Paard in de blub..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Paard in de blub..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:54

Heb je bij een andere stal dan beter weer?? of betere stallen waar ze lang in staan en even naar buiten mogen? Liever natte vieze voeten dan een paard op 10 m2 houden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:02

Ja op een andere stal heb je zeker weten beter weer...25 graden, een palmboom en mooi wit zand. {:}

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:14

Cowgirl schreef:
Ja op een andere stal heb je zeker weten beter weer...25 graden, een palmboom en mooi wit zand. {:}

Ik voel een kleine emigratievlaag aankomen. Denk dat ik pension ga aanbieden met woonruimte. In een lekker luchtig weerlandje :D ;) :)ddd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:05

pipo schreef:
Heb je bij een andere stal dan beter weer?? of betere stallen waar ze lang in staan en even naar buiten mogen? Liever natte vieze voeten dan een paard op 10 m2 houden.

ik ben helemaal pro "lekker naar buiten" sterker nog, mijn paard weet amper hoe een box er uit ziet :+
maar als een paard nergens droog kan staan en idd verplicht de hele dag tot aan zijn knieen in de drek staat dan word het wat mij betreft tijd voor een andere stal
niet vanwege het weer, maar vanwege het simpele feit dat ze wel ergens semi droge pootjes moeten kunnen halen in de wei/op de paddock.
als ze echt bruut in de blubber staan is het ook vragen om blessures , moet je voor de gein eens zien wat er allemaal gebeurt bij de dolle vijf minuten of als er een meningsverschilletje is en ze moeten op de been blijven in een dikke laag blub, das 1 grote glij en glip partij door de zuigende blubber... pees issues kom maar op .

wat blub aan de benen en op het lijf, boeiend, droogt wel weer op en valt er wel weer af, maar en zijn grenzen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:40

Gelukkig snapt Sonja het wel....

*gaat zoeken naar een leuk eilandje in de Bahama's*

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 22:52

Nee pipo, ze hebben geen ander weer.. Ze hebben meer grond zodat ze niet een kleiner stuk met 10 paarden kapot stampen. En zoals ik al zei is het mijn leasepaard en niet mijn keuze geweest om hem hier neer te zetten, overigens doe je net of ik een of andere tokkie ben die niet goed is voor de paarden. Wil alleen het beste voor hem daarom open ik een topic. :')

Gelukkig zijn er toch nog mensen die het snappen op alle negatieve reacties na haha.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:57

Hier ook zo varken dien de blubber staat
Afspuiten schoon wrijven en stal..
De ene keer erger als de andere keer

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:05

Hier staan ze overdag nog op het land waar het ook behoorlijk modderig is. Hebben jullie geen last van losse ijzers / ijzers die er af gezogen worden door de modder?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:06

Ik had ook blub, ze konden zo de stal in, maar vonden de blub fijner. De stal was alleen als eetkamer in gebruik. Ondanks dat we sons wel teveel blub hadden, hebben ze er nooit wat aan overgehouden. Nooit mok of zo gehad. Hoefsmid was altijd dik tevree over de hoeven.

Vieze stal urine en mest is veel en veel slechter dan gewone 'schone' blub.

Bij liepen ze altijd op blote voeten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:11

Misschien heeft iedereen hier een ander idee bij 'blub' , moet haast wel :')

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:16

nancyyy6 schreef:
Hier staan ze overdag nog op het land waar het ook behoorlijk modderig is. Hebben jullie geen last van losse ijzers / ijzers die er af gezogen worden door de modder?

Is me 1 keer gebeurd dit jaar.. Aan de rand drinken van de sloot..

Los komt bijna nooit voor
Heb goeie smid :D

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:19

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:24

Annwfyn, mij zou het ook in het geheel niet boeien als ze er zo bijstaan omdat ze het fijn vonden om in het zand te gaan rollen of even lekker gaan modderworstelen, zolang ze maar wel enigszins vaste grond onder de voeten hebben
ik denk dat TS zich niet zozeer druk maakt om blub aan de benen, maar meer over in de blub staan waar ze echt in wegzakken
als dat de enige keuze is voor het dier overdag (dus alleen maar diep in de drek, geen optie om droog of droger te gaan staan, alleen maar dikke laag blub) dan zou ik daar ook niet heel erg dolgelukkig van worden

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:29

:D :D :D

Zo tref ik mijn logeerspanjaard (schimmel) ook regelmatig aan de laatste dagen... Benen zwart en de rest donkergrijs. Meneer staat nog steeds op een enorm stuk land met vijf andere die-hards. De rest van de eigenaren is er klaar mee en zijn al naar de stal/ winterlandje verhuisd. Paard is intens gelukkig, maar als baas loop ik wel eens te mopperen. In het donker 20 minuten door het land banjeren omdat meneer het liefst op het derde land helemaal achteraan staat, niet zien waar de blub is, je paard niet kunnen vinden... Mijn benen zien er zo uit als de foto in de OP als ik terug op stal ben. Maar ja, paard is helemaal happy :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:30

