..
Want mijn lichaam kan en school en een baan gewoon niet aan, het is niet voor niets dat ik wil stoppen om alleen te gaan werken.
En handjes laten wapperen doe ik ook wel, het is niet dat ik op mijn luie billen zit en maar aan kijk hoe alles loopt..
Want ik betaal ook het scheren, DA, hoefsmid, tandarts, zadelmaker, etc. allemaal zelf.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:15

Patries90 schreef:
Ja dat wel Mioux..Maar dan groei je niet zomaar verder op de arbeidsmarkt..

Laat maar TS succes

Dat is waar, maar nood breekt wet...

Als je nu geld nodig hebt zul je nu wat moeten doen. Een bij baan kan je altijd wel zoeken. Als je geld nu nodig hebt zul je nu moeten werken en zo snel mogelijk geld moeten hebben...

Zo leerde ik het. Al leerde wij dat we geen geld uitgeven wat we niet hebben, geen schulden mogen krijgen etc, ben ik tot heden wel blij mee :).

TS breek inderdaad het potje aan, praat met de stal eigenaar wat je nu al kan betalen, verstuur vandaag zoveel mogelijk sollicitaties voor elk werk wat je pakken kan en begin met werken om je paard de stal te kunnen betalen. Verkoop oud spul, paarden spul, kleding etc wat je niet meer gebruikt.

Dat is het enige wat ik je mee kan geven als je niet wilt dat je ouders dadelijk een deurwaarde voor hun huis hebben staan en spullen moeten inleveren... Wat kan oplopen tot uit huis zetting aan toe...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:15

djuulsie schreef:
TS, je spreekt over alles in de toekomst. Ik ga met overige dingen stoppen, ik ga straks een baan zoeken. Waarom niet nu?

Snap dat het heel moeilijk is, maar zou zeker je reserve potje aanspreken om hier zo snel mogelijk vanaf te zijn. Het kan idd van kwaad tot erger gaan dat je niet meer bij je paard mag komen, er niks meer mee mag doen, tot inderdaad deurwaarders en beslag leggingen aan toe. Doe jezelf dat alsjeblieft niet aan.

Heel veel sterkte ermee !

Ook omdat ik de stalling straks over wil gaan nemen en die stalling vele malen goedkoper is als de stalling nu.

Bedankt! :)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:17

cam schreef:
Vraag me af waarom je deze zomer niet al aan het werk bent gegaan.
Je had in die 6-8 weken echt wel een flinke achterstand weg kunnen werken.

Ik heb in de zomer gewerkt, maar toen was ik nog niet van plan om mijn paard te gaan verhuizen, toen was ik nog opzoek naar een bijrijdster.
Later is er pas spraken gekomen van overhuizen en ook om de stallings kosten over te nemen.

En rustig, ik ga niet alleen werken om mijn paard terug te betalen, dat heeft ook andere redenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:17

blyth schreef:
Zal er wel even bij vermelden dat ik ook niet zomaar stop met deze opleiding..
Want mijn lichaam kan en school en een baan gewoon niet aan, het is niet voor niets dat ik wil stoppen om alleen te gaan werken.
En handjes laten wapperen doe ik ook wel, het is niet dat ik op mijn luie billen zit en maar aan kijk hoe alles loopt..
Want ik betaal ook het scheren, DA, hoefsmid, tandarts, zadelmaker, etc. allemaal zelf.

TS, ik denk dat het wel een kwestie is van de juiste prioriteiten stellen. Scheren; is dat daadwerkelijk nodig?

Je zit nu op kamers zeg je vanwege je opleiding. Welke opleiding volg je nu? Je kamer moet ook ergens van betaald worden toch? Misschien is het verstandiger om je kamer op te zeggen, aanspraak te maken op je StudentenOV (studenten van het MBO/HBO van 18+ mogen hier namelijk gewoon gebruik van maken) en dan die tijd heen en weer te reizen tot het eind van je opleiding. Het geld wat je bespaard met je kamers kan je dan in de stalling van je paard stoppen of in je potje. Ik denk wel dat als je je paard wil verhuizen je toch écht wel beter even aanspraak zal moeten maken op je reservepotje, want als je stopt met de opleiding heeft het dan nog nut om je paard te verhuizen? Ik neem aan dat je niet voor niets op kamers woont; om dichterbij de opleiding te wonen, waarom zou je dan stoppen met de opleiding en je paard dan ineens dichterbij je kamer halen?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:18

Dus omdat je niet van plan was je paard te verhuizen had het geen prioriteit om de achterstand weg te werken??

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:25

Ja scheren is wel echt hard nodig, als ik haar maar een kwarier aan het draven heb, dan hangt het zweet al onder aan haar buik.

Ja ik zit op kamers, ik doe een fotografie opleiding, en ben van plan om deze op stop te zetten ook vanwege prive redenen. Ik betaal mijn kamer nu van mijn stufie, maar dat is lang niet genoeg om er schulden mee af te lossen.
En wat ik ook aangaf is het niet alleen omdat ze dan dichterbij staat, kwa reistijd, maakt het niet heel veel uit vanuit mijn ouders, maar vanuit mijn kamer toch dik een uur. Het is ook dat ik dan de stalling over kan gaan nemen omdat die stal toch stukken goedkoper is dan waar ik nu sta.

