Waar liggen jouw prioriteiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:20

Hoeveelheid weidegang/paddock
Huisvesting
Voerbeleid
Kosten
Uitrijmogelijkheden
Accommodaties
Reistijd
Grootschaligheid
Bereikbaarheid wedstrijden

24/7 buiten staan is wel een must. :j

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:31

1 Huisvesting - Zo'n open mogelijk stal (sociaal contact) en op stro
2 Voerbeleid - De kwaliteit van het voer, hooi of heel droog kuil, hoe vaak er gevoerd word, soort gras
3 Grootschaligheid - Ik hou niet van massale stallen
4 Kosten - Natuurlijk is er een budget, maar in combi met reistijd
5 Accomodatie - Een goede rijbak is wel fijn, maar verder hoef ik geen luxe
6 Hoeveelheid weidegang/paddock - Was altijd een erge prio, nu "op ingeleverd" in de winter
7 Uitrijmogelijkheden - Niet zo belangrijk, wel fijn als je fijn naar buiten kan
8 Reistijd - In combi met budget. Liever een goede (en betaalbare) stal verder weg
9 Bereikbaarheid wedstrijden - Nvt ik rij geen wedstrijden
Laatst bijgewerkt door flavlip op 16-11-14 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:35

Tes22 schreef:
1. Huisvesting, Hoeveelheid weidegang/paddock & Voerbeleid
Een ruime schone stal in een frisse schone omgeving, niet stoffig. Overdag buiten, 's nachts op stal zowel winter als zomer minimaal 6 uur en als het weer het toelaat langer. Voerbeleid vind ik heel belangrijk, minimaal 2x per dag ruwvoer en liefst vaker. Minimaal 10kg ruwvoer voor een paard van 600kg en liefst meer, liefst hooi en minimaal 2x per dag gevoerd, mogelijkheid tot het zelf bepalen van je krachtvoer.

2. Reistijd
Ik moet 4 dagen in de week in de avond na 7 uur heen, wil het zowel met auto als fiets kunnen bereiken. Maximaal een kwartiertje fietsen.

3. Accommodaties
Zowel binnen als buitenbak, 60x20 bak zou fijn zijn. Longeercirkel aanwezig, stapmolen geen must maar wel heel fijn. Mogelijkheid tot buiten zetten in zomer en winter.

4. Kosten
Maximaal €300 per maand all in.

5. Grootschaligheid
Vind ik wel gezellig, liever wat grootschaliger dan heel klein.

6. Bereikbaarheid wedstrijden
Sowieso moeten er op stal officiële wedstrijden georganiseerd worden, verder vind ik het wel leuk als daar ook mogelijkheid toe is in de omgeving maar om iets verder te moeten is niet heel erg. Maximaal een half uurtje met de auto.

Zo! Ben benieuwd of jij kunt vinden wat je zoekt! Je reistijd is wel erg beperkt.

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:00

Paaden/ponys staan nu aan huis

Voerbeleid: onbepekt hooi met 2x per dag krachtvoer
Hoeveelheid weidegang/paddock: in de zomer het liefst dag en nacht buiten en in de winter, of dag en nacht buiten of snachts op stal
Huisvesting: dichte in en uitloop stal met altijd een dikke laag stro :)
Uitrijmogelijkheden: ja het liefst dichtbij mooie bossen en duinen en daar heb ik nu heel erg veel geluk mee! :) ik rij het hek uit, steek de weg over en ga de duinen in zo naar het strand !! :)
Kosten: bij ons in de omgeving zou ik niet meer dan 350 euro per maand willen betalen ( of te minste mijn ouders). Nu staan ze thuis dus dan is het minder
Reistijd: het liefst zo kort mogelijk niet langer dan 15 min met de fiets, nu staan ze thuis dus dat is ideaal!
Accommodaties: liefst een grote bak, 20x40 maar het liefst 40x60 met een goede eb en vloed bodem, nu helaas alleen een weiland :( .
Een binnenbak en een longeerkraal, en grote weilanden :)
Grootschaligheid: op een pensionstal maakt het mij niet zoveel uit als er maar genoeg ruimte is en genoeg bakken zijn ;)
Bereikbaarheid wedstrijden: maakt mij niet zoveel uit, doe vooral cross dus voor mij zijn de afstanden heel erg vaak lang (noord holland)

:) :) :)

appydale

Re: Waar liggen jouw prioriteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:01

Mijn droomstal is er nu nog niet maar vind het al super dat ze gewoon aan huis staan :)

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:34

Hoeveelheid weidegang/ paddock, huisvesting: Het liefst heel het jaar lang op de wei en anders in de zomer dag en nacht op de weide en in de winter overdag een ruime paddock en s'nachts op een ruime stal.

