buren hebben last van vliegen en geurhinder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: buren hebben last van vliegen en geurhinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:08

Ik weet natuurlijk niet of het in dit verhaal ook zo is maar je hebt echte zeikerds die zich nog druk maken om een vogelstrontje op het stoepje pffff.
Als ts alles volgends de regels heeft gedaan en de boel goed schoon houd dan kon die buur wat mij betreft de moord pruimen hoor!
Er zijn ergeren dingen dan wat vliegjes en een geurtje mijn god zeg!Ga dan lekker 12 hoog in een appartement zitten denk ik dan!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:09

antje_vip schreef:
Ach, wat een gezeik weer. Dan moet je niet op het platteland gaan wonen.

Precies, en met onredelijke mensen kun je toch niet redelijk mee praten. Je heb gedaan wat je moest doen, verder niet reageren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:30

Stadse mensen kunnen inderdaad heel moeilijk doen.Ik was op een informatie avond voor het buitengebied en een stadse vroeg of er geen dwergmais geplant kon worden door de boeren.Haar uitzicht was weg.En toen was ze boos omdat ze door de hele zaal werd uitgelachen.Ik zit ook de hele zomer tussen de mais in gebouwd.Moeilijk volk om mee te praten die stadsen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:33

Britta31 schreef:
Stadse mensen kunnen inderdaad heel moeilijk doen.Ik was op een informatie avond voor het buitengebied en een stadse vroeg of er geen dwergmais geplant kon worden door de boeren.Haar uitzicht was weg.En toen was ze boos omdat ze door de hele zaal werd uitgelachen.Ik zit ook de hele zomer tussen de mais in gebouwd.Moeilijk volk om mee te praten die stadsen.

:') _O- :') Dat meen je niet?whahahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:35

funnyhorses schreef:
Ik weet natuurlijk niet of het in dit verhaal ook zo is maar je hebt echte zeikerds die zich nog druk maken om een vogelstrontje op het stoepje pffff.
Als ts alles volgends de regels heeft gedaan en de boel goed schoon houd dan kon die buur wat mij betreft de moord pruimen hoor!
Er zijn ergeren dingen dan wat vliegjes en een geurtje mijn god zeg!Ga dan lekker 12 hoog in een appartement zitten denk ik dan!

Wordt niks, daar waait het te hard, gaat zo lekker zingen langs de spijlen van het balkon.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:43

Ik zit me een beetje te verbazen. Mijn achterburen hebben en paarden ( mijn achtertuin grenst aan hun stallen ) en ik ruik werkelijk niets. Toen ik nog op n manege werkte rook ik de mesthoop al op de straat als ik daar aankwam en de wind ' verkeerd' stond. Maar hier in het dorp ruik ik niks. Ik hoor weleens een paard hinniken en hoeven op de straat maar verder....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:02

Morganlefay schreef:
funnyhorses schreef:

Wordt niks, daar waait het te hard, gaat zo lekker zingen langs de spijlen van het balkon.

:') Ojaaaaaaaaa pffff niet aan gedacht hmmmm dan is de optie nog een paar meter ondergronds hahahaha :')

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:04

Marise01 schreef:
TS, ik zou als ik jou was een afspraak maken bij het loket van de gemeente. Zij kunnen je dan de bestemmingsplannen geven die bij de huizen bij jou in de buurt gelden. Daarbij horen ook de wetten die daarvoor gelden. Dan kun je uitzoeken wat wel en wat niet mag. Stel daar de vragen die je hebt en ze kunnen je verder helpen. Ook kun je al een paar dingen, zoals bestemmingsplannen en dergelijke, vinden op http://www.ruimtelijkeplannen.nl Of je dan ook de bijbehorende wetten kunt vinden weet ik niet. Hier moet een mestbult of -opslag 500 meter van de dichtstbijzijnde woning af zijn.

Als je de dingen zo regelt dat je voor de wet gewoon goed zit, zou ik je paarden toch lekker aan huis houden hoor.. Nodig de buren uit, laat ze zien wat je hebt en vooral ook hoe blij je daarmee bent. Misschien helpt dat ook nog.

Kennissen van mij hebben over hun mestput een houten kap gemaakt die ze op kunnen takelen, tegen de vliegen en de stank. Misschien dat dat nog een optie is.

Bedoel je niet 50 meter? Anders kan bijna niemand en ook geen boerenbedrijf mestopslag hebben... Ik heb 3,5ha grond, maar nergens kan ik een mestopslag bouwen op 500 meter afstand van andere woningen O:) 50 meter is de afstand die bij onze vorige woongemeente aangehouden werd voor de mestopslag en de rijbak en 25 meter voor de stal.

Overigens hebben wij zelf ook regelmatig geurhinder van onze paarden en zullen de buren aan de oostkant dat ook wel af en toe hebben. Dat komt door de heersende windrichting. Volgens mij is het niet eens zo zeer de mestbak of de stal, maar meer de paddock...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-08-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:08

Ik denk dat het in geval van ts gewoon een kwestie van "gunnen" is (afgunst dus) -O-
Zo ene hebben wij ook eens leren kennen,die stuurde de milieupolitie naar ons toe := hahaha die beste agent kwam binnen en schudde met zijn hoofd en zij: Wat kom ik hier eigenlijk doen? :?

