Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:21

In een tas zie ik me toch niet zo snel mijn hoefteer/zadelzeep etc etc doen, wat mij mij wel in de koffer moet. Voor alleen borstels kun je prima een tas nemen maar ik heb uiteindelijk toch wel een koffer nodig :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:28

Ik heb vroeger altijd een kist gehad tot er een paard op was gaan staan.
Dan weer een kist aangeschaft maar die werd opengebroken om dingen uit te stelen.
Dan een jansport rugzak gebruikt maar die vond ik te diep en te donker.
Afbeelding
Afbeelding
Nu gebruik ik een eastpak schoudertas voor mijn bekapspullen
en een eastpak schoudertasje voor mijn borstels.
Mijn andere producten die staan in een halve kartonnendoos die ik omwikkeld heb met ducttape en handvaten van touw heb aangemaakt. Dit is tijdelijk maar is wel een erg handige oplossing! Ik gebruik hem tot ik een handige bak gevonden heb in plastiek.
Waarom ik geen koffer meer gebruik is omdat m'n kast die gemaakt is op dressuur zadels al stampvol zit met m'n westernzadel alleen :')

Edit: deze tassen kan je trouwens voor een prikje 2dehands vinden :)

Heb mijn oude zo een nieuw leven gegeven:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 23-10-14 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:30

Verschilt per persoon natuurlijk! Ik vind zo'n koffer handig omdat je erop kan staan, maar ik heb zelf een tas. Die hang ik met die klippies aan zijn stal, hoef ik niet te bukken, het staat niet in de weg voor mij of mijn paard en mijn tas blijft gewoon schoon..

Ringo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:30

Een tas is natuurlijk heel erg handig maar wel moeilijker schoon te maken dan een kist. Ik zou het eigenlijk niet weten want ik heb voor één van mijn pony's een tas en voor de ander een kist. Maar ik merk ook wel dat de tas toch wel handiger is voor op de fiets en makkelijker te dragen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:33

Ik geef de voorkeur aan een tas. In een box prop ik veel te veel in haha. Daar vind ik ook soms muizen in terug, en heb dat in de 2 jaar dat ik nu een tas heb nog nooit voorgehad :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:59

Ik heb een kunststof (speelgoed)mandje van de action, lijkt wel wat op deze: Afbeelding
Mandje is ca. 15 cm hoog en dat is groot genoeg, er past precies in wat ik dagelijks nodig heb (i.p.v. een poetskist of tas die onderin vol komt te zitten met allerlei spul wat ik toch maar 1x per jaar gebruik).

Samblabla

Re: Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:04

Ik ga mijn gereedschapkist (poetskoffer) inruilen voor een eskadron poetstas. Die koffer is echt irritant vindt ik en gaat snel kapot. In mijn koffer kan ik ook geen hoefolie, antiklit etc in doen en in eeboetstas (aan de buitenkant) wel.

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:39

Ik vind persoonlijk een poetstas fijner, omdat als je een poetskoffer te vol doet hij niet dicht kan, bij een poetstas heb je daar geen last van.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:40

Ik vind een kist fijner.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:55

Ik had eerst altijd een koffer, maar toen ik mn tas kreeg heb ik de koffer opgeborgen en niet meer gebruikt sindsdien

Ik vind een tas fijner, zeker eentje die je makkelijk over je schouder kan doen (en het liefst een die dicht kan)
Ik moest altijd al mn spul van de zadelkamer naar stal slepen, en met een zadel op je armen, en je zweep in een van je handen heb je niet veel ruimte meer over voor een koffer. Dan is een tas ideaal. Ik vond het ook wel handig dat die van mij allemaal vakjes had. In een koffer had ik al snel ruimte tekort.
Mn cap hoefde ik dan ook niet meer op mn hoofd mee te nemen, ik kon hem gewoon vastmaken aan de schouderband aan de tas en dan meenemen. Stuk makkelijker als hij 25 m verderop toch weer af moet :+
En ja twee keer lopen kon ook maar je probeert natuurlijk alles in 1x te doen :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:56

Ik heb liever een poetstas. Tommie schopt nogal graag tegen een kist aan.
Ooit heeft hij per ongeluk tegen een kist aangeschopt en toen rolde er snoepjes uit. Dat was voor hem zo'n succeservaring dat als hij een poetskist ziet, hij het graag nog eens wil proberen.
Een tas kan er beter tegen.
Natuurlijk probeer ik het te voorkomen, maar voor het geval dat..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:07

Ik heb de borstels, schaar, hoevenkrabber enz in een bouwemmer zitten en haal er uit wat ik nodig heb. Dat neem ik in de hand mee. Heb wel een tas (gekregen) ook maar echt handig is dat niet, die hangt nu met wat bijna niet gebruikt spul in de kast. Wordt ook snel vies ook.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:11

