voor de omheining goed uitschudden zodat ze er niet doorheen kunnen lopen maar wel dat ze erbij kunnen
rina
Geplaatst: 26-11-14 23:35
Ik heb vierkante netten. Buitenom heb ik elastiek erdoor geweven, en op 4 hoeken in de bak zitten ogen waaraan ik 4 karabijnhaken die op de hoeken aan het elastiek ingeweven zitten vasthaken.
picje
Ik hang het ene uiteinde over de zijkant voor het vullen. De bak gaat vol en dan trek ik het net er weer overheen en zet het in de hoeken weer vast.
marionblo
Geplaatst: 26-11-14 23:40
Even zoeken op marktplaats op IBC vaten. Wij hebben ze ook, en idd verzwaard met grindtegels en beton eromheen.
suffie
Geplaatst: 26-11-14 23:45
Ik heb zo'n IBC vat nu al ruim 8 jaar in gebruik. Als slowfeeder heb ik een soort betongaas met kleine mazen, dat met 4 touwen met karbijnhaken vastzit in de hoeken. Ik vul hem 's morgens met een flinke kruiwagen hooi en 4 paarden kunnen daar van 06.00u tot 22.00u van eten in de paddock. Daarnaast hebben ze nog beperkt weidegang. Ik heb geen gaten in de bodem geboord, maar gewoon altijd het kraantje openstaan. Nog nooit last gehad van water onderin. IBC vaten zijn voor zo'n 35-50 euro te koop, vaak ook bij voerleveranciers omdat ze hier melasse in opslaan. Het zijn statiegeld vaten. Die van mij is niet verzwaard en ik heb ook nog nooit gemerkt dat hij verschoven is. Hij staat op een verharde ondergrond en er ligt echt nooit hooi naast!
Er valt wel wat naast als ze eten maar vaak eten ze dat ook weer op.
puttertje
Geplaatst: 27-11-14 00:20
Lees even mee...Wij gaan de boel helemaal veranderen dus even ideetjes opdoen
Batlow
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 00:27
Amiigo schreef:
voor de omheining goed uitschudden zodat ze er niet doorheen kunnen lopen maar wel dat ze erbij kunnen
Dat doen we nu ook... Ze gaan er gewoon in de lengte in staan of zorgen er zelf wel voor dat het hooi wordt verspreid en er op kunnen gaan staan
funnyhorses
Geplaatst: 27-11-14 00:34
Ik weet niet hoe groot de porties per keer moeten zijn voor je paarden maar ik heb gewoon 2 rechthoekige speciekuipen daarin doe ik een hooinet gevuld met hooi en dan om de gehele speciekuip nog eens een fijnmazig hooinet.(die zwarte van de epplejack)
Ze kunnen gooien/rollen/klieren met die bakken hoe ze willen maar het hooi blijft erin en eten gaat prima! Misschien een optie om eens te proberen ts?
Haha heb zojuist paar posts terug neergezet dat we morgen 2 grote pallet boxen ophalen. Nu wil ik er iets overheen zodat ze het er niet uit sleuren... Wel bedankt voor het meedenken! We willen het liefst gewoon onbeperkt hooi, maar op de grond gaat er zoveel verloren... Ze piesen schijten staan en liggen er in
funnyhorses
Geplaatst: 27-11-14 11:51
Oke hahaha sorry daar heb ik gisteravond overheen gelezen was wat moe pfff. Jah is toch erg he!!!Krijgen ze lekker eten gaan ze er zoiets mee doen hahaha hier ook van die varkentjes
Ik hoop dat het gaat werken.(denk van wel )
DebbieNL
Geplaatst: 27-11-14 20:51
Ik ben pas bij een stalling wezen kijken daar gebruiken ze hele grote oude trekker banden... die verplaatsten de paarden niet zomaar... Daar t hooi in doen geeft ook minder rotzooi.
Ik heb eens een plaatje van een veulen gezien die met het hoofd klem zat in zo'n band...voor mij dus geen tractorbanden.
anita_dewit
Geplaatst: 03-12-14 14:38
[quote="suffie"]Ik heb zo'n IBC vat nu al ruim 8 jaar in gebruik. Als slowfeeder heb ik een soort betongaas met kleine mazen, dat met 4 touwen met karbijnhaken vastzit in de hoeken. Ik vul hem 's morgens met een flinke kruiwagen hooi en 4 paarden kunnen daar van 06.00u tot 22.00u van eten in de paddock.
Ik heb sinds een paar weken een IBC vat in gebruik op de zelfde manier als jij aangeeft en ben zeer tevreden. Maar ze aten bijna 10 plakken hooi per dag wat ik losschudde. Omdat ik bang ben voor hoefbevangenheid haal ik de plakken niet niet meer uit elkaar en passen er ongeveer 12 plakken in. Zo doen ze er veel langer mee en mesten ook een stuk minder. Ik vraag me alleen nu af of dit wel goed is wat ik doe.