Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ethelate schreef:Zou de slager nou echt gaan navragen over het paspoort als jij daar aankomt met je paard?
En niet elk paard is geregistreerd, dus als jij tegen de slager zegt dat hij geen paspoort heeft, wat dan?
MarijeR schreef:Ik heb vandaag eens het stamboek (NWPCS) gebeld. Ik heb dus bij al mijn welsh pony's paspoorten, een deel engels en een deel Nederlands.
Als ik ze nu laat chippen moet ik dus de paspoorten en papieren opsturen.
Wil ik best doen hoor, maar toen ik vroeg wat ik in de tussentijd met de pony's moest doen (paspoorten zullen met het werktempo van het NWPCS en de verwachtte chip-drukte niet binnen enkele dagen terug zijn) was het even stil.
Ik wil straks gewoon met mijn pony's kunnen reizen, in NL en ook naar het buitenland.
Ik zit er dus niet op te wachten alle papieren straks weer een tijd (lees maanden) kwijt te zijn. Door dat soort geintjes heb ik o.a. al dat basisentingen niet geregistreerd zijn, paspoort lag op het stamboekkantoor...

Volgens mij is er voor heel veel middelen nog steeds een wachttijd mogelijk 
Dan heb je dat gezeur van 'dan heeft mijn dierenarts zeker per ongeluk een medicijn met een stofje van de dopinglijst gegeven' ook niet meer

Dyonne schreef:Het lijkt me logisch dat je altijd nog om kan zetten, mocht het nodig zijn. Want anders zal ik toch kiezen dat hij niet voor menselijke consumptie gebruikt mag worden.
draumpje schreef:niet geschikt voor menselijke consumptie betekent niet dat een paard niet geslacht kan worden hoor,
kan altijd nog het hondevoer in bij wijze van
runningkawa schreef:
Maar ik vind gewoon dat ze elk medicijn moeten regristreren, wel paard ook.
Paspoort open zegt genoeg
Citaat:Maar wat ik me nu bedenk, zou er door zoiets nu niet veel via de zwarte markt gedaan worden en paard nog veel meer troep toegedient krijgen als nu?
Je moet het nu alleen niet van de Antillen halen
runningkawa schreef:Maar waarom is het voor een wedstrijdruiter niet belachelijk en voor een recreant wel?
Sorry dat verschil zie ik niet.
Ze gaan allemaal een keer dood.
Maar ik vind gewoon dat ze elk medicijn moeten regristreren, wel paard ook.
Maar wat ik me nu bedenk, zou er door zoiets nu niet veel via de zwarte markt gedaan worden en paard nog veel meer troep toegedient krijgen als nu?
Natasha schreef:
Bokkers, vinden jullie ook niet, dat dit ineens plotsklaps, zonder vrijwel enige waarschuwing van te voren, mede wordt gedeeld?
Dit KAN toch niet?
gomir"]
[quote="Natasha schreef:
Bokkers, vinden jullie ook niet, dat dit ineens plotsklaps, zonder vrijwel enige waarschuwing van te voren, mede wordt gedeeld?
Dit KAN toch niet?

)