Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britta31 schreef:Stadse mensen kunnen inderdaad heel moeilijk doen.Ik was op een informatie avond voor het buitengebied en een stadse vroeg of er geen dwergmais geplant kon worden door de boeren.Haar uitzicht was weg.En toen was ze boos omdat ze door de hele zaal werd uitgelachen.Ik zit ook de hele zomer tussen de mais in gebouwd.Moeilijk volk om mee te praten die stadsen.
funnyhorses schreef:Ik weet natuurlijk niet of het in dit verhaal ook zo is maar je hebt echte zeikerds die zich nog druk maken om een vogelstrontje op het stoepje pffff.
Als ts alles volgends de regels heeft gedaan en de boel goed schoon houd dan kon die buur wat mij betreft de moord pruimen hoor!
Er zijn ergeren dingen dan wat vliegjes en een geurtje mijn god zeg!Ga dan lekker 12 hoog in een appartement zitten denk ik dan!
Morganlefay schreef:funnyhorses schreef:Ik weet natuurlijk niet of het in dit verhaal ook zo is maar je hebt echte zeikerds die zich nog druk maken om een vogelstrontje op het stoepje pffff.
Als ts alles volgends de regels heeft gedaan en de boel goed schoon houd dan kon die buur wat mij betreft de moord pruimen hoor!
Er zijn ergeren dingen dan wat vliegjes en een geurtje mijn god zeg!Ga dan lekker 12 hoog in een appartement zitten denk ik dan!
Wordt niks, daar waait het te hard, gaat zo lekker zingen langs de spijlen van het balkon.
Marise01 schreef:TS, ik zou als ik jou was een afspraak maken bij het loket van de gemeente. Zij kunnen je dan de bestemmingsplannen geven die bij de huizen bij jou in de buurt gelden. Daarbij horen ook de wetten die daarvoor gelden. Dan kun je uitzoeken wat wel en wat niet mag. Stel daar de vragen die je hebt en ze kunnen je verder helpen. Ook kun je al een paar dingen, zoals bestemmingsplannen en dergelijke, vinden op http://www.ruimtelijkeplannen.nl Of je dan ook de bijbehorende wetten kunt vinden weet ik niet. Hier moet een mestbult of -opslag 500 meter van de dichtstbijzijnde woning af zijn.
Als je de dingen zo regelt dat je voor de wet gewoon goed zit, zou ik je paarden toch lekker aan huis houden hoor.. Nodig de buren uit, laat ze zien wat je hebt en vooral ook hoe blij je daarmee bent. Misschien helpt dat ook nog.
Kennissen van mij hebben over hun mestput een houten kap gemaakt die ze op kunnen takelen, tegen de vliegen en de stank. Misschien dat dat nog een optie is.
Brainless schreef:antje_vip schreef:Ach, wat een gezeik weer. Dan moet je niet op het platteland gaan wonen.
Klopt, maar helaas moet de gemeente handhaven bij een klacht.
Als dan blijkt dat de stal te dicht staat op de grens en/of huis van de buren, mag je daar geen paarden meer in huisvesten.
Ook als iemand klaagt die 2 km weg woont en de directe buren geen klachten hebben, dan nog moeten ze handhaven.