Vervolgens zei hij: Weet je wat nu pas leuk is?Dat ik die zeurkous terug kan bellen om te zeggen dat zijn klachten totaal ongegrond zijn!
Vervolgens werden de paardjes nog effe geaaid en ging hij verder met zijn werk. :D

Daarna weer een aanvaring met die zeikzak gehad -:(- en na jaren lang beleefd te zijn geweest zijn we toen helemaal uit onze slof geschoten en hebben we hem een prachtige verbale }:) behandeling gegeven en zie daar............RUST! _/-\o_

Echt met sommigen moet je gewoon effe "rammelen" := hahaha

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:36

TS, mijn indruk is dat jouw buurman een azijnpisser is die zeurt om te zeuren, je hebt nu eenmaal van die mensen die hun eigenwaarde ontlenen aan de mate waarin ze er in slagen om anderen het leven zuur te maken. Je kunt er donder op zeggen dat hij, als je je paarden weghaalt, binnen een mum van tijd iets anders vindt om zich over te beklagen.

Mijn advies is dus om inderdaad nog een keer goed bij je gemeente te checken of je alles keurig binnen de geldende regels doet, en als dat idd. zo is boze buurman lekker in zijn sop laten gaarkoken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:08

:') Hij moet under the dome lekker afgesloten van alles

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:14

wat vreemd...ik heb mijn paarden naast huis gehad.Twee stallen.Geen enkele vlieg.
Terwijl het hier zomers flink warm is.
Maar ik heb gelukkig geen buren.Maar het stonk absoluut niet dus.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:32

Misschien een detail, maar woon je in Nederland of in België TS?

Patricia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:44

Britta31 schreef:
Ik was op een informatie avond voor het buitengebied en een stadse vroeg of er geen dwergmais geplant kon worden door de boeren.Haar uitzicht was weg.

haha, zelfs ik moest hier even om lachen... :D Sommige mensen zijn echt...hopeloos..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:56

antje_vip schreef:

_O- dat heb ik gisteren nog gekeken.

Dan wordt het misschien meteen zijn einde ivm ziektes die zich verspreiden under the dome ~~}>

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:10

Thesserd schreef:
antje_vip schreef:

_O- dat heb ik gisteren nog gekeken.

Dan wordt het misschien meteen zijn einde ivm ziektes die zich verspreiden under the dome ~~}>

We gooien er een ebolapatiënt bij in :Y)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 15:11

Ik zal seffes op alles reageren.
2 paarden zijn terug bij hun oude eigenaar.
Heb ze deze ochtend opgeladen en heb nu dus ook niet echt de zin om me hier nog druk in te maken.
Mijn moeder heeft hun verteld dat de paarden weg zijn.
Hun reactie: "hier zijn wij niet rouwig om. Kunnen wij eindelijk buiten zitten". Geen excuses, geen dat was onze bedoeling niet...

Pijnlijke aan het hele verhaal: dochtertje heeft nog bij ons gereden paar jaar terug. Shetlanders die we hadden wouden zij perse in de tuin, moesten ze geen gras meer maaien.

Nu mijn ouders waren vertrokken (en ze dachten dat ik mee was) heb ik ze ook nog het volgende horen zeggen (terwijl ik de mest van de wei op aan het ruimen was, dus ja deze worden ook opgeruimd):
Eindelijk die paarden weg, werd tijd.

Wij wonen in België. En ik ben ook van plan om zelf bij de gemeente langs te gaan. Mijn ouders hebben het opgegeven en zien het dat ze ons uit de dikke nekken buurt willen weg pesten en zijn nu dus ook niet meer voor rede vatbaar.
Maar ik ben niet van plan dit zo snel op te geven. Ben msch deze 3 kwijt. Maar zoals jullie zeggen. Waarschijnlijk vinden ze nu wel weer iets anders.
Hoogst waarschijnlijk de kippen...

De foto's en bijhorende plattegrond (zelf getekend, ben geen talent) zal ik vanavond probern hier te plaatsen.

Ik hoop alleen dat mijn jongste geen koliek aanval of zo krijgt, heeft nog nooit alleen gestaan. En word 1 september pas opgehaald door haar oude verzorgster die de papieren heeft gekregen. Deze is nu dus lekker alles kapot aan meppen en heel de buurt bijelkaar aan roepen
roepen

Even wat uitgebreider

Stallen worden dagelijks uitgemest. Weides worden ook 3-4x per week leeg gehaald.
Paarden stonden zo goed als in de modder omdat we ze wegens de klachten eigenlijk niet meer dichter durfde te zetten. Is straks op de foto's ook wel te zien.

