Zal dit weekend eens even vragen of ik er een foto van kan maken en dan nog even checken hoe ik de foto's erop zet hahaha maar ach moet lukken. Ik ga mijn best doen
Dobbelicious
Geplaatst: 15-08-14 23:26
Kun je niet van een paar dikke sokken de teen afknippen en dat over een kant van sluiting heen schuiven, sluiting vast maken en dan sok over de sluiting heen schuiven? Goedkoop en je kan de sok zo lang maken als je nodig hebt (hele sok of alleen het boordje bijvoorbeeld).
De oplossing is al een paar keer gegeven; ductape... Het is wel handig om je paard aan te leren dat de deken over zijn hoofd aan/uit gaat*
Ik heb ook Amigo-dekens (of andere dekens met die sluiting) en idd blijven ze er regelmatig in hangen
*ik maak ze los en pak ze bij de kont beet en vouw ze tot aan de hals, dan nog een keer zo omvouwen tot je een breedte van ong 50 cm hebt. Dit til je over de hals en je kunt de deken ook zo weghangen om later weer op dezelfde manier weer om te doen.
Onze jonge welsh vond ik vandaag in haar inloopstal met de rhinodeken incl gespen in paniek aan het fijnmazige hooinet geklonken. Was nog een hele toer om haar los te krijgen pfff. Ben blij met al jullie tips, ga er morgen even verder over puzzelen.
Fanniehh
Geplaatst: 18-08-14 00:31
Moet toch niet zo moeilijk zijn. Fietsband kan of stukje tuinslang oid maar hier gaan ze misschien aan eten. Je kunt ook gewoon van stevige canvas (of andere sterke stof) een reep knippen en door aan 1 kant dicht stikken (tunneltje). Eventueel aan een kant vast aan de deken maken maar los kan ook. Je doet aan een kant een deel gesp erdoor en aan de andere kant maak je de haak vast aan de haak die in het tunneltje zit. Heb je ook geen klittenband voor nodig.
rina
Geplaatst: 18-08-14 02:00
Dames wat doen jullie moeilijk Neem een stukje breed elastiek, naai daar aan 1 kant het zachte klitteband (ook breed) en aan de andere kant het andere klitteband. Maak je elastiek zolang dat het aan de achterkant van je gesp langs kan (dus echt achter de gesp van de ene gleuf naar de andere) klitteband sluit je dan voorlangs, et viola je gesp is afgedekt.
Even voorbeeldje gemaakt aan de hand van de foto.
De bovenste gesp: het rode is het stukje elastiek wat achterlangs zit. Onderste gesp: het kleine gele stukje het ene stuk klitteband, het roze het andere stukje. Als je dan de deken opdoet moet je even een klittebandje door de gesp trekken en nadat je de gesp dichtgedaan hebt doe je het klitteband dicht. Klaar is Klara Nog een voordeel, je kan ze op meerdere dekens gebruiken. En door het elastiek zal de sluiting zelf niet snel open gaan omdat er weinig druk op komt.
Snap hem, die vind ik slim! Ook nog toepasbaar op andere dekens
suffie
Geplaatst: 18-08-14 22:26
Ik weet niet of dit antwoord al is gegeven, want je hebt al veel tips gekregen. Omdat de deken van mijn paard schuurt bij dit soort sluitingen, vouw ik er altijd een handdoek dubbel omheen. De deken sluiten en tussen de borst en de deken een handdoek doen, de helft hangt nu tegen de huid en de andere helft voor de deken. Goedkoop en simpel.
__Nicky
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-14 22:20
Met dank aan Rina voor de (super simpele) tip, heb ik een oplossing. Oude dekensingel verknipt, klittenband erop genaaid en tada! Verdient niet de schoonheidsprijs maar het is functioneel. Wil het nog wel een keer opnieuw maken met wat stevigere stof maar wat zal ik daarvoor gebruiken? Elastisch is wel handig.
Ziet er goed uit hoor. En zolang het werkt werkt het toch en hij is niet meer blijven haken in de hooinetten??
Karin
Geplaatst: 04-12-14 00:57
DubbelDun schreef:
De oplossing is al een paar keer gegeven; ductape... Het is wel handig om je paard aan te leren dat de deken over zijn hoofd aan/uit gaat*
Ik heb een keer hetzelfde gedaan met Vetrap. Met één bepaalde deken bleef mijn paard aan de voorkant ook overal aan vastzitten. Vetrap om de gespen en nergens meer last van. De deken moest dan idd wel over zijn hoofd op en af, maar daar was hij snel aan gewend.
Dit spul dus, voor wie even niet weet waar ik het over heb:
Maar ik zie dat je inmiddels een mooie oplossing hebt gevonden!