Voerbeleid: Ik wil dat er genoeg hooi gevoerd word en dat ik zelf de keuze heb voor krachtvoer.

Uitrijmogelijkheden: Ik ga het liefst op buitenrit, gelukkig zit ik in een paar minuten in de polder en binnen en uur op het strand, dus dat is wel echt een must

Kosten: Maximaal €180,- omdat ik een recreatie ruiter ben die niet veel nodig heeft.

Reistijd: Maximaal 20 minuten fietsen en niet te afgelegen omdat ik moet fietsen en vaak na 7 uur i.v.m werk.

Accommodatie: Heb niet veel eisen ik ben al blij met een bak, hoeft niet aan bepaalde afmetingen te voldoen.

Grootschaligheid: Ik sta het liefst op een kleine en rustige pensionstal waar je rustig je gang kan gaan!

Bereikbaarheid wetstrijden: Niet, rijd geen wetstrijden

Mijn situatie die aardig dichtbij mijn ideale situatie komt!
Ik sta op een kleine en rustige pesionstal (staan nog twee andere), in de winter staat mijn tinker meisje van vroeg in de ochtend tot laat in de avond op de wei, 24/7 vind de eigenaar te riskant want de stal ligt aan een snelweg waar s'nachts wel is gek word gedaan.
In de winter staan ze als het weer het toelaat op de wei en anders in de bak.
Ze staat op een ruime stal met voldoende hooi en ze kan mooi naar buiten kijken van het uitzicht genieten.
Ik heb een bak waar ik af en toe een rondje in kan doen en voor de rest rijd ik zo de polder in en zit aardig dichtbij het strand dus ik ben dik tevreden!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:36

Ik heb geen eigen paard, maar wel mijn inzichten :)

Hoeveelheid weidegang/paddock
Heel belangrijk, paard moet minimaal 8 uur per dag buiten komen, met sociaal contact, het liefst meer natuurlijk.

Voerbeleid
Voldoende kwaliteit ruwvoer, minimaal 3 voerbeurten per dag, niet langer dan 4-6 uur zonder voer.

Uitrijmogelijkheden
Het lijkt me heerlijk om lekker in het bos te rijden en te wandelen, belangrijk dus

Huisvesting
Stal van minimaal 3X3, met uitloop is ideaal, en niet met 3 wanden dicht. Schuilstal op wei/goede paddock zou nog beter zijn.

Accommodaties
Goede rijbak (niet per se overdekt) en een wc ( :+ ), heel veel meer is niet nodig

Kosten
Niet heel veel meer dan 300 euro per maand

Grootschaligheid
Kleiner vind ik fijner dan groot

Reistijd
Dichterbij is fijn, maar voor de ideale stal wil ik best langer reizen

N.v.t., ik ben geen wedstrijdmens

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:55

Lastig, aangezien ik sommige onderwerpen onder 'hetzelfde' vind vallen, heb 1 onderwerp dan ook samengevoegd; en ik mist er eigenlijk 1, namelijk het 'service nivo'

Huisvesting / hoeveelheid weidegang/paddock
Ik kijk als eerste naar huisvesting. Een stal die ze op sluit met 0-4 uurtjes buiten per dag valt sowieso af. Ik wil minimaal 4 uur per dag naar buiten met andere paarden, het liefst zelfs stal met vaste uitloop. En mogelijkheid tot vlas stal als ik zelf moet uitmesten, ik vind stro k-u-t.

Kosten
Helaas zijn kosten ook bindend. Ik ga niet over een bepaald bedrag heen

Accommodatie
Stromend water, een bak, een zitplek (kantine), beetje normale zadelkamer ja graag! Ook moeten de paarden wel gewoon gevoerd worden voor mij en binnen en buiten gezet (indien geen uitloop). Dat kan ik niet zelf doen. Uitmesten maakt me niet zoveel uit.