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van TS

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:31

Sonja_vR schreef:
Annwfyn, mij zou het ook in het geheel niet boeien als ze er zo bijstaan omdat ze het fijn vonden om in het zand te gaan rollen of even lekker gaan modderworstelen, zolang ze maar wel enigszins vaste grond onder de voeten hebben
ik denk dat TS zich niet zozeer druk maakt om blub aan de benen, maar meer over in de blub staan waar ze echt in wegzakken
als dat de enige keuze is voor het dier overdag (dus alleen maar diep in de drek, geen optie om droog of droger te gaan staan, alleen maar dikke laag blub) dan zou ik daar ook niet heel erg dolgelukkig van worden

Overigens zou ik er niet blij van worden als ze geen vaste grond onder de voeten hebben en de hele dag diep in de drek staan hoor! Bij ons op het land zijn het vooral de stukken bij de ingang en bij de bruggetjes. De rest ligt er nog prima bij. In die zin geef ik TS helemaal gelijk.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:33

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:39

sommigen oordelen wel heel makkelijk dat het niet erg is... Ik zou mijn paard echt niet de hele dag tot over de kogels in de zwarte modder willen hebben staan. Een keer door de drek moeten bij de ingang oke, jammer dan... maar als een land of paddock echt helemaal zwart en diep zacht modderig kapotgelopen is zou ik ook uitkijken naar iets anders...

Hoe ziet de paddock of het land er dus uit? foto's? En hoe lang moeten/mogen ze daar in staan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:42

Annwfyn schreef:
[ Afbeelding ]
Zolang het er niet zo uitziet valt het wel mee toch xd

Dit was mijn pony'tje waarvan ik zei dat ze altijd zo netjes bleef.. tot deze keer...

Zo zag de pony die ik voor een fokker reed er ook uit na een dagdeel bak in haar groepje...
En dan moest ik 's avonds naar clubles :oo Wat een ellende om haar een beetje toonbaar te krijgen elke keer... Maar ja... Ze had in elk geval wel buiten gelopen :P

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:54

Ik vind het nogal een verschil uitmaken of dat het paard alleen zijn hoeven en koten in de blub staan of dat ze tot aan de knieën in de blub staan, dat kan nooit goed voor de pezen zijn.
Ook vind ik dat het paard de keuze moet hebben om op het droge te staan door bestrating of een hoger gelegen stuk.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 01:48

Afbeelding

Ik persoonlijk vind dit blub. Weet niet wat jullie hier van denken.. Weet dus niet of ik me aanstel, weet wel dat ik niet de enige ben op stal die er zo over denkt.

nancyyy6 schreef:

Die van mij heeft zelf geen ijzers, stalgenootje had dit probleem laatst wel.

truus1970 schreef:
Nooit mok of zo gehad. Hoefsmid was altijd dik tevree over de hoeven.

Vieze stal urine en mest is veel en veel slechter dan gewone 'schone' blub.

Hij heeft sowieso al last van mok, dit maakt het er helaas niet makkelijker op. Hoeven waren een half jaar geleden ontzettend slecht, zijn nu rustig aan het herstellen.

Annwfyn schreef:
Zolang het er niet zo uitziet valt het wel mee toch xd

Dit was mijn pony'tje waarvan ik zei dat ze altijd zo netjes bleef.. tot deze keer...

Heb liever dat die er zo bij zou staan :')

Hij staat elke dag van ongeveer 9 tot 4 zo buiten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 02:02

TS; is vrijwel de gehele paddock zo als op die foto? Of is dat enkel op bepaalde plekken?

Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, ook niet als ze s'avonds op stal komen. Hier staan ze dus overdag wel de hele tijd in......... Is er geen plek in de paddock waar het droger is?

En wat zegt de stalhouder? Is het geen optie om de blub af te graven, laag nieuw zand er over en bestraten/betegelen?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:59

Zo is het idd niet fijn hele paddock zo kan er niks aan gedaan worden
Is ook niet goed voor je paard zijn benen zeker met mok

De mijne stond laatst in zwarte blub toen de sloot gebaggerd was... Ligt aan de zijkanten van het weiland
Kosten me 2 keer wassen. :( Gore troep zeg

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:01

Ik probeerde alleen een beetje humor erin te houden. Zoals op de foto, is dat de hele wei? Of staat ie zelf liever voor het hek en zou die droog kunnen staan als hij zou willen?
Het is zelfs namelijk bij de wet verboden om paarden (en andere dieren) te houden in een land wat geen droge plekken heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:06

Ik zie op de foto gras staan dat nog redelijk groen is, dan zou je zeggen alleen prut vooraan of bij de drinkbak oid.

In mijn wei is er alleen drab bij de hooiruif en voor de schuilstal, de rest is aardig droog maar toch is knollief regelmatig een grote blubbersmurrie. Waarom zou je in je schuilstal gaan stan op het beton als je ook ervoor in de blubber kunt gaan staan.