vissen in de waterbak om deze schoon te houden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:02

jiperdepip schreef:
ik heb ook nergens vermeld dat het voor de goudvis niet leuk zou zijn oid , het lijkt mij dat hij niet geschikt is om de bak zuiver te houden ! ( als ik zie wat voor viespeuken het zijn :D )maar ieder zijn ding natuurlijk

Ah okee, dat ben ik met je eens. Goudvissen zijn erge vervuilers. Meervallen net zo... Ik heb speciaal voor mijn twee panaque maccus en sterkere pomp gekocht. Vandaar ook mijn opmerking over een pomp/filter. Ik zou dan inderdaad eerder denken aan vissen zoals stekelbaarsjes; maar ik weet niet of die geschikt zijn.

LuckyLuna

Re: vissen in de waterbak om deze schoon te houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:08

Denken dat je met een pomp het doel mis schiet.

Immers wil je iets wat de bak goedkoop en simpel schoon houd.

Voor gewoon schoon houden zou je er ook een pomp achter kunnen gooien. Heb je geen goudvissen nodig.

Ik zelf zou wel door stenen een soort schuilen plaats maken.

Of stenen met een rooster er op waardoor de bak nou et volledig leeg kan en de vissen dus nooit droog komen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:10

Zijn goudvissen dan ook geschikt om de alg aanslag weg te houden, dat is namelijk de grootste reden dat ik bijna wekelijks mijn vat leeg laat lopen en schoonmaak.
Het is wel een 1000 liter vat dus opzich ruimte zat voor een paar vissen *\o/*

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:13

Patsab schreef:
Zijn goudvissen dan ook geschikt om de alg aanslag weg te houden, dat is namelijk de grootste reden dat ik bijna wekelijks mijn vat leeg laat lopen en schoonmaak.

Nou komt dat even mooi uit, ik woon ook in Harderwijk en heb een hoop algeneters, is je vat zo weer schoon :D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:17

riekie1984 schreef:
Patsab schreef:

Nou komt dat even mooi uit, ik woon ook in Harderwijk en heb een hoop algeneters, is je vat zo weer schoon :D

Kom maar op met die glibberbeesten *\o/*

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:23

Bij ons zitten er ook al jaaaaaaaaaren een paar goudvissen in de waterbakken waar de koeien uitdrinken en waar mijn paard ook uit drinkt. Totaal geen probleem. Ze worden nooit gevoerd en er is er nog nooit eentje opgegeten door paard of koeien.
In de winter gooit met vader er een stuk regenpijp in zodat de vissen gewoon kunnen blijven zitten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:16

LuckyLuna schreef:
Denken dat je met een pomp het doel mis schiet.

Immers wil je iets wat de bak goedkoop en simpel schoon houd.

Voor gewoon schoon houden zou je er ook een pomp achter kunnen gooien. Heb je geen goudvissen nodig.

Ik zelf zou wel door stenen een soort schuilen plaats maken.

Of stenen met een rooster er op waardoor de bak nou et volledig leeg kan en de vissen dus nooit droog komen.

Niet helemaal. Goudvissen eten bijvoorbeeld ook muggenlarven. Daar helpt een pomp niet tegen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:23

Ik vind het een superidee...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:29

Lara_Silver schreef:
Je hebt geen goudvissen, maar een paar dikke algeneters nodig.

Die gaan het niet overleven in zo'n bak :)).

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:56

Wij hebben al 3 jaar een stuk of 8 goudvissen in de waterbak . Houden het water wel wat schoner, maar werkt minder goed dan ik had gedacht . Je moet zoizo 1 x in de zoveel tijd bak schoon maken . Want de bodum komt wel vol met vissenpoep :Y)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 13:19

Leuk al deze reacties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:23

Mij lijkt het zo fris niet. Ik heb gewoon een rubberen grote kuip staat en deze maak ik schoon zodra hij leeg is. Bezem erdoorheen en eens in de zoveel tijd met schoonmaakmiddel, dan blijven de algen vrij lang weg. Steeds schoon water erin.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:24

ik wil net zeggen.
paarden drinken liever uit een waterbak met alg, als een waterbak vol met vissenpoep..
:r

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:54

Mij lijkt het zo fris niet. Ik heb gewoon een rubberen grote kuip staat en deze maak ik schoon zodra hij leeg is. Bezem erdoorheen en eens in de zoveel tijd met schoonmaakmiddel, dan blijven de algen vrij lang weg. Steeds schoon water erin.

:)) :)) :)) dat vindt ik dus ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:56

spicegirl schreef:
ik wil net zeggen.
paarden drinken liever uit een waterbak met alg, als een waterbak vol met vissenpoep..
:r

Ja? Heb je ze dat gevraagd?

Even zonder gekheid, de paarden hier drinken liever regenwater/aquariumwater dan vers water uit de kraan. Nu kan dat toeval zijn, maar ik hoor het vaker dat paarden geheel gezuiverd kraanwater niet altijd lekker vinden. De honden drinken ook veel liever uit de vijver dan dat ze uit hun bak met kraanwater drinken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:35

Hangt er van af. Er staan 5 paarden hier op de wei. 4 zijn er prima happy met slootwater. Nummer 5 komt in de stal en steekt dan eerst d'r neus in de waterbak... Die vind dat dan weer lekkerder.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:50

is zeer visonvriendelijk |( ik heb zelf 3 aquaria.die moeten ook in 1 keer in de week ververst worden.
vissen hebben regelmatig schoon water nodig,al zijn meningen daar over verdeeld.ik zou het niet doen.
daar doe je de vissen geen plezier mee.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:02

Ik ben het met je eens dat je een deel één keer in de zoveel tijd moet verversen (hoeveel en hoe vaak hangt van je bak, bezetting etc af). Maar dat kan nog steeds natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:39

OleJon schreef:
is zeer visonvriendelijk |( ik heb zelf 3 aquaria.die moeten ook in 1 keer in de week ververst worden.
vissen hebben regelmatig schoon water nodig,al zijn meningen daar over verdeeld.ik zou het niet doen.
daar doe je de vissen geen plezier mee.

Met een goed filtersysteem en goede zuurstofvoorziening, is verversen echt niet nodig. Zeer visonvriendelijk is het al helemaal niet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:52

dan nog,met een filter moet je alsnog water veversen.anders blijven de vissen in hun afvalstoffen zwemmen,en dan krijg je nitriet.wat dodelijk is voor vissen.in de natuur word ook ververst door middel van regenwater wat er valt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:54

Als je een goed filter hebt, hoef je niet te verversen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:02

Een waterbak staat toch ook buiten, dus er valt af en toe regenwater in? En ik neem aan dat er af en toe bijgevuld wordt; de paarden drinken er immers uit dus dat moet aangevuld worden.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:22

Century schreef:
Een waterbak staat toch ook buiten, dus er valt af en toe regenwater in? En ik neem aan dat er af en toe bijgevuld wordt; de paarden drinken er immers uit dus dat moet aangevuld worden.

Volgens mij wordt het water inderdaad dagelijks ververst.
Paarden drinken en iedere dag moet je weer aan vullen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:41

Want elke dag je bak legen en er een borstel doorheenhalen is teveel werk?:p

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:51

Heel veel boeren doen t ook, goudvissen in de waterbakken van de koeien.
Ze vreten meer dan dat ze uitpoepen en als je dan toch eens in de zoveel tijd die bakken even schoonmaakt heb je geen grote last van vissenpoep.

We hebben zelf voor de paarden waterbakken staan ter grootte van een flinke badkuip, die ga ik echt niet dagelijks omkiepen en uitborstelen.