Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Er staan neem ik aan nog meer paarden binnen op stro.
Neem dan een basis van het 'vieze' stro van andere.
Daar bedoel ik mee dat stro wat wel droog is maar niet meer echt schoon.
Dat stro willen ze vaak niet eten.
Ze eten vaak alleen het echte verse stro
Saleentje schreef:Ik zie iedereen het alleen maar over voer hebben, maar niemand weet hoe het paard eruit ziet. Misschien komt het paard wel snel aan. Als ik mijn paard onbeperkt voer zou geven (ja ook ruwvoer) kan ik haar wegbrengen. Ze wordt mega snel dik en als zij te zwaar is is de kans groot dat ze hoefbevangen wordt.
Is misschien dit iets voor jouw paard tegen verveling?
http://www.decathlon.nl/rode-stalbal-id_8276246.html
Benthe2014 schreef:Kirrr schreef:Zoveel hooinetten hangen dat ze dag en nacht hooi heeft.
Dan zal ze haar stalbedekking niet op eten.
ik wil haar niet te dik krijgen want als ze weer mag beginnen met lopen dan moet ze en dat oefenen maak ook weer afvallen. dat is allemaal zo dubbel belastend voor haar been.
ponyparadijs schreef:Dan zou ik het andere paard ook op stro zetten om te zorgen dat je vuil stro hebt.
Dan heeft ze een bed maar vindt ze het niet zo prettig eten.
PowerReiner schreef:2 pagina's lang zeggen mensen, onbeperkt ruwvoer, nu pas reageer je daarop. Hieruit maak ik op dat je beperkt ruwvoer geeft, terwijl in een reactie hieronder weer staat dat ze door en door hooi krijgt.
Schiet mij maar lek![]()
Sowiezo onbeperkt hooi gaan voeren. Dat is bij ieder paard al een vereiste vind ik maar goed.
Daarnaast zou je misschien kunnen navragen of er een paddock af te zetten is zodat ze maar een postzegel heeft. Is ook niet alles, maar dan staat ze tenminste buiten.
Benthe2014 schreef:PowerReiner schreef:2 pagina's lang zeggen mensen, onbeperkt ruwvoer, nu pas reageer je daarop. Hieruit maak ik op dat je beperkt ruwvoer geeft, terwijl in een reactie hieronder weer staat dat ze door en door hooi krijgt.
Schiet mij maar lek![]()
Sowiezo onbeperkt hooi gaan voeren. Dat is bij ieder paard al een vereiste vind ik maar goed.
Daarnaast zou je misschien kunnen navragen of er een paddock af te zetten is zodat ze maar een postzegel heeft. Is ook niet alles, maar dan staat ze tenminste buiten.
ze staat gewoon achter huis en zoals ik al eerder heb uitgelecht is dat ze niet in een paddock of wei mag staan omdat dat te hobbellig is. het is al is mis gegaan. 1 week geleden was dat.
PowerReiner schreef:Dan kun je hem glad maken, en anders klein stukje afzetten op de tegels, hoeft ze tenminste niet de hele dag naar hal stalmuren te staren.
Het voer is mij alsnog erg onduidelijk hoe je dat doet?
aisie schreef:Niet ieder paard is geschikt om zomaar onbeperkt te voeren. Dus kijk daar goed mee uit. Als het paard van de DA niet mag lopen dan niet doen. Alle tips en advies zijn goed bedoeld maar kan helaas ook helemaal verkeerd uitpakken. Ik spreek uit ervaring, mijn paard heeft het niet overleefd. Doe aub wat je DA zegt en probeer je paard zoveel mogelijk bezig te houden met arm hooi in fijnmazige netten. Bodembedekking zou je vlas kunnen overwegen, dat eten ze bijna niet. Daar overheen een paar plakjes stro zodat ze ook nog wat te knabbelen heeft. Zo blijft haar stal droog en kan ze toch knabbelen zonder op een kale vloer terecht te komen. Maar kijk goed naar je paard en neem niet alles zomaar klakkeloos over, dat kan helemaal verkeerd uitpakken.
Benthe2014 schreef:aisie schreef:Niet ieder paard is geschikt om zomaar onbeperkt te voeren. Dus kijk daar goed mee uit. Als het paard van de DA niet mag lopen dan niet doen. Alle tips en advies zijn goed bedoeld maar kan helaas ook helemaal verkeerd uitpakken. Ik spreek uit ervaring, mijn paard heeft het niet overleefd. Doe aub wat je DA zegt en probeer je paard zoveel mogelijk bezig te houden met arm hooi in fijnmazige netten. Bodembedekking zou je vlas kunnen overwegen, dat eten ze bijna niet. Daar overheen een paar plakjes stro zodat ze ook nog wat te knabbelen heeft. Zo blijft haar stal droog en kan ze toch knabbelen zonder op een kale vloer terecht te komen. Maar kijk goed naar je paard en neem niet alles zomaar klakkeloos over, dat kan helemaal verkeerd uitpakken.
dankjewel voor je reactie. vlas gaat helaas niet werken dat begon ze ook te eten dus hebben we er snel weer uit gehaalt.
knollentuin schreef:Helemaal eens met aisi , laat je paard in de stal!
Echt alle mensen met goedbedoelde adviezen , het paard moet op stal, het gebeurd nu eenmaal wel eens dat het echt niet Anders kan. Ts hou je idd maar goed aan t advies van de dierenarts en ja 3 maanden opofferen en er verder een prima paard aan overhouden is het het waard hoor.
Er zijn ook nog bodembedekkers die paarden niet snel eten maar die zijn lastig verkrijgbaar, ik zal eens voor je googlen