Nadat we de stallen hebben moeten afbreken contact opgenomen met gemeente. Of we die stallen mochten/konden bouwen. Binnen zoveel vierkante meter was het geen probleem.

Met dat de werken gedaan waren is zijn geklaag begonnen (rond diezelfde tijd is zijn zwembad ook afgewerkt, trekt dit trouwens ook geen vliegen aan, of?).

Wij hebben hier (zeker in het begin) rustig op gereageerd. Uitgelegd waarom ze vanvoor stonden. Dat de weides in orde gemaakt worden, dat we ook maar moeten roeien met de riemen die we hebben.
En om de 2-3 weken stond hij terug aan de deur. Elke keer probeerde we iets anders. Maar helpen deed het niet.

Jammer genoeg zijn mijn ouders na alles (wat best extreem veel geweest is laatste tijd) geen puf meer om te vechten, en hebben zij besloten op te geven.

Ik vraag me alleen af wat deze stank en vliegen veroorzaakt bij hun.
Dit terwijl verpleegster van mijn mama hier maar 5 min is hier ook niks vind stinken. En vliegen minder zijn als bij haar thuis.

De stank zou tot op de grote straat te rieken zijn.
Daar ook aan mensen gevraagd, zij hebben hier geen last van. En zeker niet dat ze niet buiten kunnen zitten.

Als ik nog vragen niet beantwoord heb, laat het mij maar weten. Zal zo volledig mogelijk proberen te antwoorden

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:32

Brainless schreef:
antje_vip schreef:
Ach, wat een gezeik weer. Dan moet je niet op het platteland gaan wonen.

Klopt, maar helaas moet de gemeente handhaven bij een klacht.

Als dan blijkt dat de stal te dicht staat op de grens en/of huis van de buren, mag je daar geen paarden meer in huisvesten.
Ook als iemand klaagt die 2 km weg woont en de directe buren geen klachten hebben, dan nog moeten ze handhaven.

Nee hoor, dat is niet zo. De gemeente moet handhaven als een klacht terecht is of als er een overtreding is. Ze hebben toestemming van de gemeente voor de stallen, ze zijn kennelijk door de gemeente goedgekeurd na de klaarmelding, dus geen enkel probleem. En nee, iemand die 2 kilometer ver weg woont is geen direct belanghebbende (tenzij hij of zij bewijzen kan dat hij nu juist van die bepaalde stal last heeft) dus ze hoeven niet te handhaven. En dan nog, er moet eerst altijd gekeken worden of een situatie gelegaliseerd is voor er in het geval van een overtreding gehandhaafd gaat worden.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:56

Je buren lijken me echt van die typische mensen die je terug ziet in de rijdende rechter...
Ga zo snel mogelijk naar je gemeente en zorg gewoon dat alles duidelijk is dat ze geen poot meer hebben om op te staan :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:19

Ts dat jullie hebben toegegeven aan de buren!??!!! |o
Die konden me toch mooi de pot op,als je echt alles zo hebt verzorgt zoals je beschrijft hebben ze geen reden om te zaniken.Kippen trekken trouwens wel behoorlijk vliegen helaas dit vanwege hun mest.(tenzij je maar een handjevol kipjes hebt dan valt het mee.)

Zoals ik al eerder zei,je hebt er heuse zeikerds :r tussen zitten die denken dat de wereld om hun draait en daar moet je gewoon héél duidelijk en kortaf tegen zijn want iets anders snappen ze toch niet!
Jammer dat jullie hebben toegegeven die strijd was ik wel aangegaan en dan was de bom een keer geploft! -:(-

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:32

Dus.. Jij doet je paarden weg omdat jou buurman ze een beetje vindt stinken?
Wat een onzin. Ik woon ook in de bebouwde kom en 3 meter naast ons huis staat een wei met een friese merrie en die hebben we in het 1,5 jaar dat we hier wonen nog niet 1 keer geroken. Die buurman wilt jullie gewoon wegpesten en ik zou als ik jou was dat paard houden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:40

Ik zou een plant neer zetten die zo gigantisch meurt dat hij wenst dat de paarden er weer stonden. Wat een zever.
Ik snap heel goed dat je ouders er geen zin in hebben.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:44

Ik weet niet hoe het met jullie zit... Maar mijn paarden zijn mijn kinderen.
Ik snap dat je geen zin meer hebt in gezeik en je ouders ook niet maar dit
gaat wel erg ver hoor. Je paarden wegdoen omdat er iemand last heeft van vliegjes en stank.
Ik zou een brief terugsturen met daarin het advies om erover na te denken wat vaker te douchen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:45

Balen voor jouw en begin van de ellende voor jullie allemaal. Of paarden terug en buurman zoekt het maar uit of maar gaan uitkijken naar een ander huis, want dit stopt niet meer/zomaar.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:56

Ik snap echt niet dat je paarden weg doet zonder eerst de gemeente om raad te vragen .....
Ik krijg daarom alleen al het gevoel dat er twee kanten aan zitten... Waarom zou je anders je paarden weer weg doen?? Ik snap er echt niks meer van