romyloverrr schreef:Wat is een goed basis B/L/M?
Zij was officieel geklasseerd op B niveau, zie openingspost.
Maar bovenal makkelijk en braaf te rijden door een klein ruitertje
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
apollootje schreef:romyloverrr schreef:Wat is een goed basis B/L/M?
Zij was officieel geklasseerd op B niveau, zie openingspost.
Maar bovenal makkelijk en braaf te rijden door een klein ruitertje
apollootje schreef:Tja, wat is veel...
Een gemiddelde manegeles kost ook €10-€15 per les. Ben ik dan zo verschrikkelijk duur met mijn €12,50 voor een privélesje op een shet?
apollootje schreef:Als ik het gemiddelde van de reacties neem, dan zit ik dus helemaal niet zo gek te denken
romyloverrr schreef:Ik vind ook 65 euro echt te veel.
Hier krijg ik veel meer voor helemaal NIETS!
Zelf vind ik 50 euro nog teveel.
Je mag blij zijn dat iemand die shet wilt rijden, ook omdat ze daarnaast ook nog moet poetsen ed.
Maargoed, met een beetje geduld vind je misschien een gek.
CharlotteJay schreef:als ik op mijn vorige manege een privelesje ging doen .. was ik toch snel over de 20 euro kwijt hoor ...
speurneusc schreef:j1988 schreef:Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?
daar koop je als het mee zit 2 a 3 schetten per maand voor
romyloverrr schreef:- veel vraag naar berijdstertjes
- erg weinig aanbod
- rijpaarden groei je niet uit en daar kun je mee verder, want u moet je altijd als het een beetje lekker gaat stoppen. shetlanders zijn niet echt pony's waarmee je verder kan.
- van een M of Z paard kun je meer leren als het ''hobbelen'' op een shetlander.
xLeoniee schreef:Jeetje wat zijn mensen hier gierig zeg! Een shet is ook gewoon een dier.. waarom zou ts hier geen bedrag voor mogen vragen? Schaf zelf maar eens een pony aan met toebehoren en hoefsmid dierenarts stalling les etc. Ik vind het door en door triest dat mensen hier gaan seiken dat ze teveel vraagt..
xLeoniee schreef:Jeetje wat zijn mensen hier gierig zeg! Een shet is ook gewoon een dier.. waarom zou ts hier geen bedrag voor mogen vragen? Schaf zelf maar eens een pony aan met toebehoren en hoefsmid dierenarts stalling les etc. Ik vind het door en door triest dat mensen hier gaan seiken dat ze teveel vraagt..
spotterick schreef:Ik vind, dat je niks kan vragen.
Je wil iemand die je paard bijrijd, die er mee bezig is en verzorgt. Omdat jij er geen tijd voor hebt.
Eigenlijk huur je iemand in daarvoor en zou het andersom moeten zijn, jij betaald hun. Maar omdat nu iedereen het normaal vind om te leasen is het andersom.
Ik zou niks voor je shetlander vragen, dit omdat je doelgroep te klein is en als een kindje zijn/haar verzorg pony zelf moeten betalen. Ze dit gewoon niet kunnen.
In ieder geval succes
Slina schreef:spotterick schreef:Ik vind, dat je niks kan vragen.
Je wil iemand die je paard bijrijd, die er mee bezig is en verzorgt. Omdat jij er geen tijd voor hebt.
Eigenlijk huur je iemand in daarvoor en zou het andersom moeten zijn, jij betaald hun. Maar omdat nu iedereen het normaal vind om te leasen is het andersom.
Ik zou niks voor je shetlander vragen, dit omdat je doelgroep te klein is en als een kindje zijn/haar verzorg pony zelf moeten betalen. Ze dit gewoon niet kunnen.
In ieder geval succes
Ze doet het als mogelijkheid voor een kind. Niet omdat ze geen tijd heeft?
joyce B schreef:Les en dan gratis nog een keer komen om te oefenen en knuffelen klinkt voor ouders financieel aantrekkelijker (ze "mag" dan 2 x rijden voor de prijs van 1x) dan betalen voor een verzorgpony... Je kunt het dus beter anders brengen. Zorg dat je les goedkoper is dan een groepsles op de omliggende maneges. vaak zijn de kinderlessen goedkoper dan de lessen voor volwassenen. Ouders gaan gewoon rekenen. Als ze goedkoper uit zijn dan op de manege en er meer voor terug krijgen is het aantrekkelijker. Doe de privelesjes een half uur en dan desnoods twee kinderen gelijk na elkaar zodat het je niet meer tijd kost. de een kan dan voor de tijd poetsen en knuffelen en dw ander na die tijd. Door je les in te korten ( normaal bij priveles) verdien je toch je uurbedrag. Dan kunnen beide kinseren op een andere dag "gratis" rijden/oefenen en uitgebreid voor en na de tijd knuffelen.
Vaker per week zien ouders niet zitten als ze moeten halen en brengen en evt. erbij moeten blijven. Ouders moeten vaak werken, huishouden doen, klussen, hebben vaak meer dan 1 kind en dat andere kind wil ook op sport/hobby en ze hebben ook hun eigen hobby of sport die ze willen kunnen doen. Als de kinderen dus niet zelfstandig heen kunnen fietsen is vaker niet realistisch.