En bedankt Minoux, ben zeker van plan om alles even uit te mesten en alles wat ik niet gebruik weg te doen! :)

Want ik ben echt geen lui persoon die verwacht dat ik toch wel weg mag ondanks de schulden of dat mijn ouders alles wel oplossen voor me, het was gewoon meer om opties te vinden wat ik in de tussen tijd kan doen, en hoe wij zo snel mogelijk van deze schulden af kunnen komen!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:26

Patries90 schreef:
Dus omdat je niet van plan was je paard te verhuizen had het geen prioriteit om de achterstand weg te werken??

Nee, ik heb ook nooit geweten dat mijn ouders zo ver in de schulden stonden, daar ben ik ook pas sinds een paar dagen achter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:28

Tja, als je op dit moment maar 1x in de week kunt rijden is het niet zo vreemd dat je paard na een kwartier draven zweet natuurlijk. Dit zal ook echt wel te maken hebben met conditie..

In het hoeveelste jaar zit je nu dan met je fotografie opleiding? Ben je net begonnen of hoef je alleen nog het jaar af te maken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:29

Kranten kan je overigens op meerdere tijden op de dag vaak, of post, dus die bij baan kan je al zoeken misschien ?

Verkopen wat je niet nodig hebt is altijd goed, dat in het potje, kijken wat je hebt en wat de rekening is.

Wat ik wel Zo Spoedig Mogelijk zou doen, even met hoofdletters dat je er niet overheen leest, is contact opnemen met de staleigenaar voor die een deurwaarde gaat sturen.

Vraag wat de exacte kosten op deze datum zijn, schrijf die op, vraag of je nu vast een deel kan betalen (uit je potje) en of je toch wat kan regelen.

Zo laat jij in ieder geval zien dat je bereid bent wat te doen,stel wat voor, plaats van het gewoon zo laten wat grote gevolgen kan brengen voor je en je ouders en ook je paard.

Stel voor of je in je vrije uren, eventueel weekenden etc, klusjes mag doen om misschien zo ook wat te helpen met het bedrag. Stel van alles voor en doe zo snel mogelijk wat aan die rekening, deurwaardes zijn snel gebeld...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:30

Even voor de beeldvorming, om hoeveel geld gaat het? Uiteraard hoef je hier geen antwoord op te geven.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:31

PBA_ schreef:
Even voor de beeldvorming, om hoeveel geld gaat het? Uiteraard hoef je hier geen antwoord op te geven.

Ene kant ook wel benieuwd naar hoor...Snap als TS dit niet wilt melden.

Maar als het om bijvoorbeeld 300 euro gaat of 3000 of zelfs 30000 is wel een verschil.

countryhorse

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:42

Kijk wat je op de stal kunt doen om de kosten te drukken, stallen mesten, voeren andere karweitjes o.i.d.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:42

Naja goed, dat heeft ze altijd al gedaan in de winter, ook toen ze nog een prima conditie had..
Ik zit in het 1 jaar, dat is eigenlijk ook nog maar het oriëntatie jaar, dus heel veel leer ik er nu nog niet dat komt het 3e en 4e jaar pas, maar ik ben ook van plan om in mijn vrije tijd hier mee door te gaan zodat ik dat toch nog kan blijven doen en door leer :)

Bij mijn kranten kon ik helaas maar een dag, meerdere dagen waren niet mogelijk.

Overigens heeft mijn stal ook al een keer gezegd dat geld niet de grootste noodzaak is, dat het wel goed komt.

Vrije uren heb ik helaas niet echt, ik ben meestal pas rond half 6 thuis en moet meestal nog wat aan school doen (over een tijdje dan niet meer)
En weekenden word voor mij vaak ook erg krap..

Maar goed, ik zit wss toch niet lang op school meer, dus ga binnenkort meteen solliciteren en langs uitzendbureau's en alles op maar aan werk te komen!
Ook neem ik de tips van overige spullen verkopen en het potje om gooien zeker mee! :)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:44

PBA_ schreef:

Dit ga ik niet melden, dat is ook niet netjes voor mijn ouders :)

Mee helpen op stal is niet echt een oplossing, meestal is dit gewoon vrijwillig en niet om iets bij te verdienen of af te lossen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:45

Vervelende situatie. Lijkt mij ook een goede tip om het noodpotje te gebruiken en daarmee de schuld of tenminste een flink deel ervan af te lossen... Lukt het wel om het stalgeld van deze maand en de komende maanden te betalen? Een groeiende schuld lijkt mij ook niet handig...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:46

Dat je stal dat zegt zegt nog niks, dat kan 1 maand een keer zijn, maar langere periode lijkt me logisch dat je stalbaas keer zegt hallo, betalen nu is hier geen gratis stal/werk/voer etc. Daar kan je je dus ook helemaal niet aan vasthouden noch verwachten van hun, die zin heb ik nu zeker al 3 keer voorbij zien komen,maar kan je niks mee, sorry als het bot klinkt maar zwart wit kan je er met geen poot op staan. Waar je voor getekend hebt, daar heb je wat aan.

Je kan me alleen niet vertellen, en ja ook ik deed BBL en studie's en werken samen dat je geen enkele dag hebt dat je kan werken, geen enkel uurtje op 1 dag er tijd voor hebt..

Denk dat je alsnog alles te luchtig inziet... Tot er een deurwaarde bij je ouders staat en zegt, lever je spullen en sleutel maar in je staat op straat...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:48

Ik kan het stal geld niet zelf betalen, dan heb ik geen geld meer om zelf eten te halen en te overleven haha.

Ben zelfs nog van plan om mijn lang gespaarde Tattoo potje er maar voor om te gooien :o

it_is_me

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:50

Heb je nog meer potjes voor andere dingen, dan kan je dat ook gebruiken om je schuld af te lossen. Ook een tattoo is een luxe-goed...