Vreemd mes om manen te trekken? Help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:40

lideli schreef:
Las ik dus "Vreemd mes om mannen te trekken".....

:')

_/-\o_

Wel vreemd dat je er geen tekst en uitleg bij gekregen hebt, hoe je zoiets moet gebruiken.
Volgende keer gewoon naar vragen :j

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:48

Is idd een trekkammetje. Gewoon alsof je de manen gaat borstelen erdoor en dan dun je ze uit. Maar het resultaat is niet zo mooi. Het gaat snel maar als je veel moet vlechten ook niet aan te raden want de manen worden enorm stekelig ervan. En ze worden er niet bepaald korter van...

SANEX

Re: Vreemd mes om manen te trekken? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:17

Toch gebruik ik 'm echt ook voor inkorten en vind ik dat het echt een handig ding is.

Kortgeleden ons hengstje nog gedaan. Die dwarrel en dat onrustige op het eerste stuk na de oren ligt niet aan het kammetje, ik wilde voor de foto zijn manen persé aan 1 kant hebben dus had het met olie opzij gekamd, maar eigenlijk springt dat stuk altijd de andere kant op

Afbeelding

Eigenwijze manen :D
Afbeelding

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:26

Ik gebruik dergelijk kammetje voor uitdunnen. Manen van mijn paard zijn zo ontzettend dik dat ik die met regelmaat hiermee uitdun, hij geeft hierbij overigens geen kik. Dat terwijl hij zich niet zijn manen laat trekken, hierbij staat hij gewoon te suffen.
Nadat ik ze heb uitgedund, knip ik ze wat gelijk met een efileer schaar. ALs je ze echter nog vlechten moet, lijkt me dit niet heel geschikt. manen worden er wel stug van.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 16:44

Vandaag de kam geprobeerd, werkte voor geen meter. De tanden klapte de hele tijd naar achter en mijn paard leek het ook niet fijn te vinden... Nochtans leek het mij niet pijnlijk. Haar manen worden dus gewoon getrokken zondag.