Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar is het niet drassig gelukkig. Wel bij het hek maar verder niet. Droog liggen kunnen ze hier vanwege het natte gras dus ook niet. Ze staan wel allemaal nog 24/7 buiten. Vannacht haal ik de mijne wel binnen. Van een beetje regen gaat hij niet dood maar dit vind ik ik nu ook weer niet nodig. En daarbij zijn ze net weer omgeweid en kan het geen kwaad hem een nachtje van het gras te halen.
. Wij zitten op de natste plek van Nederland (blijkt) maar gelukkig dus wel gezegend met een goede grond. Kahawa schreef:Mensen met waterproblemen, wonen jullie allemaal in de groen/blauwe gebieden? Hier is de afgelopen tijd helemaal niet zoveel regen gevallen.
[ Afbeelding ]
Ik zie ook heel erg op tegen de regen die er nog gaat komen, waarschijnlijk zullen ze nog een tijdje niet samen buiten staan.
Regio Amsterdam, veengrond en laag land... Door de extreme regen de afgelopen weken staan de sloten zo hoog dat het water niet meer weg kan. Het hele land staat vol plassen, ze kunnen nergens meer droog liggen en trappen het hele weiland aan gort.
Lous schreef:Het blijft toch ook echt heel afhankelijk van de grond. Weilanden die bestaan uit kleigrond worden al snel echte modderpoelen met dit weer.
en kon hij de hele dagen in het land.van april tot en met oktober.met uitzonderingen van snachts.dan staat hij binnen.toen we 3 weken terug weer wat regen kregen begon het gras alweer knap te groeien.maar nu is er in 3 weken weer zoveel regen gevallen dat het weet te nat is.aangezien de shetlander toch te dik is.heb ik ze nu een beetje om en om een uurtje in het land en een paar uurtjes in de bak en weer even in het land.en als ze savonds op stal gaan geef ik ze een beetje kuil.ik laat het land niet vertrappen.dan gaan ze gewoon in de bak.en overdag op stal helemaal niet.want de d pony is 23 jaar.die moet wel wat in beweging blijven.