Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Re: Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:18

Het is ongeveer 15 min vanaf Assen en ook zeer goed te bereiken vanuit Groningen.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:22

Oeh, dat is nog vrij breed ;) kan je al zeggen welk dorp? Ik volg dit met veel aandacht!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:08

Ik hoop dan ten noorden van assen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:32

kan je niet iets zoeken in omgeving Dordrecht (zuid Holland) :o dan heb je vast 1 klant haha.

ik denk dat er zeker animo voor is naar mijn mening zijn er te veel stallen waar de paarden heel de dag binnen staan en te weinig paddock paradise systemen.. (ivm eigen verhuizing paard ook moeten verhuizen vanuit een pp naar gewone stal :( )

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:03

Update:

Vanaf maart wij verhuist naar een prachtig complex in Grolloo! Het is een bestaand complex met alle faciliteiten waar wij een deel van de stallen en de woonboederij huren.
In april zal ook het paddock paradise gerealiseerd worden. Op dit moment is er nog beperkte ruimte. Maar bij veel belangstelling is er mogelijkheid om uit te breiden.

Hier de advertenties:
http://www.bokt.nl/markt/ad/335476/luxe ... k-paradise

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:21

Ziet er uit als een prachtig complex!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:31

Ik zou er Max 245€ voor betalen. Zelf woonachtig in Drenthe en al heel wat stallen gezien. De prijzen liggen hier niet zo hoog, veel stallen bieden zomers al royaal weidegang in gescheiden groepen. Gemiddelde prijs voor stal met binnenbak en weidegang kost hier €225. Enige meerwaarde die jij bied is het lang buitenstaan in de winter. Dat is wat mensen zou kunnen trekken alhoewel veel paarden in de winter niet zo lang buiten willen staan.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:33

Helaas niet echt te bereiken vanuit groningen....is 45 km enkele reis. Gelukkig woon ik inmiddels dichterbij :) maar ben nu even niet opzoek. Ik mis nog wel wat info (binnenkort wellicht wel weer interesse):
Is eigen instructie welkom
Hoe zit het met de bakbezetting
Mag je ook loswerken met in binnenbak

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:51

@belle_boef, we zijn inderdaad niet goedkoop, maar daar krijg je ook kwaliteit voor terug. De paarden krijgen onder andere onbeperkt biologisch kruiden hooi in slowfeeders, dus ze vermaken zich prima buiten.

@zazaza, eigen instructie is welkom, bakbezetting is niet hoog (max 3) en loswerken kan in de longeercirkel. Als je nog meer vragen hebt, kun je altijd bellen of je bent van harte welkom om te komen kijken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:59

Slowfeeders betekend nier dat paarden graag de hele dan buiten staan in de kou. Daar doelde ik meer op.

Heb je ook uitgezocht of mensen meer willen betalen voor speciaal hooi?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:48

misschien niet perse voor het hooi, maar wel voor het prachtige crossterrein met men/sgw hindernissen en alle andere faciliteiten? Maneges vragen vaak ook meer voor stalling. Hier in Friesland staat ook een stal die meer dan 300 euro kost en toch staat die vol. En dan moet je ook nog extra betalen voor uurtje laten luchten in de paddock en komen ze verder niet standaard buiten. in rlk geval niet in de natte maanden.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:36

belle_boef schreef:
Slowfeeders betekend nier dat paarden graag de hele dan buiten staan in de kou. Daar doelde ik meer op.

Heb je ook uitgezocht of mensen meer willen betalen voor speciaal hooi?

Het zijn geen mensen die niet graag buiten staan in de winter.
De meeste paarden lopen liever buiten, dan dat ze binnen op stal staan omdat baasje het koud heeft ;)

Ontopic;
Ik vind dat je er best wat extra's kan vragen als de paarden zomer en winter buiten staan. Dat zie je toch niet overal.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:44

Vergeet niet dat wij onze paarden vaak beperken omzich goed tegen kou, nattigheid en verveling te beschermen. Daar moet je wel rekening mee houden als je je paard op een natte koude winterdag buiten zet. Vaak zie je ze toch al op tijd weer bij er hek staan. Idem in de zomer als er veel steekvliegen in de wei zijn die er op stal niet zijn.

Maar dat terzijde. Jij wil wat nieuws bieden en polsen of daar animo voor is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 02:21

Wij zitten niet meer in de regio, maar ik vind het idee juist wel goed.

Op een pp krijg je vaak reacties van mensen die minder belang hebben bij sport activiteiten bijvoorbeeld. Maar toen wij iets dergelijks zochten, liepen we er juist tegenaan dat stallen met pp NIET op sport ruiters berekend zijn. Er was dan geen goede rijbak, paarden verplicht 24/7 buiten, geen dekens, ijzers, bitten sporen etc.

Ik zou juist liever zien dat elk paard lekker veel buiten kan en gemotiveerd wordt om te bewegen dmv een pp. Veel gezonder dan alleen weides of paddock.

Waar je denk ik tegenaan loopt is dat veel paarden nog niet gewend zijn om in een grotere groep te functioneren en mensen het ook ''eng'' vinden.
Toch zou ik enkele uren wei koppelen aan je pp.

Ergens zul je wel moeten schipperen, want afhankelijk van de groep kan het minder handig zijn om steeds enkele paarden eruit te halen om 's avonds op stal te zetten.

Ik zou me aan mn eigen plan houden. Alle faciliteiten in combi met een pp is alleen maar beter voor het paard. Mensen die dan kiezen voor alleen weidegang overdag of dag en nacht of alleen paddock, zijn niet wie je zoekt.

Goede kwaliteit hooi zou toch ook gewaardeerd moeten worden? In deze omgeving zijn we veel hogere prijzen gewend, maar voor wat je biedt en als je het goed op rolletjes krijgt, is het heel netjes. Het is allemaal luxe en geen vertrapte blubber wei met verrotte buitenbak en maar 2x kuil bij een boer he?!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:59

Leuk idee maar voor mij is het helaas te veer vanuit Groningen