Uitrijmogelijkheden
Ja liever bos om de hoek natuurlijk! Als dat kan met alle bovenste dingen ook in orde!

Voerbeleid
Mja of ze nou 2 of 6x per dag voeren, boeiend, maar, als van twee stallen al het bovenstaande i.o. is en de 1 voert hooi en de ander kuil, ga ik naar hooi stal.

Reistijd
Vrij laag, ik ben gewend km's te rijden voor mijn diertjes en ach, vind ik dus minder belangrijk

Mja doe ik toch niet, maar mocht het ooit wel gebeuren is het wel leuk natuurlijk

Grootschaligheid
dat maakt mij echt niet uit.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:09

Nikass schreef:
Tes22 schreef:
1. Huisvesting, Hoeveelheid weidegang/paddock & Voerbeleid
Een ruime schone stal in een frisse schone omgeving, niet stoffig. Overdag buiten, 's nachts op stal zowel winter als zomer minimaal 6 uur en als het weer het toelaat langer. Voerbeleid vind ik heel belangrijk, minimaal 2x per dag ruwvoer en liefst vaker. Minimaal 10kg ruwvoer voor een paard van 600kg en liefst meer, liefst hooi en minimaal 2x per dag gevoerd, mogelijkheid tot het zelf bepalen van je krachtvoer.

2. Reistijd
Ik moet 4 dagen in de week in de avond na 7 uur heen, wil het zowel met auto als fiets kunnen bereiken. Maximaal een kwartiertje fietsen.

3. Accommodaties
Zowel binnen als buitenbak, 60x20 bak zou fijn zijn. Longeercirkel aanwezig, stapmolen geen must maar wel heel fijn. Mogelijkheid tot buiten zetten in zomer en winter.

4. Kosten
Maximaal €300 per maand all in.

5. Grootschaligheid
Vind ik wel gezellig, liever wat grootschaliger dan heel klein.

6. Bereikbaarheid wedstrijden
Sowieso moeten er op stal officiële wedstrijden georganiseerd worden, verder vind ik het wel leuk als daar ook mogelijkheid toe is in de omgeving maar om iets verder te moeten is niet heel erg. Maximaal een half uurtje met de auto.

Zo! Ben benieuwd of jij kunt vinden wat je zoekt! Je reistijd is wel erg beperkt.

Er zitten er 3 op 10 minuten fietsen :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:54

Wat een mazzel dan! 6 uurtjes buiten zou voor mij echter te weinig zijn.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:06

Kosten - Ik kies heel erg bewust voor prijs-kwaliteit. Momenteel staan de paarden op ons eigen stuk grond en doe ik alle verzorging zelf. Dat drukt alle kosten natuurlijk enorm. Over een tijdje verhuizen ze naar een pensionstal waar ze helemaal gehouden worden zoals ik het wil, voor een zeer aangename prijs. Ik zou bijvoorbeeld nooit 300 euro/maand betalen om dan een bak ter beschikking te kunnen hebben.
Voerbeleid - Ik heb IJslandse paarden, en die worden helaas echt verschrikkelijk vaak verkeerd gevoerd. Ik heb ze liefst niet te veel op het gras en een paddock met hooi ter beschikking. Ook krachtvoer kan ik niet apprecieren, aan een vitaminebrok hebben ze echt wel genoeg.
Hoeveelheid weidegang/paddock - De paarden moeten dag en nacht buiten kunnen.
Huisvesting - Ze moeten samen kunnen staan
Reistijd - Ik moet minstens 2 keer per dag gaan voeren dus een beetje bij de deur is wel handig.
Uitrijmogelijkheden - Liefst natuurlijk mooie paden, maar ik vind het ook geen probleem om stukken langs de weg af te leggen.
Accommodaties - Maakt me niet uit. Momenteel heb ik alleen een weide en paddock. Er is altijd ergens wel een bak of iets dergelijks in de buurt, en anders rijd ik gewoon buiten.
Grootschaligheid - Interesseert me echt helemaal niets :D
Bereikbaarheid wedstrijden - Voor wedstrijden ben ik sowieso altijd minstens anderhalf uur onderweg, dus een uurtje meer of minder maakt me niet uit.