In het donker rijden of buitenpiste verlichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:36

Sure_lee schreef:
Ja, ik ben ook benieuwd naar een foto met een bak met lichtslangen. Dit was ik namelijk ook van plan te doen bij de bak die we gaan aanleggen.

Ja, wil ik ook zien :p

Bliksem

Re: In het donker rijden of buitenpiste verlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:22

Heel handig dit topic, ik zit precies met hetzelfde probleem.
Hier heb ik wel wat 'lichtvervuiling' van een bedrijvenpark verderop en uit het stallenblok komt veel fel licht. Ik zoek naar een oplossing die niet te lastig te plaatsen is, aangezien ik net verhuisd ben naar deze stal wil ik me niet opdringen met allemaal rare moeilijke dingen zoals lantaarnpalen en weet ik het wat. :D

Ik dacht inderdaad aan een bouwlamp in een hoek plaatsen en in de lucht schijnen. Ik lees hier alleen over bouwlampen heel hoog hangen en omlaag schijnen. Is dat echt veel beter? :P
Er staan wel wat bomen rondom.. maar nogmaals ik wil het allemaal niet te ingewikkeld maken, het is niet mijn terrein.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:39

Als het licht omhoog schijnt zie je nog niets in de bak. Zou wel werken als er een dakje boven gezeten had, maar dan waren tl balken de beste oplossing...

Nowemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:48

Dat gevoel heb ik dus ook bij die lichtslangen. Die komen in de meeste gevallen niet boven jou uit.
In dat geval kijk je steeds in het licht. Of is de ervaring anders?

Geloof dat we eerst zelf moeten creëeren en foto maken ;-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:01

Als iemand ze in de bak aanbrengt, vooral plaatsen ja!

Nowemy: de lichtslangen geven over het algemeen een heel diffuus licht naar alle kanten, erin kijken is dus niet erg want het is niet erg fel. En daarom hoeft het ook niet hoog te hangen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:54

Zal vragen of ik bij buurvrouw een foto mag magen.
Ik denk dat zei de lichtslang een meter ongeveer boven de grond heeft hangen.

PaarseSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:36

Ik zit met hetzelfde probleem en heb onlangs 4 kleine bouwlampen op accu gekocht. Deze ga ik dit weekend op aan de palen van het weiland (waar ik ook in rij) bevestigen. De hoeveelheid licht moet voldoende zijn. Het is alleen even afwachten of de constructie (met afvoerbuizen) het ook houdt als het waait....ik hoop het wel :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:23

Op wat voor afvoerbuizen zet je ze.dan?
Ik heb wel lampen liggen met soort staanders maar de.staanders zijn veel te klein. Op zijn hoogste punt schijnen ze precies in mn gezicht.

Ben ook benieuwd naar de.foto's van de lichtslang!

PaarseSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:38

Het plan is om stukken buis (36mm doorsnede) van ongeveer 50cm lengte tegen de palen te schroeven met van die bevestigingsbeugels waar je normaal de buizen mee aan de muur maakt. Lange schroef er onder zodat de andere buizen met de lampen er niet doorheen zakken. De lampen heb ik op klosjes hout gemaakt en daar een gat in geboord van 32mm. Klosje met lamp over buizen van 2 meter lengte (32mm doorsnede) geschoven. De 2 meter buizen met lampen gaan dan in de 36mm buizen die aan de palen zitten. Lampen komen dan op ongeveer 2.75m hoog. In mijn hoofd zou het moeten werken....of de praktijk ook zo uitpakt zal ik laten weten.

PaarseSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:13

Net heerlijk gereden bij het licht van de acculampen! Het is zeker geen daglicht, maar prima te doen :) Morgen kijken hoe m'n andere paardje er op reageert....

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:42

hoi, heeft iemand al een foto van een lichtslang langs de bakrand, of Led strip langs de bak. Ben erg benieuwd namelijk omdat wij ook in dubio zitten. Onze lichtmasten moeten weg van de gemeente.

rollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:39

Aan de bekrabd lichtjes doen