Ik zou gaan voor een poetstas, het is toch wat makkelijker om mee te nemen dan een grote koffer. Meestal passen wel gewoon alle spullen erin, of je moet echt tientallen verschillende borstels hebben :o.
Ik vind het gewoon handiger dan een poetskoffer.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:14

Ik heb een poetstas, ik vind dat zelf handiger omdat daar alles makkelijker in past en de zijvakjes zijn wel handig voor kleinere dingen die anders onderin je tas verdwijnen. Alleen met regen is het minder handig, zo´n tas moet echt drogen maar als je hem gewoon niet buiten laat staan is dat geen probleem.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:16

Nadat mijn kist kapot ging ben ik overgestapt op een simpele schoudertas met veel ruimte. Als hij vies was werd het gewassen, vind het zelf veel fijner omdat je het makkelijker mee kan nemen, en een tas niet uit elkaar valt wanneer je hem te hard neer zet.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:07

Ik heb nu mijn weekendtas gebruikt als Poetstas, werkt fijner en ik neem hem toch mee naar huis dus is een slot niet nodig. kan er ook mijn telefoon in doen(In de zijvakjes) en m'n laarzen

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:11

Ik heb lang zitten twijfelen, maar hwb nu toch ook een gereedschapskoffer gekocht en ben er heel blij mee! Ze zijn groot, stevig en goedkoop! :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:14

Ik heb een boodschappenmandje, ideaal. De rotzooi valt er tussendoor en er past precies genoeg in.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:19

Zou voor een tas gaan :) Makkelijk schoon te houden, niet zo'n gedoe met mee sleuren, kan je ophangen in stal. En als je er een neemt met allerlei vakjes kan je je spullen ook nog mooi ordenen ^^

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:26

Het is maar net wat je makkelijker vind!
Ik gebruik al jaaaren gewoon een lekker goedkope van de Action en werkt nog steeds super!
Waarom ik er zelf voor kies om een koffer te nemen? vooral omdat ik nogal lomp kan zijn en een koffer toch net iets meer houd dan een tas. En ook omdat ik deze kan gebruiken als opstapje, zitplaats, verhoging om beter te vlechten, etc.
En schoonhouden vind ik persoonlijk ook veel makkelijker! Alle spullen eruit, spuit erin, met een doek erdoor en schoon is je koffer! :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:09

ik denk dat er een verschil is tussen de mensen die een grote kast hebben op korte afstand van de poetsplaats of degenen die dat niet hebben en dus in een keer alles bij zich moeten hebben.

ik doe drie stappen bij wijze van en sta bij mijn kast, daarom vind ik de tassen handiger, daar zitten alle dagelijkse poetsspullen in. Die hang ik ook nog eens makkelijk op in de poetsplaats. Kisten nemen veel plek in de kast en vind ik onhandiger omdat ze op de grond altijd in de weg staan. Het ik niet dagelijkse dingen nodig pak ik ze gewoon uit de kast. Gezien de hoogte van mijn paard (1,77) heb ik een opstapje en een kist is veel te laag, op het opstapje kan ik ook gewoon zitten om laarzen aan te doen etc.

Qua schoonmaak, eens in de zoveel tijd borstels en troep er uit, omkeren en de tas is weer schoon. Twee dagen gebruik en er zit toch weer zand, haren en andere troep in, dus echt met doekjes aan de gang heeft weinig nut.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Ik heb een voorkeur voor een kist. Je kan er van af stand wat in mikken en je bent klaar. Bij een tas moet je hem speciaal open houden en als je veel spul hebt moet je maar eens de rits zien dicht te krijgen want als je hem wilt optillen rolt alles er uit. Bij een kist heb je daar geen last van XD

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:15

Gydja schreef:
Ik heb een voorkeur voor een kist. Je kan er van af stand wat in mikken en je bent klaar. Bij een tas moet je hem speciaal open houden en als je veel spul hebt moet je maar eens de rits zien dicht te krijgen want als je hem wilt optillen rolt alles er uit. Bij een kist heb je daar geen last van XD

Deze snap ik niet, er zit in mijn tas een versteviging aan de bovenkant zodat hij altijd openstaat. Rits heb ik niet, ook geen deksel nodig, en als ik hem optil valt er helemaal niets uit.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:15

MaritB schreef:
Ik heb mijn borstels in een emmertje :D

:j ik ook, en hang mijn spuitflessen aan de rand. Dan hangen ze aan mijn emmer.
Lekker makkelijk en ook goed schoon te maken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:18

ingvdh schreef:
Gydja schreef:

Deze snap ik niet, er zit in mijn tas een versteviging aan de bovenkant zodat hij altijd openstaat. Rits heb ik niet, ook geen deksel nodig, en als ik hem optil valt er helemaal niets uit.

Oh kijk dat is wel handig :D De tassen die ik heb gehad waren nog al slap en zat een rits in. Soms zat er zo veel in dat ik de rits niet dicht kreeg en dan wilde ik hem optillen en dan rolde de helft van mijn spullen er weer uit. Dat is niet zo handig.