verzorgster met grote mond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:17

Een opsomming over wat ze fout doet?! Waar dan? "Hoi dit leest wat lastig, kun je er in het vervolg op letten", dat is geen opsomming van wat TS fout doet, dat is een vriendelijk verzoek :).
En wederom: of het wel of niet terecht is, daarover verschillen we van mening. Ik wil heus niet de azijnpisser uithangen, maar het wordt wel degelijk gewaardeerd als je hier een leesbaar stuk neertypt en leestekens dragen daar behoorlijk aan bij. Dat is het enige wat ik wilde opmerken en heb opgemerkt en ik vind eigenlijk dat het nu veel groter gemaakt wordt dan ik bedoelde..

Volgens mij stoor jij je er harder aan dan de TS zelf :) Dus nee, ik snap niet wat je bedoelt en ik vind dat je overtrokken reageert, maar let's agree to disagree dan maar..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:18

Loveskary schreef:
IK zal haar morgen dat aan de poort wel even uitleggen waarom ik het niet op prijs stel.
IK vind dit niet fijn dat ze zo doet.

En misschien moet je het ook nog even aan haar vriendinnetje uitleggen (aangezien ze probeert haar tegen je op te zetten). Dan is het voor haar ook meteen duidelijk dat dat gedrag niet getolereerd wordt.
En het betreffende meisje ontvrienden op FB. Heb je daar ook geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:27

Misschien zijn er ook wat dingen die je zelf kunt doen om te voorkomen dat het zo loopt. Bijvoorbeeld:

- ga van tevoren aan tafel zitten en maak afspraken. Afspraken over verzorging, rijden, aanschaffen en betalen van spullen, tijden waarop ze komt etc. Maak een lijstje met de taken en afspraken (op papier). Dan is het vooraf duidelijk voor iedereen.
- maak daarbij ook duidelijk dat afspraak afspraak is. Dus als er bijvoorbeeld is afgesproken dat ze op dinsdag om 4 uur komt, dan moet ze er op die tijd zijn. En moet jij er ook op die tijd zijn. Ben je bijvoorbeeld moe / ontdaan door een crematie, dan bel/app je ruim van tevoren af. Een kind rekent er ook op tenslotte.
- Betrek de ouders erbij als je afspraken maakt. Dan weet je ook hoe zij erin staan en kan je met ze overleggen. En dan kan je ook inschatten wat voor een vlees je in de kuip hebt.
- Let op leeftijd en ervaring. Van een meisje van 11 zonder rijles en rijervaring kan je niet veel verwachten. Als ze gaan rijden dan moet je er continu bij blijven en zelf les aan geven. Anders kan het vervelend uitpakken voor je pony en kunnen er ongelukken gebeuren. Kinderen van 11 (uitzonderingen daargelaten) spelen nog ontzettend veel en zijn nog niet heel serieus. Als je wilt dat ze stalwerk doen (uitmesten en poetsen), moet je er ook veel tijd in steken en ze daarbij helpen en begeleiden. Niet alleen omdat ze dat nog moeten leren, maar ook voor de veiligheid. Dus neem liever een wat ouder iemand. Of calculeer in dat je een groot deel van je tijd aan het opvoeden / oppassen bent.
- Geef ze een proeftijd. Dan kan je een paar weken zien hoe het gaat en beslissen of je verder wilt met de verzorgster. Maak je proeftijd niet te lang, want kinderen hechten heel snel aan een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:34

Drie hoog het raam uit met een bloempot erachter aan.
Jouw pony, jij bent de eigenaar, er zijn genoeg lieve meisjes/jongens die graag willen trutten en frutten.
Zonder grote mond en graag willen leren. Succes.

Wat betreft spelling en interpunctie }>
Als ik een brief onder ogen krijg die niet goed geschreven is gaat ie echt enkele reis.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:41

Ik zou een nieuwe verzorgster/verzorger zoeken. Het is jouw pony. Zij hoeft zich niet zo te gedragen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:43

Delphi schreef:
Loveskary schreef:
Hoi bedankt voor de fijne reacties.
IK zal ze niet meer laten komen of te wel ik stop ermee.
IK voel me hier gewoon rot over en heb haar dat ook gezegd toen ging ze die vriendin van haar tegen me op zetten.:( krijg ik nu stank na dank gratis rijden ik vraag alleen help mee met mesten en andere dingen.
Ze klets nu tegen me op facebook ik reageer er niet meer meer op ze zegt dat ze spijt heeft ik ga niet voor
haar buigen hoor ik zei dan ga ik morgen wel buiten rijden op facebook is ze nu alle woorden aan het verdraaien.
Ze zegt dat ik zei dat ik had gezegd dat ze niet meer hoefde te komen ik heb alleen gezegd als je weg gaat dan hoef je nooit meer terug te komen had ik gezegd bedankt voor jullie reacties ik ga ze op volgen.
Erg bedankt hiervoor.

Joh het is jouw paard he!!! Jij hoeft je niet te verantwoorden waarom jij met haar wilt stoppen!! Zij heeft een grote mond gehad, jij voelde je er al een langere tijd niet meer fijn bij dus het is gewoon klaar. Bedank haar voor de tijd dat ze je paard verzorgd heeft, maar zeg dat je nu verder gaat zonder haar.

Hoeft niet, maar ik zou juist wel uitleggen waar het mis is gegaan.
het is een jong meisje, ze wil erg graag, maar moet gewoon nog veel leren. Als jij haar meegeeft waarom het bij jou misloopt maakt ze die fout volgende keer niet meer en krijgt ze ergens anders gewoon een eerlijke kans.

Abcdaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:48

Kappen, ze moet gewoon netjes doen tegen de eigenaar.

palousa_boy

Re: verzorgster met grote mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:56

Ik had haar ook even geholpen met spullen pakken :D
Gewoon alles aan de andere kant van het hek, kan ze het daar mooi ophalen.

Misschien hard voor een jonge kleine meid maar ze moet maar leren dat het in het leven niet zo werkt.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

ik snap et niet helemaal
de vriendin van et pennymeisje?
wie wass nou de verzorgster dan

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:02

Vervelend TS, dit is dan ook gelijk de reden waarom ik geld ervoor vraag. Dan gaan ze over het algemeen wat serieuzer met jou, paard en de spullen om...
Ik zou de ouders van het meisje benaderen en zeggen dat ze nu moet stoppen met jou lastig te vallen..

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:10

In eerste instantie is het toch zo dat jij een bewuste keus maakt om bitloos te rijden? Dan is het heel vervelend dat ze niet mag lessen van haar ouders maar dat is al niet jou probleem, als het mijn paard was geweest hoefde ze daar al geen bit voor aan te schaffen. En na zo'n grote mond kon ze per direct haar spullen halen en volgde er een blokkade op Facebook! Er zijn genoeg lieve meiden die wel fatsoen hebben en graag een verzorgpony willen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:52

IK heb haar vriendin gesproken en die zegt dat ze altijd zo doet.
Hoe dan ook straks komt ze en dan zal ik haar eens goed aanspreken dat ik er klaar mee ben.
Dat ik bit loos rijd is dat de pony daar beter op gaat zij wil een bit omdat ze hem anders niet kan houden.
IK wil dat getrek niet bij mijn pony daarop zei ze dat stomme beest luister anders niet.
Ja ja geef je dier maar weer de schuld jij kunt er niks van ze zei ook tegen haar vriendin dat ze dan niet meer komt als er geen bit is.
IK ben niet van plan om er 1 aan te schaffen het is een net ingereden pony die bitloos is ingereden.
Wordt er echt moe van mijn man is echt lomp die geeft ze alles maar toe daar baal ik echt zo van.
Maar ik ga niet zitten kijken hoe mijn pony naar de maan wordt gereden een bit is geen rem toch.
Mijn pony dus mijn regels en als ik haar weg stuur vindt mijn man dat zielig.
Vindt ik van niet ze moet luisteren klaar.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 06-08-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:54

De dag dat mijn bijrijdster over mijn merrie op zo'n manier zegt dat het "een stom beest is" ligt ze sneller van het erf dan dat ze terug kan inademen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:55

Ben wel benieuwd: Waarom begin je dan aan een kind van 11 zonder rijervaring?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:58

Ze zei dat ze kon rijden ik ga haar geen les geven want ze rijdt er al voor niks op.
IK wil gewoon niet dat ze er met een bit op rijdt ligt de gehele tijd bij de pony in zijn mond te trekken.
IK rijd altijd zonder bit en dat gaat echt goed maar zij kan haar dan niet houden.
Omdat de pony dan in de hoek van de bak gaat staan bij haar vriendin en bij mij doet de pony het niet.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:59

ik ga zo naar stal moest nog iets doen.
Ik ben er straks weer.

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:03

als jij ervoor kiest om bitloos te gaan rijden dan moet zij zich aanpassen want het is jou pony.. ik zou haar dan sowieso geen hoofdstel met bit laten kopen want jij hebt ervoor gekozen om bitloos te gaan rijden

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:28

Belachelijk zulk soort meisjes met zon grote mond... Meteen wieberen. Heb ook een verzorgster gehad die uit eindelijk der alsof t haar paard was. Meteen mee gekapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:46

Grote mond = Exit. Ten alle tijden, ongeacht de leeftijd. Is ze helemaal mal. Ik zou alleen met d'r in gesprek gaan als haar vader of moeder erbij is, niet alleen vanwege de leeftijd maar dan kan er ook niks verdraaid worden, anders heb je straks ook nog een krijsende moeder op je dak. Kan moederlief ook gelijk even horen hoe d'r dochter zich gedraagt en misschien d'r kind een beetje opvoeden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:47

Mag ik hopen dat moeder niet precies tzelfde is :+ die lopen er ook rond haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:48

laughterline schreef:
Mag ik hopen dat moeder niet precies tzelfde is :+ die lopen er ook rond haha

Daar ben ik me al te goed van bewust :+ Maar dan weet je in ieder geval dat het kind niet daarna nog ellende en herrie aan je hek gaat schoppen, weten ze in ieder geval allebei dat ze niet meer welkom zijn :')

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:50

Doei doei, zwaai zwaai :evaw:

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:50

Dag dag , Tot nooit weer , spullen pakken , en wegwezen ! Wij hadden en penny die mocht alleen komen als wij der waren , en die stonden dus mooi in het land met alle buurtkinderen , Vroegtijdig aanpakken , anders wordt het een plaag :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:51

gewoon weg laten gaan.
ik zou echt heel blij zijn met een pony waar je veel mee mag!
en zij klaagt over een bit.....

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:51

Moet eerlijk zeggen dat ik eerder met de moeder een gesprek aan zou gaan dan met deze verzorger zelf. Ik vind het zo bizar dat ik het bijna ongeloofwaardig begin te vinden. Gewoon weg wezen ermee...