Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze staan overdag buiten en snachts op een buitenstal. de ene heeft vanwege pensioen geen dek meer en de spikkel puur omdat ie dekens eng vind
een voordeel dat hij na het rijden erg snel droog is (als hij al zweet
) ik heb wel softshell dekens liggen voor hem maar wil er eigenlijk nog niet aan omdat ie zich bloot ook prima red in de winter , in de zomer met regen is dat voor hem een heel ander verhaal door zijn uber dunne vachtje in combi met regen staat hij dan te rillen als een rietje
maar gelukkig worden ze bij ons met (veel)regen binnengehaald , de enige reden waarom ik hem in de winter onder de deken zou zetten is om hem schoon te houden voor het rijden , meneer spikkel heeft er namelijk een handje van om in de modder te liggen rollen vlak voor ik hem van plan ben te halen en krijg een nat moddermonster maar weer eens droog en schoon op de plek van het zadel
ik vind zelf de wintervacht altijd geweldig en een moddermonster heeft ook zo zijn charme, dus nog een reden om hem lekker bloot te houden

Ik vertrouw op haar vacht, dat steekt beter in elkaar dan onze dekens
Daarnaast zet ik haar niet aan het werk de winter en staat ze 24/7 op de wei.
geen deken is bij haar echt een not-done.. echter mijn jonge dartel maakt het allemaal weinig uit genoeg spek op dat lijf
maakt helaas wel flinke vacht aan waardoor t zweten enorm is, vandaag het scheerapp er overheen en dan weer als dekenpaardje de winter door

Wel in de gaten gehouden vorige winter, maar ze maken allemaal genoeg vacht aan dus lijkt allemaal goed te gaan! Ik rij niet intensief dus dikke vacht maakt mij niet uit. 
maar als je een deken op gooi doe het dan wel goed