Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dancer_ schreef:Hier zit er niet zo'n heel groot verschil in! 415 paard en 390 pony heb je hier bij de plaatselijke manege/pensionstal zag ik op de site
Wel all inclusief. Dus met 4 lessen, voer, uitmesten etc. En dat zit er bij jou dan niet in
dancer_ schreef:Hier zit er niet zo'n heel groot verschil in! 415 paard en 390 pony heb je hier bij de plaatselijke manege/pensionstal zag ik op de site
joyce B schreef:Ninx schreef:
Ik doe nu alles zelf.... en dan voer ik ook nog onbeperkt, en bespaar in principe nergens op... Maar zelfs met overdrijven kom ik gewoon nooit aan zo'n bedrag....
Maar....
1. je huurt een wei toch? Huren van wei is vaak vele malen goedkoper dan kopen, zeker een locatie met alle voorzieningen en dure gebouwen. Je moet zowel rente als aflossing betalen.
2. geen belastingen die je af moet dragen (21% btw + de inkomsten belastingen, + de gemeentelijke belastingen/heffingen inclusief onroerend goed belasting, + de waterschapslasten...)
3. geen aanleg en onderhoudskosten speciale voorziwningen en bak, bij 24/7 buiten geen strooiselkosten.
4. geen kosten voor arbeid/personeel + alle werkgeverslasten.
Hier vaak wel verschil pony/paard. Meestal zo 10 tot 25 euro verschil mede afhankelijk van stokmaat pony. Shetlander is meestal beduidend goedkoper.
Maar komst ook steeds meer voor dat het bijna niets tot niets uitmaakt.
Ninx schreef:kiki1976 schreef:Bij ons op stal is er geen verschil tussen paarden en pony's, alleen shets zijn goedkoper.
Betalen € 160.- p/mnd incl. hooi, stro. Binnen en buiten zetten.
Excl. biks (zelf klaarzetten maar word wel 2x daags gegeven).
Zelf mesten.
Sodeju, goede prijs! Welk landsdeel?